Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Belang van Limburg

Big Brother heeft genoeg van haatboodschappen: sociale media op zwart

13/02/2021 - 17:57
"De officiële Facebookpagina en Instagram-account van het Play 4-programma Big Brother is zaterdag offline gehaald. Wegens de aanhoudende stroom van haatboodschappen."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Big Brother heeft genoeg van haatboodschappen: sociale media op zwart (13/02/2021 - Het Belang van Limburg)

De officiële Facebookpagina en Instagram-account van het Play 4-programma Big Brother is zaterdag offline gehaald. Wegens de aanhoudende stroom van haatboodschappen. [naar artikel]


2. ‘Big Brother’ heropent sociale media na golf van haatboodschappen (14/02/2021 - Het Belang van Limburg)

Nagenoeg het hele weekend waren zowel de Facebookpagina als de Instagramaccount van Big brother inactief wegens te veel haatberichten. Pas zondagavond gingen de socials opnieuw online. [naar artikel]


3. Dubbel zoveel haatboodschappen op sociale media door verkiezingen, zegt Unia (22/08/2019 - Het Laatste Nieuws)

In de eerste helft van dit jaar zijn bij Unia 740 meldingen van haatboodschappen op de sociale media binnengekomen. In dezelfde periode vorig jaar... [naar artikel]


4. Verkiezingen zorgen voor piek in haatboodschappen op sociale media (22/08/2019 - De Standaard)

In de eerste helft van dit jaar zijn bij Unia 740 meldingen van haatboodschappen op de sociale media binnengekomen. In dezelfde periode vorig jaar waren dat er nog 369. De verkiezingen liggen aan de basis van die verdubbeling. [naar artikel]


5. Verkiezingen zorgen voor dubbel zoveel haatboodschappen op sociale media (22/08/2019 - Het Belang van Limburg)

In de eerste helft van dit jaar zijn bij Unia 740 meldingen van haatboodschappen op de sociale media binnengekomen. In dezelfde periode vorig jaar waren dat er nog 369. De verkiezingen liggen aan de oorsprong van die verdubbeling. Dat schrijft Le Soir donderdag. Die verhoging op zich is dus niet verrassend, omdat het aantal meldingen altijd stijgt in campagnetijd, maar het Interfederaal Gelijkekansencentrum is verrast over de inhoud van die boodschappen. [naar artikel]


6. Dubbel zoveel haatboodschappen op sociale media door verkiezingen: “Als olie op het vuur” (23/08/2019 - Het Nieuwsblad)

Bij Unia zijn in de eerste zes maanden van dit jaar dubbel zo veel klachten binnengekomen over haatboodschappen op sociale media. Een gevolg van de bitse verkiezingscampagne én van het verkiezingsresultaat, zegt het gelijkekansencentrum. “Veel van de boodschappers voelen zich gesteund door het verkiezingsresultaat van Vlaams Belang om te verkondigen wat ze willen.” [naar artikel]


7. Schoenen Torfs is mikpunt van haatboodschappen: “Onbeschofte minachting voor klanten” (22/08/2016 - Het Belang van Limburg)

Schoenen Torfs heeft de voorbije dagen veel haatmails en negatieve reacties op Twitter gekregen, omdat het mensen met een hoofddoek tewerkstelt. Torfs doet dat al twee jaar, maar het onderwerp haalde deze week opnieuw de krant omdat het bedrijf ook een pop-upwinkel in Antwerpen opent waarbij het allochtone ondernemers de kans geeft om een publiek aan te trekken. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!