Mondmaskers, handgels, sociale bubbels, avondklok… Jammer genoeg zullen we hiermee nog een tijdje moeten leven. De Corona pandemie heeft een enorme impact op ons dagelijks leven. We blijven met z’n allen meer in ons kot, werken vaak vanuit onze homeoffice, dus onze auto staat ook vaker stil. Kan ik hier een voordeel mee doen en besparen op mijn autoverzekering? Het antwoord is volmondig: ja! Independer.be legt het je uit. [naar artikel]
Is het tijd voor een nieuwe auto? Dan heb je waarschijnlijk al een merk en model op het oog. Maar heb je al eens nagedacht over de milieuvriendelijkheid? De CO2-uitstoot van je auto kan namelijk de prijs van je autoverzekering beïnvloeden. Independer.be legt je uit waar je op moet letten. [naar artikel]
Uit cijfers van het Kenniscentrum verkeersveiligheid (2012) blijkt dat meer dan een derde van alle letselongevallen wordt veroorzaakt door 18- tot 31-jarige bestuurders. Ligt dit aan roekeloos rijgedrag of het ontbreken van ervaring? Ervaring speelt in elk geval een grote rol. Welke impact heeft je leeftijd dan op de premie van je autoverzekering? Independer.be legt het je uit. [naar artikel]
Een simpele vraag van een autoverzekeringsmaatschappij leidde tot een hilarische miscommunicatie met de Amerikaanse Alyssa Stringfellow. De jongedame had de vraag gekregen om foto’s door te sturen “van de voor-, zij- en achterkant” om haar polis te kunnen vernieuwen. Maar dat had ze een beetje verkeerd begrepen. [naar artikel]
Nu alle prijzen fors de hoogte in gaan, zoeken velen naar manieren op vaste kosten te besparen. Je verzekeringen eens onder de loep nemen, is bijvoorbeeld een goed idee. Hoeveel bespaar je door je autoverzekering met rechtsbijstand of je bestuurders- of bijstandsverzekering te schrappen? En is het verstandig om dat te doen of behoud je ze beter? Independer.be adviseert. [naar artikel]
Remdesivir - een virusremmer van farmareus Gilead - werd maandenlang opgevoerd als een belangrijk coronamedicijn, een mogelijke redder in nood die patiënten kan beschermen tegen ernstige complicaties. Alleen blijkt nu uit een studie van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) dat remdesivir amper een impact heeft op de overlevingskansen. Ook drie andere kanshebbers worden door de onderzoekers afgevoerd. [naar artikel]
Covid beheerste de Giro - nietwaar Remco? Anderhalve maand later lijkt het virus verdwenen uit het peloton, of toch niet? Uit onze anonieme enquête waar 17 van de 21 Belgische Tour-renners aan deelnamen, blijkt dat de angst voor Covid nog steeds aanwezig is. 24 procent meent dat zijn ploeg onvoldoende maatregelen neemt en 29 procent heeft weinig tot geen vertrouwen dat zijn collega’s eerlijk omgaan met ziekteverschijnselen en Covid-testen. [naar artikel]
Al 5 jaar geeft Vias Institute, het vroegere Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid, speciale opleidingen aan mensen die door de rechter zijn doorverwezen voor rijden onder invloed van drugs. Uit de evaluatie van die 5 jaar blijkt dat de meeste cursisten reden onder invloed van cannabis. [naar artikel]
“Alcohol in het verkeer is een groot probleem, het rijden onder invloed van drugs is een probleem”: dat zegt Jan Vanhauwere, korpschef van de politiezone Demerdal (Diest – Scherpenheuvel-Zichem). Vanhauwere haalt er de cijfers bij: “In 2019 betrapten wij 158 bestuurders die onder invloed van drugs reden en 304 chauffeurs die te veel alcohol hadden verbruikt. In 2018 waren de cijfers respectievelijk 152 en 308, in 2017 174 en 240”. [naar artikel]
De politie LRH heeft woensdag alcohol- en drugscontroles gedaan op drie locaties in Hasselt en Zonhoven. Twee chauffeurs hadden te veel gedronken. Liefst drie bestuurders bleken onder invloed van drugs. Alle vijf verloren ze hun rijbewijs. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.