De Verenigde Naties slaan alarm: de geüpdatete klimaatplannen van zo’n 200 landen die het Akkoord van Parijs hebben ondertekend, voldoen in de verste verte niet om de klimaatopwarming te bestrijden. De VN roept de grootste vervuilers op: "Geen woorden maar daden." [naar artikel]
N-VA vreest dat Mobiliteitsminister Bellot, ondanks eerdere beloftes, geen vliegwet zal uitwerken om de problemen rond de geluidsnormen rond Brussels Airport aan te pakken. Bij het kabinet-Bellot klinkt het dat een vliegwet geen definitieve oplossing is, maar dat die wel deel uitmaakt van de plannen. 'N-VA is daar perfect van op de hoogte.' [naar artikel]
20:29 Volgens de Duitse chemiereus bewijst de recente G20-top dat het een illusie is op beterschap in de tweede jaarhelft te rekenen. [naar artikel]
01:00 De nucleaire afvalbeheerder Niras waarschuwt dat hij te weinig geld van de regering krijgt. De instelling vreest dat veiligheidsproblemen ontstaan bij het kernafvalbeheer en dat ze 140 mensen moet on... [naar artikel]
Niras, de beheerder van kernafval in België, vindt dat het te weinig geld krijgt van de regering. De instelling vreest voor veiligheidsproblemen, zo meldt ‘De Tijd’ vandaag. [naar artikel]
22:06 De Vlaamse regering wil geen extra belastingen om de klimaatdoelstellingen te realiseren. De oppositie vraagt zich af welke alternatieven in de plaats komen. [naar artikel]
De Europese Unie stelt vandaag de fel aangescherpte klimaatplannen voor. Heel wat sectoren zijn betrokken, van staalnijverheid tot transport. En dat zullen we allemaal voelen. Een overzicht in zes vragen en antwoorden. [naar artikel]
Alleen nog maar fossielvrije verwarming bij een nieuwbouw vanaf 2023, een verbod op de verkoop van nieuwe diesel-, benzine- en zelfs hybridewagens vanaf 2027 en verder ook isoleren, isoleren en nog eens isoleren. Er gaat bijna geen dag voorbij of de overheid komt met nieuwe milieuvriendelijke maatregelen. Dat is op zich natuurlijk goed, maar is het ook realistisch? En vooral, los van premies en subsidies, wat kost het je allemaal? [naar artikel]
Alleen nog maar fossielvrije verwarming bij een nieuwbouw vanaf 2023, een verbod op de verkoop van nieuwe diesel-, benzine- en zelfs hybridewagens vanaf 2027 en verder ook isoleren, isoleren en nog eens isoleren. Er gaat bijna geen dag voorbij of de overheid komt met nieuwe milieuvriendelijke maatregelen. Dat is op zich natuurlijk goed, maar is het ook realistisch? En vooral, los van premies en subsidies, wat kost het je allemaal? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.