02:15 Klanten van de supermarkten van de Colruyt-groep zien weldra aan een ecoscore hoe hard een product het milieu belast. 'Het zou niet slecht zijn als het systeem navolging krijgt bij andere supermarkten... [naar artikel]
Verschillende supermarktketens hebben de voorbije weken honderden producten in prijs verlaagd. Maar van die prijsverlagingen merken de meeste consumenten amper iets op hun kassaticket. Integendeel zelfs, meer producten lijken net duurder geworden te zijn. De prijzen in onze HLN-winkelkar bevestigen dat. Hoe kan dat? Els Breugelmans, retailexpert en professor Marketing aan KU Leuven, neemt de promoties onder de loep: “Als consument is het niet eenvoudig om profijt te doen.” [naar artikel]
De lijst van voedingsmiddelen die worden teruggeroepen omdat ze te veel resten van het in Europa verboden gewasbeschermingsmiddel ethyleenoxide bevatten, wordt alsmaar langer. Nu wordt ook KIRI-smeerkaas uit de handel genomen, zo maakten het Voedselagentschap FAVV en het bedrijf Bel Belgium maandag bekend. [naar artikel]
Gezond ondernemen zit enorm in de lift. Daarom laten wij elke woensdag inspirerende Belgische ondernemers aan het woord die een gezond product lanceerden. Deze week: Stéphanie Brassinne van Odyskin. 1. Wat is Odyskin? ‘Odyskin is een natuurlijk, Cosmos Organic en Vegan gecertificeerd zonnebrandmerk met milieuvriendelijke verpakkingen. We hebben drie jaar geïnvesteerd in research en development […] Het bericht GEZOND ONDERNEMEN Stéphanie Brassinne van Odyskin: ‘Er is geen reden waarom natuurlijk producten minder doeltreffend of aangenaam zouden zijn dan traditionele producten’ verscheen eerst op Gezond.be. [naar artikel]
Verschillende producten van het voedingsbedrijf PepsiCo zijn niet meer te vinden in de winkelrekken van Colruyt. Reden is de prijzenoorlog tussen de supermarktketen en zijn leverancier PepsiCo. [naar artikel]
Voor het zoveelste jaar op rij roept Test-Aankoop Colruyt uit tot goedkoopste winkelketen. Maar dat wil niet zeggen dat de andere de strijd hebben opgegeven. De prijzenoorlog woedt bikkelhard bij de goedkoopste producten. “Als een keten sterk staat met zijn witte producten, dan komt de klant en zal hij ook wel grote merken in zijn karretje leggen”, zegt Jorg Snoeck van RetailDetail. [naar artikel]
12:27 Minstens 18 producten van Nestlé zijn niet meer te koop in de winkels van Colruyt. De reden is een conflict over prijzen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.