Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Belang van Limburg

“Lidl misleidt klanten met reclame over konijnenvlees”

01/04/2021 - 22:02
"Lidl misleidt zijn klanten met reclame over meer diervriendelijk konijnenvlees van dieren die “niet in kooien, maar in grotere parken” worden gehouden. Dat blijkt uit een beslissing van de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP)."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. "Lidl misleidt klanten met reclame over konijnenvlees" (01/04/2021 - Het Laatste Nieuws)

Lidl misleidt zijn klanten met reclame over meer diervriendelijk konijnenvlees van dieren die "niet in kooien, maar in grotere parken" worden gehouden. Dat blijkt uit een beslissing van de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP), meldt de ngo Animal Rights, die een klacht indiende bij de JEP. [naar artikel]


2. “Lidl misleidt klanten met reclame over konijnenvlees” (01/04/2021 - Het Belang van Limburg)

Lidl misleidt zijn klanten met reclame over meer diervriendelijk konijnenvlees van dieren die “niet in kooien, maar in grotere parken” worden gehouden. Dat blijkt uit een beslissing van de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP). [naar artikel]


3. Honger in Venezuela bestrijden met konijnenvlees (14/09/2017 - VRT NWS)

Kweek konijnen, een bron van dierlijke proteïnen, en eet ze op. Met dat advies wil de Venezolaanse regering de honger in haar land bestrijden en de voeding van de Venezolanen verrijken met dierlijke proteïnen.  [naar artikel]


4. Slechts twee procent van de twintigers eet thuis nog konijnenvlees: "Lief diertje dat rondhuppelt in de wei" (30/01/2019 - Het Belang van Limburg)

Nooit eerder aten we zo weinig konijnenvlees. Vooral jongeren laten de langoren links liggen. Terwijl één op de drie 65-plussers nog wel eens konijn koopt in de supermarkt of bij de slager, is dat bij de twintigers nog maar twee procent. Om die tendens te kenteren, roept het Vlaams Centrum voor Agro-en Visserijmarketing (VLAM) deze week uit tot ‘Week van het Konijn’. “Veel jongeren denken dat konijn klaarmaken veel werk is, maar het kan ook heel modern en gemakkelijk”, bevestigt Jos Broeckx van poeliersbedrijf Lieben in Genk. [naar artikel]


5. Stad waarschuwt voor reclame van Wikipower: "Groepsaankoop misleidt burgers" (26/03/2019 - Gazet van Antwerpen)

Mechelaars hebben de voorbije dagen een brief van Wikipower in de bus gekregen om deel te nemen aan een groepsaankoop. De stad benadrukt dat ze daar niet bij betrokken is, alhoewel de brief een andere indruk zou kunnen wekken. "Het is louter commercieel bedoeld", klinkt het bij de stad. [naar artikel]


6. Malafide ontstoppingsfirma misleidt klanten met naam van Alkens bedrijf (08/08/2019 - Het Belang van Limburg)

ALKEN“Een malafide ontstoppingsfirma doet zich voor alsof ze het Antwerpse filiaal van ons bedrijf zijn”, zegt zaakvoerder Annemie Vanhex van Rioclean in Alken. “Klanten betalen woekerprijzen en komen achteraf met hun klachten en problemen bij ons terecht.” Vanhex heeft klacht ingediend. [naar artikel]


7. Test Aankoop: “Bijna 90 procent van verkopers CBD-olie misleidt klanten” (20/11/2020 - Het Belang van Limburg)

Uit een onderzoek van consumentenorganisatie Test Aankoop bij 20 webshops en 20 fysieke winkels van verkopers van CBD-olie blijkt dat 35 van de 40 zich schuldig maken aan misleidende praktijken. Zo worden aan CBD-olie heel wat therapeutische of gezondheidsclaims toegedicht, wat wettelijk verboden is. Verkopers zwijgen ook al te vaak over bijwerkingen. [naar artikel]


8. Hacker misleidt klanten van kinderschoenen Shoe Chou in Bilzen: “Hoe kan ik ellende stoppen?” (18/08/2023 - Het Belang van Limburg)

Schoenenverkoopster Helena Coch leeft in een nachtmerrie sinds een hacker het Instagram-account van haar zaak Shoe Chou heeft overgenomen. “Hij licht zo ook mijn klanten op. Ik kan niets doen. Hoe kan ik dit stoppen?” [naar artikel]


9. Staking Lidl – Directie en vakbonden van Lidl bereiken akkoord (01/05/2018 - Metro)

De directie en de vakbonden bij Lidl hebben dinsdagavond een akkoord bereikt. Tot het afsluiten van een nieuwe cao zal per filiaal 42 uur extra per week ingezet worden, zo melden zowel de liberale vakbond ACLVB als de directie zelf in een mededeling. Er zal nu worden geprobeerd om zo snel mogelijk tot een nieuwe […] Het bericht Staking Lidl – Directie en vakbonden van Lidl bereiken akkoord verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!