06:35 Het fiscaal voordeel voor vervuilende bedrijfswagens, op diesel of benzine, moet verdwijnen, vindt federaal Open Vld-kamerlid Egbert Lachaert. In De Morgen en Het Laatste Nieuws krijgt zijn wetsvoorst... [naar artikel]
De federale regering heeft een akkoord bereikt over de vergroening van het woon-werkverkeer. Vanaf 2026 zullen enkel nog elektrische bedrijfswagens kunnen genieten van een fiscaalvriendelijk regime. In het begin zullen ze 100 procent fiscaal aftrekbaar zijn, maar die aftrekbaarheid wordt geleidelijk verminderd. Is het een goed idee om enkel nog elektrische bedrijfswagens fiscaal aantrekkelijk te maken? Eerder lieten we de experts hierover aan het woord, nu is het jullie beurt. [naar artikel]
Het fiscaal voordeel voor vervuilende bedrijfswagens, op diesel of benzine, moet verdwijnen. Dat vindt Open VLD-kamerlid Egbert Lachaert. In De Morgen en Het Laatste Nieuws krijgt zijn wetsvoorstel steun van de Vlaamse coalitiepartners. [naar artikel]
De federale regering heeft een akkoord bereikt over de vergroening van het woon-werkverkeer. Vanaf 2026 zullen enkel nog elektrische bedrijfswagens kunnen genieten van een fiscaalvriendelijk regime. In het begin zullen ze 100 procent fiscaal aftrekbaar zijn, maar die aftrekbaarheid wordt geleidelijk verminderd. Wat denk jij? Is het een goed idee om enkel nog elektrische bedrijfswagens fiscaal aantrekkelijk te maken? Vanavond bundelen we de boeiendste reacties in een nieuw stuk. Lees hieronder alvast wat onze experts ervan vinden. [naar artikel]
Met een exclusieve fiscale aftrekbaarheid voor elektrische wagens en een fiscale stimulans om overal laadpalen neer te poten, hoopt minister Vincent Van Peteghem (CD&V) dat de elektrische bedrijfswagen vanaf 2026 de norm wordt. De bedrijfswagen op zich wordt voorlopig niet in vraag gesteld. “Dat is een ander debat.” [naar artikel]
De federale overheid wil het wagenpark vergroenen. Die neemt daarom extra maatgelen om bedrijven aan te zetten de vervuilende bedrijfswagens te vervangen door groenere alternatieven. Dat de federale regering volop inzet op groene bedrijfswagens is niets nieuws onder de zon. De regeringspartijen hadden die belofte al opgenomen in het regeerakkoord. Daarin staat dat alle nieuwe […] Lees dit artikel: Fiscaal voordeel voor niet-elektrische bedrijfswagens verdwijnt in 2026 [naar artikel]
Vanaf 2026 moeten emissievrije bedrijfswagens de norm worden. Er komen ook stimulansen om meer laadpalen te plaatsen en het mobiliteitsbudget wordt vereenvoudigd. [naar artikel]
“Alle nieuwe bedrijfswagens moeten tegen 2026 broeikasvrij zijn.” Dat is een van de groene maatregelen waarover de zeven partijen die samen een... [naar artikel]
Vanaf 2026 zijn enkel CO²-neutrale bedrijfswagens nog fiscaal aftrekbaar. Welke gevolgen heeft dat voor jouw belastingbrief en de bedrijfswagen waarin je straks rondrijdt? En wat betekent deze beslissing voor mensen zonder bedrijfswagen? “Voor hen wordt een elektrische auto nu bereikbaar”, zegt Drive-presentator en bedrijfswagenexpert Philippe Quatennens. We legden hem en onze geldexpert Michel Maus op de rooster. [naar artikel]
Een nieuw jaar luidt traditioneel ook nieuwe maatregelen in op het werk. Vanaf 1 januari worden niet-elektrische bedrijfswagens fiscaal minder interessant, en mogen vaders en meeouders langer op ouderschapsverlof. Jean-Luc Vannieuwenhuyse, juridisch expert bij hr-dienstenbedrijf SD Worx, licht 7 nieuwigheden toe. [naar artikel]
16:38 Het einde van het fiscaal voordeel voor bedrijfswagens zou de schatkist 1,9 miljard euro opleveren en het autoverkeer met 3,6 procent verminderen. Dat berekende het Planbureau. [naar artikel]
De belangrijkste ministers in de federale regering zijn het in de nacht van maandag op dinsdag eens geworden over de principes om het bedrijfswagenpark te vergroenen. Dat zegt de woordvoerder van de premier. Vanaf 2026 zullen enkel nog emissievrije bedrijfswagens kunnen genieten van een fiscaalvriendelijk regime, luidt het. Wat dat regime precies zal inhouden, zal minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V) later op de dag toelichten. [naar artikel]
21:11 Portugal is niet meer zo gastvrij voor gepensioneerden. Ook het Verenigd Koninkrijk wordt fiscaal minder interessant om naar te emigreren, maar komt mogelijk wel met een nieuw interessant belastingreg... [naar artikel]
Lees dit artikel: Alle bedrijfswagens elektrisch vanaf 2026: wat betekent dat voor u? De kogel is door de kerk: vanaf 2026 moeten alle bedrijfswagens elektrisch zijn. De regering hoopt dat doel te bereiken door werknemers en bedrijven fiscaal aan te moedigen om voor een groene wagen te kiezen in plaats van een benzine- en dieselwagen. De federale regeringspartijen hebben afgelopen nacht een akkoord bereikt over de fiscale extraatjes […] Lees dit artikel: Alle bedrijfswagens elektrisch vanaf 2026: wat betekent dat voor u? [naar artikel]
Minister van Financiën Johan Van Overtveldt (N-VA) richt zijn pijlen op de bedrijfswagens om de verlaging van de vennootschapsbelasting te [naar artikel]
Open VLD wil vanaf 2020 geen bedrijfswagens meer met vervuilende diesel- en benzinemotoren. De liberalen willen dan enkel nog wagens op elektriciteit of gas in het wagenpark van ondernemingen. Ook CD&V had eerder al een redelijk radicaal voorstel gedaan, al willen de christen-democraten pas vanaf 2025 alleen nog elektrische bedrijfswagens. De dieselmotoren zitten al langer in de hoek […] The post Radicaal-groene bedrijfswagens vanaf 2020? Regeringspartijen hebben voorstellen klaar appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
De belangrijkste ministers in de federale regering zijn het in de nacht van maandag op dinsdag eens geworden over de principes om het bedrijfswagenpark te vergroenen. Dat zegt de woordvoerder van de premier. Vanaf 2026 zullen enkel nog emissievrije bedrijfswagens kunnen genieten van een fiscaalvriendelijk regime, luidt het. Wat dat regime precies zal inhouden, zal minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V) later op de dag toelichten. [naar artikel]
BrusselWelke antwoorden krijgen de 70.000 klimaatbetogers van hun politici? De meeste partijen blijven zo vaag mogelijk over hun groene maatregelen, behalve dan als het over bedrijfswagens en statiegeld gaat. CD&V en Open Vld willen de bedrijfswagens emissievrij. Van sp.a moet het fiscaal voordeel van de salariswagens helemaal weg, dat geld moet gaan naar meer nettoloon. N-VA houdt het op het bekende “ecorealisme”. Wat een contrast met Nederland, waar intussen een klimaatplan met 600 (!) actiepunten is uitgewerkt. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.