Door de hervorming van het openbaar vervoer verdwijnen in Limburg 1.200 bushaltes, een kwart van de bestaande stopplaatsen. Intussen is het onduidelijk wanneer de hervorming precies van start gaat. [naar artikel]
Door de hervorming van het openbaar vervoer zullen eind volgend jaar een kwart van alle bushaltes in Limburg verdwijnen. “Het alternatief dreigt voor veel mensen onbetaalbaar te worden”, vreest PVDA. [naar artikel]
De Vlaming kiest steeds vaker voor een alternatief vervoersmiddel, behalve voor woon-werkverkeer, zo blijkt uit onderzoek. Allemaal goed en wel, zegt Neeroetenaar Patrick van Horne, maar in Limburg is dat zo goed als onmogelijk. Hij schreef een open brief naar minister Weyts om de toestand aan te klagen. [naar artikel]
Als het openbaar vervoer geen voordelen biedt tegenover de auto, dan blijft de perceptie van het openbaar vervoer die van “het vervoer voor de kneusjes”. “En dat is zeer kwalijk als we de klimaatproblematiek en de verkeersellende willen aanpakken”, zegt Peter Thoelen van reizigersvereniging TreinTramBus vandaag, in een reactie op de dalende tevredenheidscijfers voor De […] Het bericht Openbaar vervoer blijft “vervoer voor kneusjes” als er geen voordelen zijn tegenover auto verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het openbaar vervoer in de vervoerregio Aalst krijgt eind 2021 een opknapbeurt. In de vervoerregio zitten naast Aalst ook Dendermonde, Ninove en Denderleeuw, samen met de omliggende gemeenten. In Aalst komt er een frequente buslijn, cruciale plaatsen zoals de ziekenhuizen en de stations worden meer bediend. “Het openbaar zal veel beter op elkaar afgestemd zijn”, zegt schepen Jean-Jacques De Gucht (Open VLD). [naar artikel]
Busje komt zo... maar wel niet meer overal. Samen met de Belbus zal zowat 1 op de 5 bushaltes in Vlaanderen verdwijnen. Is dit het einde van de halte in het afgelegen dorp of kleine gehucht? Vooral in verder van de kernen gelegen gebieden zullen gebruikers naar het nieuwe systeem van ‘vervoer op maat’ moeten grijpen. Maar wat betekent dat juist en hoe verplaatsen we ons in de toekomst? Minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) legt uit. [naar artikel]
Bart Eeckhout is opiniërend hoofdredacteur van deze krant. [naar artikel]
De burgemeesters van enkele Vlaamse steden trekken aan de alarmbel. Met de hervorming van De Lijn worden ze zelf bevoegd voor bussen en trams, maar daar hebben ze te weinig middelen voor. "Ik ga niet zomaar een cheque uitschrijven", zegt minister Weyts. [naar artikel]
De op stapel staande hervorming van het openbaar vervoer in Vlaanderen wordt met een jaar uitgesteld, tot 1 januari 2022. Dat heeft minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) aangekondigd. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) stelt de implementatie van het decreet basisbereikbaarheid met een jaar uit. Dat decreet moet het openbaar vervoer in Vlaanderen hertekenen, naar een meer vraaggestuurd model. Het decreet werd afgelopen voorjaar goedgekeurd. De plannen maken een einde aan de tijd van de basismobiliteit, waarbij iedere Vlaming op enkele […] Het bericht Hervorming Vlaams openbaar vervoer jaar uitgesteld verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.