Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Belang van Limburg

OPEN BRIEF. “Het openbaar vervoer blijft in Limburg wel achter. De reden? De afwezigheid van openbaar vervoer”

19/03/2018 - 09:35
"De Vlaming kiest steeds vaker voor een alternatief vervoersmiddel, behalve voor woon-werkverkeer, zo blijkt uit onderzoek. Allemaal goed en wel, zegt Neeroetenaar Patrick van Horne, maar in Limburg is dat zo goed als onmogelijk. Hij schreef een open brief naar minister Weyts om de toestand aan te klagen. "

Gerelateerde krantenkoppen:

1. OPEN BRIEF. “Het openbaar vervoer blijft in Limburg wel achter. De reden? De afwezigheid van openbaar vervoer” (19/03/2018 - Het Belang van Limburg)

De Vlaming kiest steeds vaker voor een alternatief vervoersmiddel, behalve voor woon-werkverkeer, zo blijkt uit onderzoek. Allemaal goed en wel, zegt Neeroetenaar Patrick van Horne, maar in Limburg is dat zo goed als onmogelijk. Hij schreef een open brief naar minister Weyts om de toestand aan te klagen. [naar artikel]


2. Openbaar vervoer blijft “vervoer voor kneusjes” als er geen voordelen zijn tegenover auto (02/05/2019 - Metro)

Als het openbaar vervoer geen voordelen biedt tegenover de auto, dan blijft de perceptie van het openbaar vervoer die van “het vervoer voor de kneusjes”. “En dat is zeer kwalijk als we de klimaatproblematiek en de verkeersellende willen aanpakken”, zegt Peter Thoelen van reizigersvereniging TreinTramBus vandaag, in een reactie op de dalende tevredenheidscijfers voor De […] Het bericht Openbaar vervoer blijft “vervoer voor kneusjes” als er geen voordelen zijn tegenover auto verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


3. Nieuw plan voor openbaar vervoer in Denderstreek: meer bussen op belangrijke assen en vervoer op maat (03/07/2020 - VRT NWS)

Het openbaar vervoer in de vervoerregio Aalst krijgt eind 2021 een opknapbeurt. In de vervoerregio zitten naast Aalst ook Dendermonde, Ninove en Denderleeuw, samen met de omliggende gemeenten. In Aalst komt er een frequente buslijn, cruciale plaatsen zoals de ziekenhuizen en de stations worden meer bediend. “Het openbaar zal veel beter op elkaar afgestemd zijn”, zegt schepen Jean-Jacques De Gucht (Open VLD). [naar artikel]


4. Proces aanslag Joods Museum: “Afwezigheid DNA is geen bewijs van afwezigheid contact” (31/01/2019 - Het Nieuwsblad)

“Het is niet omdat iemands DNA niet op een bepaalde plek wordt aangetroffen, dat die persoon die plek niet heeft aangeraakt.” Dat heeft een Franse DNA-expert donderdag verklaard op het assisenproces over de aanslag op het Joods Museum van België. De verdediging van de hoofdbeschuldigde Mehdi Nemmouche voert aan dat hun cliënt niet de schutter kan zijn omdat zijn DNA niet is gevonden op de deur van het museum, hoewel de schutter die duidelijk heeft aangeraakt. [naar artikel]


5. Donderdag grote hinder bij openbaar vervoer in Limburg (26/09/2016 - Het Belang van Limburg)

Het openbaar verkeer zal donderdag in Limburg sterk verstoord zijn. Er staat een grote vakbondsbetoging gepland in Brussel en de vakbonden bij De Lijn hebben een stakingsaanzegging ingediend. Mogelijk rijdt meer dan de helft van de bussen in Limburg niet. Ook de spoorvakbonden dienden een aanzegging in, maar daar wordt er veel minder hinder verwacht. [naar artikel]


6. Limburg buist het openbaar vervoer (05/10/2016 - Het Belang van Limburg)

4,9 op 10. Dat is de gemiddelde score die alle Limburgers geven op hun aanbod aan openbaar vervoer. Een nipte onvoldoende dus. Een dikke buis krijgt het openbaar vervoer in het Maasland: 3,9 op 10. In heel Vlaanderen scoort het openbaar vervoer 5,9 op 10, ook al niet zo schitterend. [naar artikel]


7. Geen 5 procent van Limburg is goed ontsloten door het openbaar vervoer (07/02/2017 - Het Belang van Limburg)

Met haar Beleidsplan Ruimte Vlaanderen, beter bekend als de Betonstop, wil Vlaams minister van Omgeving Joke Schauvliege paal en perk stellen aan de ruimtelijke versnippering van Vlaanderen. Ze wil dat we meer geconcentreerd gaan wonen, werken, shoppen en ontspannen en dat vooral gaan doen waar er een goed aanbod aan openbaar vervoer en aan voorzieningen zijn, zoals ziekenhuizen, scholen en winkels. Qua principe is dit perfect te verdedigen. De ruimtelijke ordening hier is een grote chaos. We hebben bijna 35 procent van onze ruimte volgebouwd met huizen, bedrijven, wegen en alles wat nodig is om te leven, te wonen en te werken. In Nederland, nochtans dichter bevolkt, is dat maar 15 procent. Met als gevolg dat men in Nederland van dorp tot dorp of stad rijdt tussen de bossen of de velden met hier en daar een boerderij. En wij dat constant tussen de huizen doen. Wat niet aangenaam is voor automobilisten en omwonenden. [naar artikel]


8. Minister Weyts reageert op “afbraakpolitiek’’ openbaar vervoer in Limburg (29/03/2017 - Het Belang van Limburg)

Een gepikeerde Vlaams minister Weyts zegt dat er van een afbraakpolitiek van het Limburgse openbaar vervoer hoegenaamd geen sprake is. [naar artikel]


9. Staking bij De Lijn: “Limburg moet openbaar vervoer zelf organiseren” (16/02/2018 - Het Belang van Limburg)

HasseltDe massale staking bij De Lijn vandaag is volgens oppositiepartij sp.a het signaal dat het de verkeerde kant uitgaat met ons openbaar vervoer. “Vlaanderen moet de bevoegdheid aan de provincies geven, zodat Limburg het openbaar vervoer zelf kan organiseren”, zeggen parlementsleden Peter Vanvelthoven en Rob Beenders. [naar artikel]


10. Openbaar vervoer zwaar verstoord in Limburg: amper 20 procent van De Lijn-chauffeurs op de baan (06/02/2019 - Het Laatste Nieuws)

In de provincie Limburg is de dienstverlening van De Lijn voor de derde dag op rij sterk verstoord. Slechts 20 procent van de chauffeurs is aan het... [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!