Bedrijfswagen verplicht elektrisch maken lijkt een groen idee bij uitstek, maar zal netto weinig bijdragen aan een lagere CO2-uitstoot. Dat zegt transporteconoom Stef Proost (KU Leuven). ‘Het kost de overheid bovendien nodeloos veel geld.’ [naar artikel]
Bedrijfswagen verplicht elektrisch maken lijkt een groen idee bij uitstek, maar zal netto weinig bijdragen aan een lagere CO2-uitstoot. Dat zegt transporteconoom Stef Proost (KU Leuven). ‘Het kost de overheid bovendien nodeloos veel geld.’ [naar artikel]
De blunder van de arbeidsinspectie heeft heel wat stof doen opwaaien. Onze opiniemaker Jan Segers bekent dat hij zich als 13-jarige ook schuldig [naar artikel]
17:35 Transporteconoom Stef Proost (KU Leuven) toont zich kritisch tegenover het Oosterweelakkoord. [naar artikel]
De timing van de pilotenstaking van Brussels Airlines is slecht gekozen. Dat zegt transporteconoom Eddy Van de Voorde van de Universiteit Antwerpen in "De ochtend" op Radio 1. "Ik zou niet graag een stuk autonomie uit Brussel zien verdwijnen naar Düsseldorf of Frankfurt." [naar artikel]
Al voor de vijfde dag op een rij wordt gestaakt op de luchthaven van Zaventem. Het personeel van Aviapartner dat de bagage afhandelt op Brussels Airport weigert er te werken uit onvrede met de werkomstandigheden. Problemen die volgens Eddy Van de Voorde, transporteconoom aan UAntwerpen, opgelost kunnen worden door een derde speler op de markt te laten. [naar artikel]
Brussels Airlines zit niet langer onder de vleugels van low cost carrier Eurowings en wordt een volwaardige dochter van Lufthansa. Hoewel CEO... [naar artikel]
De Brusselse mobiliteitsminister Elke Van den Brandt wil Vlaanderen de pas afsnijden en een Brusselse 'stadstol' invoeren, ook voor Vlaamse pendelaars. Helemaal niet zo'n gek idee, vindt econoom Bruno De Borger (UA). 'Alleen moet Brussel niet profiteren van de pendelaars.' [naar artikel]
De Brusselse mobiliteitsminister Elke Van den Brandt wil Vlaanderen de pas afsnijden en een Brusselse 'stadstol' invoeren, ook voor Vlaamse pendelaars. Helemaal niet zo'n gek idee, vindt econoom Bruno De Borger (UA). 'Alleen moet Brussel niet profiteren van de pendelaars.' [naar artikel]
Bierbrouwer AB InBev zal voortaan het grootste deel van zijn transport in de haven van Antwerpen per trein organiseren. Met een nieuwe treinverbinding wil het bedrijf vanaf volgend jaar 5.000 vrachtwagens van de overdrukke Antwerpse Antwerpse ring halen. Transporteconoom Thierry Van Elslander noemt het een mooi initiatief, maar de impact ervan zal heel klein zijn. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.