Als België tegen 2026 alleen elektrische bedrijfswagens wil, moet ons land nog enkele versnellingen hoger schakelen in het plaatsen van laadpalen. Onze noorderburen in Amsterdam doen het beter en zijn Europees koploper met 4.600 publieke laadpunten. Wat kunnen we leren van de Nederlandse hoofdstad? [naar artikel]
Als België tegen 2026 alleen elektrische bedrijfswagens wil, moet ons land nog enkele versnellingen hoger schakelen in het plaatsen van laadpalen. Onze noorderburen in Amsterdam doen het beter en zijn Europees koploper met 4.600 publieke laadpunten. Wat kunnen we leren van de Nederlandse hoofdstad? [naar artikel]
In Nederland is 1 op de 20 nieuw verkochte auto’s volledig elektrisch aangedreven. Onze noorderburen slaagden erin om het aandeel van dit segment in een jaar tijd te verdrievoudigen. België lijkt nog niet klaar voor vergelijkbare cijfers, al is er beterschap op komst. [naar artikel]
Neen, Vlaanderen maakt zich niet onsterfelijk belachelijk door zonder vers klimaatakkoord op de top van Glasgow te verschijnen. Neen, de wereld zit niet te wachten op Vlaanderen, en zelfs niet op België, om de lat op hoge hoogte te leggen. We belanden zo niet zonder pardon aan de verkeerde kant van de geschiedenis. Joe Biden deed ongetwijfeld even slinks de ogen toe bij de oproep tot actie van Alexander De Croo, ware het niet dat hij in een andere zaal zat met de andere hoogwaardigheidsbekleders. Zo klinken grote woorden gemakkelijk hol. [naar artikel]
Ear seeding, ken jij dat? Het fenomeen bestaat al meer dan 4.000 jaar, het zou werken tegen stress of rugpijn en begint nu wereldwijd op te komen. Ter illustratie: volgens modebijbel Vogue is het een van de nieuwste wellnessbehandelingen en op Instagram werd de hashtag #earseeds al meer dan 12.000 keer gebruikt. Acupuncturist Peter De Vilder legt haarfijn uit wat het is. “Het is handiger om te behandelen dan reflexologie én het effect blijft langer dan bij acupunctuur.†[naar artikel]
Michel Preud'homme was uiteraard tevreden. Over de uitslag én over het spelbeeld in de heenmatch van de Champions League tegen Ajax. Uitblinker... [naar artikel]
Tegen het eind van dit decennium moeten in Vlaanderen 2.500 extra laadpalen voor elektrische wagens worden geplaatst. Elke gemeente zal over minstens één laadpaal moeten kunnen beschikken. Dat staat in een plan dat Bart Tommelein, Vlaams minister van energie, samen met de netbeheerders Eandis en Infrax heeft opgesteld. Het initiatief moet de populariteit van de […] The post Vlaanderen wil netwerk laadpalen gevoelig uitbreiden appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
Het aantal laadpalen voor elektrische auto’s verschilt heel sterk per provincie. Dat blijkt uit cijfers van Vlaams minister voor Energie Lydia Peeters (Open VLD). Oost-Vlaanderen is koploper met ruim 800 openbare laadpunten. Limburg is hekkensluiter en heeft maar goed de helft van dat aantal laadpalen. “De spreiding is vooral te verklaren door de sectoren die actief zijn per provincie”, zegt Bart Massin van sectorfederatie AVERE. Vooral de IT-, engineering- en consultancy-sectoren blijken grote trekpleisters te zijn. [naar artikel]
We worden aangespoord om klimaatvriendelijker te rijden. En dus wordt er al snel gekeken in de richting van de elektrische auto. Maar is ons elektriciteitsnet wel geschikt voor de laadpalen van zulke auto's? In Brussel is het antwoord: nee, en ook in de historische centra van de Vlaamse steden bestaat het probleem, zij het in mindere mate. Hoe komt dat? [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) trekt 30 miljoen euro uit voor nieuwe publieke laadpalen. Dat schrijft De Zondag. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.