De strengere Brusselse geluidsnormen vormen een bedreiging voor Brussels Airport. Althans volgens topman Arnaud Feist. De Tijd kon een brief [naar artikel]
Daarvoor waarschuwt de topman van de luchthaven in een brief aan alle betrokken ministers van de Vlaamse, Brusselse en federale regering. Maatschappijen als Brussels Airlines riskeren zo boetes tot 62.000 euro per vlucht. Intussen zit het dossier politiek muurvast. [naar artikel]
01:01 De strengere Brusselse geluidsnormen ‘vormen een bedreiging voor de exploitatie van de luchthaven’. [naar artikel]
01:00 Het Brussels Gewest voert op 1 januari 2017 een volledige nultolerantie in voor vliegtuigen die de geluidsnormen overtreden. Dat zal leiden tot een explosie van boetes, zeggen de vliegmaatschappijen, ... [naar artikel]
01:04 Brussels Airport haalt uit naar de Brusselse regering omdat opnieuw een cargomaatschappij Zaventem wil verlaten wegens de verstrengde geluidsnormen. [naar artikel]
13:59 'De luchthaven van Zaventem is de op één na belangrijkste economische pool van ons land. Iedereen moet een deel van de lasten dragen', klinkt het. [naar artikel]
Ryanair lanceert geen nieuwe routes meer op Brussels Airport zolang er geen oplossing is in de discussie over de geluidsnormen. Snijden in het aanbod doet de Ierse maatschappij voorlopig niet, maar in de zomer zal dat volgens topman Michael O’Leary onvermijdelijk worden. [naar artikel]
17:24 'Brussel moet zijn geluidsprobleem oplossen of zal capaciteit en trafiek verliezen.' [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.