01:00 Het Brussels Gewest voert op 1 januari 2017 een volledige nultolerantie in voor vliegtuigen die de geluidsnormen overtreden. Dat zal leiden tot een explosie van boetes, zeggen de vliegmaatschappijen, ... [naar artikel]
Arnaud Feist, de grote baas van Brussels Airport, haalt hard uit naar federaal minister van Mobiliteit François Bellot (MR). Die aarzelt te lang met de vliegwet. “Over enkele weken moét er een oplossing zijn. Anders dreigt er op Zaventem een leegloop van vliegtuigmaatschappijen.” [naar artikel]
01:04 Brussels Airport haalt uit naar de Brusselse regering omdat opnieuw een cargomaatschappij Zaventem wil verlaten wegens de verstrengde geluidsnormen. [naar artikel]
De Brusselse regering kan haar strenge geluidsnormen voor vliegtuigen niet opleggen, want er zitten procedurefouten in haar wetgeving. Dat laat minister van Economie Kris Peeters in een brief weten. [naar artikel]
De strengere Brusselse geluidsnormen vormen een bedreiging voor Brussels Airport. Althans volgens topman Arnaud Feist. De Tijd kon een brief [naar artikel]
13:59 'De luchthaven van Zaventem is de op één na belangrijkste economische pool van ons land. Iedereen moet een deel van de lasten dragen', klinkt het. [naar artikel]
Ryanair lanceert geen nieuwe routes meer op Brussels Airport zolang er geen oplossing is in de discussie over de geluidsnormen. Snijden in het aanbod doet de Ierse maatschappij voorlopig niet, maar in de zomer zal dat volgens topman Michael O’Leary onvermijdelijk worden. [naar artikel]
17:24 'Brussel moet zijn geluidsprobleem oplossen of zal capaciteit en trafiek verliezen.' [naar artikel]
Topman Michael O'Leary stelt: "We lanceren zes nieuwe routes vanuit Charleroi. Een aantal zou naar Zaventem gegaan zijn, maar we deden het niet door de onzekerheid over die belachelijke geluidsnormen." [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.