Het Amerikaanse bedrijf Aerion trekt de stekker uit de ontwikkeling van supersonische zakenvliegtuigen. Daarmee komt een einde aan de ambitie om voor het eerst sinds de ondergang van de Concorde in 2003 een passagiersvliegtuig te bouwen dat sneller kan vliegen dan het geluid. [naar artikel]
Het Amerikaanse bedrijf Aerion trekt de stekker uit de ontwikkeling van supersonische zakenvliegtuigen. Daarmee komt een einde aan de ambitie om voor het eerst sinds de ondergang van de Concorde in 2003 een passagiersvliegtuig te bouwen dat sneller kan vliegen dan het geluid. [naar artikel]
Sinds het verdwijnen van de legendarische Concorde in 2003 is er geen supersonisch passagiersvliegtuig meer geweest. Maar dankzij NASA komt daar... [naar artikel]
De Amerikaanse vliegtuigbouwer Boeing gaat samenwerken met Aerion, een Amerikaanse start-up die werkt aan een supersonische zakenjet. Dit toestel,... [naar artikel]
Twintig jaar nadat de Concorde werd afgevoerd naar het museum presenteert een Amerikaans bedrijf een nieuw supersonisch passagierstoestel. Het vliegt op schone biobrandstof. Hoeveel lawaai maakt hij? [naar artikel]
19:50 Slaagt het Amerikaanse Boom waar de Franse Concorde ooit faalde? Met 76 bestellingen van het nieuwe supersonische vliegtuig komt de dag dichterbij waarop we in drie uur van Londen naar new York vlieg... [naar artikel]
De Japanse luchtvaartmaatschappij Japan Airlines investeert 10 miljoen dollar in de Amerikaanse start-up Boom Supersonic, die een nieuw... [naar artikel]
De vraag naar bliksemsnel vliegen is groot. Daarom werken vliegtuigbouwers nu aan supersonische passagierstoestellen à la Concorde. Al dit jaar gaat er een de lucht in. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.