De toezichthouder op de politie, het Comité P, kreeg vorig jaar opvallend meer klachten van burgers over het optreden van de politie. Het aantal klachten steeg van 2.646 in 2019 naar 3.112 vorig jaar. In zijn jaarverslag heeft het Comité P het over een “enorme stijging”, schrijft De Tijd dinsdag. [naar artikel]
De toezichthouder op de politie, het Comité P, kreeg vorig jaar opvallend meer klachten van burgers over het optreden van de politie. Het aantal klachten steeg van 2.646 in 2019 naar 3.112 vorig jaar. In zijn jaarverslag heeft het Comité P het over een ‘enorme stijging’, schrijft De Tijd vandaag. [naar artikel]
De toezichthouder op de politie, het Comité P, kreeg vorig jaar opvallend meer klachten van burgers over het optreden van de politie. Het aantal klachten steeg van 2.646 in 2019 naar 3.112 vorig jaar. In zijn jaarverslag heeft het Comité P het over een "enorme stijging", schrijft De Tijd vandaag. [naar artikel]
Het aantal klachten over de autoverzekering burgerlijke aansprakelijkheid (BA-autoverzekering) is vorig jaar met 24 procent gestegen tegenover een jaar eerder. Vooral de klachten over de opzeg van verzekeringen zijn sterk gestegen (+32 procent), zo blijkt uit het jaarverslag van de ombudsman verzekeringen. [naar artikel]
Het aantal klachten over woonzorgcentra en rusthuizen is fors gestegen. De Woonzorglijn, waar bewoners, hun familie en personeel terechtkunnen, noteerde vorig jaar 227 gegronde klachten. In 2015 ging het nog om 91 klachten. Dat schrijft de Gazet van Antwerpen woensdag. [naar artikel]
Het aantal klachten tegen politieagenten, die zijn behandeld door de Algemene Inspectie, is tussen 2019 en 2020 met 11 procent gestegen. Dat blijkt uit het activiteitenverslag van de inspectie, waarover de kranten van Sudpresse vandaag berichten. [naar artikel]
Het aantal klachten tegen politieagenten, die zijn behandeld door de Algemene Inspectie, is tussen 2019 en 2020 met 11 procent gestegen. [naar artikel]
Het aantal klachten over woonzorgcentra en rusthuizen is fors gestegen. De Woonzorglijn, waar bewoners, hun familie en personeel terechtkunnen, noteerde vorig jaar 227 gegronde klachten. In 2015 ging het nog om 91 klachten. Dat schrijft Gazet van Antwerpen. [naar artikel]
Het aantal tuchtonderzoeken naar advocaten is de voorbije vier jaar fors gestegen. Dat blijkt uit cijfers die de Orde van Vlaamse Balies (OVB) opvroeg bij de Vlaamse afdelingen waarover Knack woensdag bericht. Aan de Brusselse Balie steeg het aantal klachten tussen 2012 en 2016 van 110 naar 678, in Antwerpen ging het van 77 naar 125 klachten en in Gent van 34 naar 101. Als een cliënt een klacht indient, gaat het meestal over de kwaliteit van het geleverde werk, het gebrek aan informatie of een te hoog ereloon. Maar onderling dienen advocaten ook klachten tegen elkaar in. [naar artikel]
Het Comité P, het externe controleorgaan op de politie, heeft in de coronaperiode vorig jaar 416 klachten gekregen van burgers over het optreden van de politie. Het percentage (on)terechte klachten lag even hoog als voordien, zo zegt het Comité P maandagavond. [naar artikel]
Het aantal klachten over uitzendbureaus is in tien jaar tijd met 145 procent gestegen. Vorig jaar kreeg de christelijke vakbond ACV 1.926 klachten... [naar artikel]
Het aantal klachten over woonzorgcentra en rusthuizen is fors gestegen. De Woonzorglijn, waar bewoners, hun familie en personeel terechtkunnen, noteerde vorig jaar 227 gegronde klachten. In 2015 ging het nog om 91 klachten. Dat schrijft de Gazet van Antwerpen woensdag. [naar artikel]
Het aantal klachten over online verkoop is vorig jaar gestegen tot 5.535. En dat heeft vooral te maken met... niet geleverde luiers. [naar artikel]
De klachten gaan voor het grootste deel over discriminatie op het werk en tonen aan dat de positie van de vrouw op de arbeidsmarkt kwetsbaar blijft. [naar artikel]
Het aantal klachten dat de Economische Inspectie ontvangt over slotenmakers en andere dringende hersteldiensten is sterk gestegen van 77 in 2015, 191 in 2017 tot 379 in 2019. Dat blijkt uit het antwoord van federaal minister Nathalie Muylle, onder meer bevoegd voor Consumentenzaken, op een schriftelijke vraag van Leen Dierick (CD&V). [naar artikel]
Het aantal klachten dat het afgelopen jaar bij de VRT-klantendienst binnenliep, is gestegen met 8 procent in vergelijking met het jaar daarvoor. De VRT ontving vorig jaar 9.583 klachten op een totaal van 32.356 contacten. Het aantal contacten steeg met bijna 2,5 procent. De stijging is volgens de openbare omroep de som van verschillende situaties. "Er waren enkele kwesties die op korte tijd heel wat commotie en klachten hebben veroorzaakt", zegt klachtencoördinator Anabel Coremans. "Daarnaast werd er sterk ingezet op de bereikbaarheid en zichtbaarheid van de VRT-klantendienst." [naar artikel]
De VRT heeft vorig jaar bijna 9 procent meer klachten gekregen in vergelijking met het jaar voordien. Dat blijkt uit het rapport dat de klantendienst van de openbare omroep heeft gepubliceerd. “We hebben de impact van de coronapandemie sterk gevoeld in het aantal vragen en klachten in 2020”, stelt klachtencoördinator Anabel Coremans. [naar artikel]
De VRT heeft vorig jaar bijna 9 procent meer klachten gekregen in vergelijking met het jaar voordien. Dat blijkt uit het rapport dat de klantendienst van de openbare omroep heeft gepubliceerd. “We hebben de impact van de coronapandemie sterk gevoeld in het aantal vragen en klachten in 2020”, stelt klachtencoördinator Anabel Coremans. [naar artikel]
Hulp om naar het toilet te gaan, een dagelijkse wasbeurt of onvoldoende omkadering van het personeel. Dat zijn de vaakst gehoorde klachten die toekomen bij de Woonzorglijn. Het aantal klachten zit overigens in de lift. Dat schrijft de Gazet van Antwerpen woensdag. [naar artikel]
Het aantal klachten over Vlaamse woonzorgcentra zit sinds de coronapandemie in de lift. Vorig jaar ging het om 600 klachten, de jaren daarvoor om 430 en 576. Voor corona cirkelde het aantal klachten bij de Woonzorglijn rond de 200. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.