Het aantal klachten tegen politieagenten, die zijn behandeld door de Algemene Inspectie, is tussen 2019 en 2020 met 11 procent gestegen. [naar artikel]
Het aantal klachten over de autoverzekering burgerlijke aansprakelijkheid (BA-autoverzekering) is vorig jaar met 24 procent gestegen tegenover een jaar eerder. Vooral de klachten over de opzeg van verzekeringen zijn sterk gestegen (+32 procent), zo blijkt uit het jaarverslag van de ombudsman verzekeringen. [naar artikel]
Het aantal klachten over uitzendbureaus is in tien jaar tijd met 145 procent gestegen. Vorig jaar kreeg de christelijke vakbond ACV 1.926 klachten... [naar artikel]
De Ombudsdienst voor telecommunicatie kreeg vorig jaar de meeste klachten over facturen, overstappen naar een andere operator, en roaming. Dat laatste – duurder bellen en surfen in het buitenland – is sinds midden vorig jaar afgeschaft in de landen van de Europese Unie, maar dus niet in alle Europese landen, maar dat weet duidelijk nog niet iedereen. In totaal kreeg de ombudsdienst 16.249 klachten. Dat is 9,21 procent meer dan in 2016. 96 procent van de klachten kreeg een oplossing. [naar artikel]
De VRT heeft vorig jaar bijna 9 procent meer klachten gekregen in vergelijking met het jaar voordien. Dat blijkt uit het rapport dat de klantendienst van de openbare omroep heeft gepubliceerd. “We hebben de impact van de coronapandemie sterk gevoeld in het aantal vragen en klachten in 2020”, stelt klachtencoördinator Anabel Coremans. [naar artikel]
De VRT heeft vorig jaar bijna 9 procent meer klachten gekregen in vergelijking met het jaar voordien. Dat blijkt uit het rapport dat de klantendienst van de openbare omroep heeft gepubliceerd. “We hebben de impact van de coronapandemie sterk gevoeld in het aantal vragen en klachten in 2020”, stelt klachtencoördinator Anabel Coremans. [naar artikel]
Het aantal klachten dat het afgelopen jaar bij de VRT-klantendienst binnenliep, is gestegen met 8 procent in vergelijking met het jaar daarvoor. De VRT ontving vorig jaar 9.583 klachten op een totaal van 32.356 contacten. Het aantal contacten steeg met bijna 2,5 procent. De stijging is volgens de openbare omroep de som van verschillende situaties. "Er waren enkele kwesties die op korte tijd heel wat commotie en klachten hebben veroorzaakt", zegt klachtencoördinator Anabel Coremans. "Daarnaast werd er sterk ingezet op de bereikbaarheid en zichtbaarheid van de VRT-klantendienst." [naar artikel]
Het aantal klachten over woonzorgcentra en rusthuizen is fors gestegen. De Woonzorglijn, waar bewoners, hun familie en personeel terechtkunnen, noteerde vorig jaar 227 gegronde klachten. In 2015 ging het nog om 91 klachten. Dat schrijft de Gazet van Antwerpen woensdag. [naar artikel]
De toezichthouder op de politie, het Comité P, kreeg vorig jaar opvallend meer klachten van burgers over het optreden van de politie. Het aantal klachten steeg van 2.646 in 2019 naar 3.112 vorig jaar. In zijn jaarverslag heeft het Comité P het over een "enorme stijging", schrijft De Tijd vandaag. [naar artikel]
Er waren nog nooit zoveel klachten tegen politieagenten als vorig jaar. Dat staat in het jaarverslag van het Comité P, dat de politie controleert. Het Comité spreekt zelf van een enorme stijging: in 2019 waren er nog ruim 2600 klachten, vorig jaar waren het er al meer dan 3100. [naar artikel]
Het aantal klachten over woonzorgcentra en rusthuizen is fors gestegen. De Woonzorglijn, waar bewoners, hun familie en personeel terechtkunnen, noteerde vorig jaar 227 gegronde klachten. In 2015 ging het nog om 91 klachten. Dat schrijft Gazet van Antwerpen. [naar artikel]
Tegen taxichauffeurs van Brussel zijn vorig jaar 204 klachten neergelegd door ontevreden passagiers. Dat is een stijging van 60 procent ten opzichte van het begin van 2022. De grootste reden daarvoor blijkt de onbeleefdheid en verbale agressie van de chauffeurs te zijn. [naar artikel]
Het aantal meldingen van kindermishandeling is vorig jaar met meer dan 8 procent gestegen tegenover 2010. De vertrouwenscentra kregen in totaal 7.163 klachten. [naar artikel]
Het aantal aangiftes bij de Vlaamse dienst voor Dierenwelzijn rond verwaarlozing en mishandeling van huisdieren is vorig jaar met 85 procent gestegen tegenover 2014, tot 3.551. [naar artikel]
Het aantal aangiftes bij de Vlaamse dienst voor Dierenwelzijn rond verwaarlozing en mishandeling van huisdieren is vorig jaar met 85 procent gestegen tegenover 2014, tot 3.551. Dat schrijft Het Laatste Nieuws dinsdag. [naar artikel]
Het aantal Belgen dat al meer dan een jaar thuiszit wegens ziekte is vorig jaar opnieuw gestegen. Het gaat om een stijging met 5,4 procent, zo... [naar artikel]
Het aantal klachten over woonzorgcentra en rusthuizen is fors gestegen. De Woonzorglijn, waar bewoners, hun familie en personeel terechtkunnen, noteerde vorig jaar 227 gegronde klachten. In 2015 ging het nog om 91 klachten. Dat schrijft de Gazet van Antwerpen woensdag. [naar artikel]
Nooit eerder waren er zoveel klachten over de federale overheid als vorig jaar. Dat blijkt uit het jaarverslag van de federale Ombudsman. Zowat een vierde van alle klachten ging over energiepremies. In 5 jaar tijd is het totale aantal klachten met 45 procent gestegen. "Veel burgers dreigen het vertrouwen in de overheid, en op termijn in de democratie, te verliezen", zegt Ombudsman David Baele. [naar artikel]
Het aantal klachten over online verkoop is vorig jaar gestegen tot 5.535. En dat heeft vooral te maken met... niet geleverde luiers. [naar artikel]
De federale ombudsdienst heeft vorig jaar 6.852 dossiers behandeld, 10 procent meer dan in 2018. Het ging om 5.168 nieuwe klachten (+13 procent) en 1.684 vragen om informatie (+2,5 procent). 59 procent van de klachten bleken ontvankelijk, 1.973 zijn niet ontvankelijk verklaard. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.