Het dubbelrichtingsfietspad op de Hasseltweg in Genk en op de Genkersteenweg in Hasselt wordt over een lengte van zes kilometer vernieuwd. Ook heel wat fietspaden- en tunnels langs de Grote Ring in Hasselt krijgen een opknapbeurt. [naar artikel]
"Meer dan 38 kilometer aan fietspaden in 29 gemeenten en steden": dat is het resultaat van 6,9 miljoen euro aan subsidies die de provincie Antwerpen in 2020 heeft toegekend. Fietsers kunnen daardoor vlotter van de ene naar de gemeente. Dat is belangrijk voor het woon-werkverkeer en voor schoolgaande kinderen. Ook in 2021 volgen er nog 14 miljoen euro aan investeringen voor de aanleg van fietsostrades of fietssnelwegen en fietspaden in de provincie. [naar artikel]
Zaterdag opent aan de Hasseltweg in Genk de eerste vernieuwde Aldi van België. Dat maakte de directie bekend. [naar artikel]
Veel gezucht en gevloek de voorbije dagen bij de fietsers in Antwerpen. Op heel wat fietspaden was het gevaarlijk door de sneeuw. Schepen Caroline Bastiaens (CD&V) zegt dat het stadsbestuur al het mogelijke doet, maar belooft ook dat ze het sneeuw- en ijzelplan binnenkort gaat evalueren. [naar artikel]
De Vlaamse regering trekt nog maar eens de portemonnee open om van Vlaanderen een fietsland te maken. De overheid maakt 150 miljoen euro vrij voor nieuwe fietspaden. Het geld is bedoeld voor gemeenten, die tot nu weinig of niet in eigen fietspaden investeerden omdat ze die kosten alleen moesten dragen. [naar artikel]
Fietspaden langs Vlaamse wegen moeten voortaan minstens twee meter breed zijn in elke rijrichting. Dat staat in nieuwe, niet bindende kwaliteitsrichtlijnen voor fietspaden, schrijft Het Nieuwsblad. Voor het eerst sinds 2005 past de Vlaamse regering de aanbevelingen rond nieuwe fietsinfrastructuur aan aan het toegenomen fietsverkeer en de steeds populairder wordende speedpedelecs en bakfietsen, kondigde Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) eerder deze week al aan. [naar artikel]
De straten tussen de Eiermarkt en de Korte Nieuwstraat hebben de potentie om een tweede Wilde Zee te worden. Voor dat zover is, moeten eerst de straten en de verkeerssituatie in de omgeving worden aangepakt. En daar wil het district Antwerpen, samen met de stad, nog deze legislatuur werk van maken. [naar artikel]
De Jabbeekse burgemeester Frank Casteleyn (CD&V) trekt aan de alarmbel na de opening van de vernieuwde snelwegparking langs de E40. Omdat truckers daar moeten betalen voor een plaatsje, verplaatsen ze zich steeds meer naar de lokale wegen. En dat zorgt volgens Casteleyn voor wantoestanden, zo zegt hij. “De uitwerpselen vliegen in het rond, maar het Agentschap Wegen en Verkeer grijpt niet in.” En ook met de fietspaden heeft de burgemeester een probleem. [naar artikel]
De Jabbeekse burgemeester Frank Casteleyn (CD&V) trekt aan de alarmbel na de opening van de vernieuwde snelwegparking langs de E40. Omdat truckers daar moeten betalen voor een plaatsje, verplaatsen ze zich steeds meer naar de lokale wegen. En dat zorgt volgens Casteleyn voor wantoestanden, zo zegt hij. “De uitwerpselen vliegen in het rond, maar het Agentschap Wegen en Verkeer grijpt niet in.” En ook met de fietspaden heeft de burgemeester een probleem. [naar artikel]
In zijn nieuwjaarstoespraak van gisterenavond voor de gestelde lichamen wenst gouverneur Herman Reynders zijn gasten niet alleen een gelukkig nieuwjaar, maar gaf hij ze meteen ook 12 werken mee, “De XII werken voor Limburg”. Het zou ons te ver leiden om die hier allemaal op te sommen, we beperken ons tot de eerste twee. Wat de indruk zou kunnen wekken dat we het na twee werken al voor bekeken hielden en/of zijn toespraak niet lazen. Op het tegendeel te bewijzen, willen we ook even op het twaalfde werk “Laat ons weer leren samenleven!” ingaan. De schotten tussen de verschillende gemeenschappen worden hoger, we leven meer naast dan met elkaar. De receptie voor de gestelde lichamen was daar de perfecte illustratie van met amper Limburgers die van elders naar hier kwamen. We moeten wel degelijk opnieuw weer leren samenleven, elkaar waarderen en samen bouwen aan onze toekomst. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.