Nu er volop reclame gemaakt wordt voor badmode, valt op dat er almaar meer plek is voor normale vrouwenlijven. Ook grotere merken gaan voor de meer natuurlijke look. Maar die natuurlijke look blijft tot op zekere hoogte beperkt (lees: bedrijven kiezen dan wel voor modellen met een maatje meer, maar het gaat om knappe, jonge vrouwen). Maar hoe oprecht zijn de beweegredenen van de 'inclusieve' beweging eigenlijk? “De reclamesector doet dit niet om ons te pleasen, hoor. Zij willen gewoon hun bikini’s verkopen.” [naar artikel]
Nu er volop reclame gemaakt wordt voor badmode, valt op dat er almaar meer plek is voor normale vrouwenlijven. Ook grotere merken gaan voor de natuurlijke look. ‘Maar de reclamesector doet dit niet om ons te pleasen, hoor. Zij willen gewoon hun bikini’s verkopen.’ [naar artikel]
Is met de coming-out van Sam Bettens het taboe op transmannen in Vlaanderen gesneuveld? Senne Misplon (21), Jasper Willaert (23) en Steve* (40) vrezen van niet. ‘Het moeilijkste was om tegen mijn zoon te zeggen dat hij moest zwijgen.’ [naar artikel]
Is met de coming-out van Sam Bettens het taboe op transmannen in Vlaanderen gesneuveld? Senne Misplon (21), Jasper Willaert (23) en Steve* (40) vrezen van niet. ‘Het moeilijkste was om tegen mijn zoon te zeggen dat hij moest zwijgen.’ [naar artikel]
In Big Brother douchte een vrouw in badpak en Kaat Bollen is, na kritiek op onder meer pikante foto’s van haarzelf, psycholoog af. Ook in 2021 zijn alle ogen weer op het vrouwelijk lichaam gericht. Wanneer houdt dat nu eindelijk eens op? [naar artikel]
Veel vrouwen schrokken van een video van Astrid Coppens op sociale media. Vier weken na haar bevalling, mét een wespentaille. “Wat een toxisch filmpje”, reageert iemand. Mama’s Chloé (33) en Eva (36) tonen hoe een pas bevallen lijf er écht uitziet en vertellen over de zware mentale impact. “Als ik nu naar foto’s van vijf jaar geleden kijk, herken ik mezelf niet meer.” [naar artikel]
Julie Cafmeyer is columnist. [naar artikel]
Dubbele mutaties zijn in kankercellen geen toevalligheid. Dat blijkt uit een studie van de KU Leuven en het Francis Crick Institute in Londen. Tot hiertoe werd ervan uitgegaan dat zo’n situatie zich gewoonweg niet voordeed. [naar artikel]
In deze tijden van digitalisering en onlinereclame gaat ook de klassieke gepersonaliseerde reclame mee met zijn tijd. [naar artikel]
Met beelden van een geënsceneerde treincrash wil Infrabel spoorlopers afschrikken. Maar volgens professor persuasieve communicatie Tim Smits (KULeuven) zal de campagne ons gedrag niet veranderen. Zijn we, 25 jaar nadat Luc Beaucourt de boer opging met zijn gruwelvoordrachten, immuun geworden voor choquerende beelden uit het verkeer? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.