Op de Europese luchthavens staan wegens de coronacrisis nog altijd bijna 3.400 passagiersvliegtuigen langdurig geparkeerd. Dat zijn er ruim dubbel zoveel als in de zomer van 2019, voor corona, maar ook wel het laagste aantal sinds de start van de pandemie. Dat blijkt uit cijfers van de Europese luchtverkeersleider Eurocontrol. [naar artikel]
De Europese Unie laat maandag de verplichting vallen om een mondmasker te dragen op Europese luchthavens en vluchten. Het gaat weliswaar om een aanbeveling, die nog door nationale overheden moet worden goedgekeurd. [naar artikel]
Vanuit verschillende luchthavens komen berichten van chaotische toestanden doordat inwoners uit zeven moslimlanden nu al niet meer op vluchten [naar artikel]
Al Qaida, de terreurorganisatie die verantwoordelijk wordt gehouden voor onder andere de terroristische aanslagen in Amerika op 11 september 2001,... [naar artikel]
Amerikaans president Joe Biden zal vandaag tijdens zijn eerste volledige dag in het Witte Huis tien noodmaatregelen nemen om de verspreiding van het coronavirus in de Verenigde Staten in te dijken. De nieuwe regering wil snel noodfondsen vrijmaken om scholen veilig te kunnen laten heropenen, en op een heel aantal vormen van collectief vervoer zullen mondmaskers verplicht gemaakt worden. [naar artikel]
Het is helemaal niet nodig om lege vliegtuigen te laten vliegen om zo landingsrechten te kunnen behouden. Dat zegt luchthavenkoepel ACI Europe in een reactie op de ophef die ontstond nadat bekendraakte dat Lufthansa dit winterseizoen zo’n 18.000 onnodige vluchten uitvoert enkel en alleen om zijn tijdsslots te kunnen behouden. Zo’n 3.000 daarvan worden uitgevoerd door dochter Brussels Airlines. [naar artikel]
Columnist Noël Slangen kaartte vrijdag in Het Belang van Limburg aan dat de luchthaven van het naburige Maastricht-Aken twee opties heeft. “Ofwel gas geven, ofwel het vliegtuigkerkhof op.” Die laatste optie zou ook van toepassing moeten zijn voor de luchthaven in Deurne “die minstens zo ziek is als die van Maastricht”, zo eindigt Slangen zijn column. [naar artikel]
Er zou een lage-emissiezone moeten komen voor de luchthaven van Zaventem. Dat zegt de federale ombudsman voor de luchthaven Philippe Touwaide in De Morgen. Met zo'n lage-emissiezone kunnen de luidste en vuilste vliegtuigen uit Brussel gebannen worden, zoals dat nu al gebeurt met vervuilende auto's in de steden. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.