Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Knack

Obesitasdokter Lieve De Lille: 'Reclame voor snoep is even fout als reclame voor sigaretten'

06/07/2021 - 11:45
" Ze voert met een kleinschalig en drempelverlagend project de strijd tegen obesitas bij kinderen en jongeren op. Tegelijk beseft kinderarts Lieve De Lille dat er méér nodig is."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Obesitasdokter Lieve De Lille: 'Reclame voor snoep is even fout als reclame voor sigaretten' (06/07/2021 - Knack)

Ze voert met een kleinschalig en drempelverlagend project de strijd tegen obesitas bij kinderen en jongeren op. Tegelijk beseft kinderarts Lieve De Lille dat er méér nodig is. [naar artikel]


2. Producent van 650 miljard sigaretten per jaar wil stoppen met verkoop van... sigaretten (24/07/2022 - Het Belang van Limburg)

Multinational Philip Morris, goed voor een productie van 650 miljard sigaretten per jaar, claimt te willen streven naar een rookvrije wereld. Meer nog, “over enkele jaren” wil het bedrijf stoppen met de verkoop van klassieke sigaretten. Al stellen experts zich daar vragen bij. [naar artikel]


3. “Een hele lieve man en een hele lieve papa” (15/09/2016 - Het Belang van Limburg)

“Achim is een echte Berlijner. Hij komt uit een eenvoudig, liefdevol gezin. Hij is een hele lieve man en hele liefdevolle papa. Achim heeft het diploma van Erzieher, van een opvoeder dus. Nu is hij weer student aan de Berlijnse Humboldtuniversiteit waar hij voor onderwijzer studeert. Een leerkracht in Duitsland heeft altijd een universitair diploma, ongeacht de leeftijd van de leerlingen. Daarnaast is Achim een fervent tennisser.” [naar artikel]


4. Enkel en alleen diep mededogen is hier op zijn plaats. Rust zacht, lieve Mawda. Rust zacht, lieve Victor (27/05/2018 - De Morgen)

Koen Torrekens, directeur van Stef Benelux, is echtgenoot van Claudia en papa van Louise, Jules en Victor(+). [naar artikel]


5. Daar is Sinterklaas, daar zijn de Onze-Lieve-Vrouwkes: oer-Belgisch, 60 jaar oud en razend populair zonder één cent reclame (06/12/2022 - Gazet van Antwerpen)

Met honderdduizenden worden ze weer in schoenen en rond schouwen gegooid, de Onze-Lieve-Vrouw-snoepjes of ‘Mariakes’. Dé klassieker onder de Sinterklaassnoepjes en van oerbelgische makelij. Hoe komt het toch, dat dit wat oubollig aandoende snoepje zo populair blijft? Alleszins niet door doortrapte marketing, zo blijkt. [naar artikel]


6. Gepersonaliseerde reclame evolueert naar reclame die gezichten herkent (26/05/2018 - Knack)

In deze tijden van digitalisering en onlinereclame gaat ook de klassieke gepersonaliseerde reclame mee met zijn tijd. [naar artikel]


7. "Choquerende reclame verandert ons gedrag niet" "Choquerende reclame verandert ons gedrag niet" (13/06/2018 - Het Belang van Limburg)

Met beelden van een geënsceneerde treincrash wil Infrabel spoorlopers afschrikken. Maar volgens professor persuasieve communicatie Tim Smits (KULeuven) zal de campagne ons gedrag niet veranderen. Zijn we, 25 jaar nadat Luc Beaucourt de boer opging met zijn gruwelvoordrachten, immuun geworden voor choquerende beelden uit het verkeer? [naar artikel]


8. VRT gaat deontologische code ontwikkelen voor reclame: "Kijken welke reclame nog aanstootgevend kan zijn" (28/06/2018 - VRT NWS)

De VRT gaat een deontologische code ontwikkelen voor reclame. Dat heeft de openbare omroep vandaag afgesproken met Vlaams minister van Media Sven Gatz (Open VLD). De VRT kreeg afgelopen dagen kritiek omdat er reclame te zien was voor online gokken voor en na wedstrijden van het wereldkampioenschap voetbal.  [naar artikel]


9. Raad voor de Reclame: influencers moeten duidelijk aangeven wanneer ze #reclame maken (08/10/2018 - VRT NWS)

Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de woorden reclame, advertentie of sponsoring of de hashtags #spon, #adv, #prom of #reclame te vermelden. Dat staat in een reeks aanbevelingen van de Raad voor de Reclame. [naar artikel]


10. Stijn Meuris maakt reclame voor reclame (28/03/2019 - De Morgen)

De Belgische reclamemakers zijn hot in het buitenland en rijgen de prijzen op festivals aaneen, alleen hebben ze het moeilijk om dat in eigen land verkocht te krijgen. Daar wil Stijn Meuris iets aan veranderen in Belpub. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!