Ze voert met een kleinschalig en drempelverlagend project de strijd tegen obesitas bij kinderen en jongeren op. Tegelijk beseft kinderarts Lieve De Lille dat er méér nodig is. [naar artikel]
Multinational Philip Morris, goed voor een productie van 650 miljard sigaretten per jaar, claimt te willen streven naar een rookvrije wereld. Meer nog, “over enkele jaren” wil het bedrijf stoppen met de verkoop van klassieke sigaretten. Al stellen experts zich daar vragen bij. [naar artikel]
“Achim is een echte Berlijner. Hij komt uit een eenvoudig, liefdevol gezin. Hij is een hele lieve man en hele liefdevolle papa. Achim heeft het diploma van Erzieher, van een opvoeder dus. Nu is hij weer student aan de Berlijnse Humboldtuniversiteit waar hij voor onderwijzer studeert. Een leerkracht in Duitsland heeft altijd een universitair diploma, ongeacht de leeftijd van de leerlingen. Daarnaast is Achim een fervent tennisser.” [naar artikel]
Koen Torrekens, directeur van Stef Benelux, is echtgenoot van Claudia en papa van Louise, Jules en Victor(+). [naar artikel]
Met honderdduizenden worden ze weer in schoenen en rond schouwen gegooid, de Onze-Lieve-Vrouw-snoepjes of ‘Mariakes’. Dé klassieker onder de Sinterklaassnoepjes en van oerbelgische makelij. Hoe komt het toch, dat dit wat oubollig aandoende snoepje zo populair blijft? Alleszins niet door doortrapte marketing, zo blijkt. [naar artikel]
In deze tijden van digitalisering en onlinereclame gaat ook de klassieke gepersonaliseerde reclame mee met zijn tijd. [naar artikel]
Met beelden van een geënsceneerde treincrash wil Infrabel spoorlopers afschrikken. Maar volgens professor persuasieve communicatie Tim Smits (KULeuven) zal de campagne ons gedrag niet veranderen. Zijn we, 25 jaar nadat Luc Beaucourt de boer opging met zijn gruwelvoordrachten, immuun geworden voor choquerende beelden uit het verkeer? [naar artikel]
De VRT gaat een deontologische code ontwikkelen voor reclame. Dat heeft de openbare omroep vandaag afgesproken met Vlaams minister van Media Sven Gatz (Open VLD). De VRT kreeg afgelopen dagen kritiek omdat er reclame te zien was voor online gokken voor en na wedstrijden van het wereldkampioenschap voetbal. [naar artikel]
Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de woorden reclame, advertentie of sponsoring of de hashtags #spon, #adv, #prom of #reclame te vermelden. Dat staat in een reeks aanbevelingen van de Raad voor de Reclame. [naar artikel]
De Belgische reclamemakers zijn hot in het buitenland en rijgen de prijzen op festivals aaneen, alleen hebben ze het moeilijk om dat in eigen land verkocht te krijgen. Daar wil Stijn Meuris iets aan veranderen in Belpub. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.