17:16 De Raad van State ziet geen onoverkomelijke juridische obstakels voor de geplande vergroening van de bedrijfswagens vanaf 2026. De regering kan ermee verder. [naar artikel]
De federale regering wil deze week knopen doorhakken over vergroening van de bedrijfswagens. Binnen de regering zijn socialisten en groenen beducht voor de kostprijs en een averechts effect op de files. [naar artikel]
Komt er toch nog beweging in het dossier van de fossiele bedrijfswagens of rijdt de federale regering zich toch helemaal vast? Een goedkopere oplossing voor honderdduizenden werknemers werd op het laatste nippertje toch niet goedgekeurd, omdat Ecolo geen goedkopere treintickets uit de brand kon redden. Hoe moet het nu verder? “Als er niets gebeurt, dan worden de salariswagens uiteindelijk toch niet duurder." [naar artikel]
14:24 Van de bijna 344.000 voertuigen die dit jaar werden ingeschreven, zijn er goed 12.000 met een 'alternatieve' brandstof. 87 procent daarvan zijn bedrijfswagens. [naar artikel]
Een bedrijfswagen op diesel of benzine? Die krijgen geen fiscaal voordeel meer omdat ze te vervuilend zijn. Met die maatregel wil meerderheidspartij Open Vld op tien jaar tijd het wagenpark fors vergroenen. De Vlaamse coalitiepartners steunen het idee. [naar artikel]
Het fiscaal voordeel voor vervuilende bedrijfswagens, op diesel of benzine, moet verdwijnen. Dat vindt Open VLD-kamerlid Egbert Lachaert. In De Morgen en Het Laatste Nieuws krijgt zijn wetsvoorstel steun van de Vlaamse coalitiepartners. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.