'Ik blijf hameren op de menselijke schade die het stadsbeleid veroorzaakt', zegt mobiliteitsexpert Dirk Lauwers. [naar artikel]
‘Voor de Vlaamse regering lijkt de klimaatcrisis niet te bestaan’, reageert mobiliteitsexpert Dirk Lauwers (UAntwerpen) op de beslissing van de regering om de drie Vlaamse regionale luchthavens open te houden. The post Mobiliteitsexpert Dirk Lauwers: ‘De Vlaamse regering moet privéjets tegengaan, niet aanmoedigen’ appeared first on Knack. [naar artikel]
Dirk Lauwers, professor Stedenbouw en Ruimtelijke Planning aan de UAntwerpen, vreest voor een "waterbedeffect" door het nieuwe parkeerbeleid van de stad Antwerpen. In de binnenstad zal het verkeer afnemen, omdat mensen er geen parkeerplaats gaan zoeken. Maar dat zullen ze wel gaan doen in de omliggende wijken, waardoor het verkeer daar zal toenemen. "Het basisprincipe is goed, maar er zijn nog bekommernissen." [naar artikel]
Naar aanleiding van het zware ongeval van gisteren op de Turnhoutsebaan in Kasterlee waarbij twee fietsers stierven en er vier in het ziekenhuis [naar artikel]
https://images0.persgroep.net/rcs/xkeAFDBBXwz8E5gaFJd6ZlXYCXw/diocontent/113329041/_fitwidth/642/?appId=f215d2ebdcdad4aa3dc78550c5970d02&quality=0.90&format=jpg [naar artikel]
Enkele tientallen actievoerders hebben vanavond in Antwerpen bloemen neergelegd op verschillende plaatsen waar de jongste twee weken drie fietsers omkwamen. [naar artikel]
De verkeersmaatregelen in Gent, waaronder het veelbesproken circulatieplan, leiden tot bijna 35 tot 40 procent minder ongevallen. Dat zegt schepen Filip Watteeuw (Groen). [naar artikel]
De verkeersmaatregelen in Gent, waaronder het veelbesproken circulatieplan, leiden tot 35 tot 40 procent minder ongevallen. Dat zegt schepen Filip Watteeuw (Groen). [naar artikel]
Zo’n dertig inwoners van Bever toonden zich op de dialoogavond van oppositiepartij Open voor de Mens vooral bezorgd over de verkeersveiligheid in de gemeente. Ze klaagden ook over “de willekeur in de toepassing van het verkeersreglement”. [naar artikel]
Mogen verkeersboetes een verdienmodel zijn? Nu Vlaamse gemeenten met een privébedrijf samenwerken voor trajectcontroles, en op verzoek van dat bedrijf verkeersremmers weghalen, is er volgens experts een grens overschreden. ‘De gemeente moet altijd de regie voeren over haar eigen verkeersbeleid.’ [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.