Het eerste mooie weekend staat voor de deur. Maar wie met de trein naar zee wil, denkt daar misschien beter eerst twee keer over na. Er zullen net minder treinen rijden dan normaal. Hoezo? [naar artikel]
Tijdens de spoorstaking morgen zullen drie op de vijf treinen rijden. Een deel van de treinbegeleiders heeft beslist om te staken, omdat ze vinden dat er een tekort aan personeel is. Maar op enkele drukke verbindingen, zoals die naar Tomorrowland of de Genste Feesten, zullen er toch voldoende treinen rijden. Dat verzekert vervoersmaatschappij NMBS. [naar artikel]
Ook in de avondspits blijven de gegarandeerde treinen ervoor zorgen dat de treinpendelaars die ondanks de staking van de socialistische en liberale vakbond bij het spoor op de trein gerekend hadden, naar huis kunnen sporen. Volgens NMBS-woordvoerder Dimitri Temerman rijden de helft van de IC-treinen en één op de drie van de L- en S-treinen. […] Het bericht Ook in avondspits rijden helft van IC-treinen en derde van L- en S-treinen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Tijdens de eerste van twee stakingsdagen op het spoor, woensdag, zal ongeveer de helft van de IC-treinen rijden. De P-treinen die normaal tijdens de ochtend- en avondspits rijden, vallen zo goed als allemaal weg. Dat blijkt uit de alternatieve dienstregeling, meldt de NMBS maandag. Vanaf dinsdagochtend zal de alternatieve treindienst in de app of via de website geraadpleegd kunnen worden. Voor de staking van donderdag wordt de routeplanner woensdagochtend geüpdatet. [naar artikel]
De ombudsdienst voor de treinreizigers ontving vorig jaar 3.194 klachten, of 12,5 procent minder dan de 3.709 klachten van 2016, en dat was al het laagste peil in vijf jaar. Ombudsrail spreekt over een “opmerkelijke” vaststelling: bij een slechtere algemene stiptheid van de treinen dienen toch minder reizigers een klacht in. De ombudsdienst vraagt zich af of treinreizigers het klagen niet moe zijn. “De problematiek van de vertragingen is zo structureel dat de individuele reiziger er moedeloos van wordt om telkens opnieuw klacht in te dienen”, luidt het in een mogelijke verklaring. [naar artikel]
Lees dit artikel: Waarom is er nog steeds geen wifi op Belgische treinen? “Eerst stiptere en goedkopere treinen” De federale overheid heeft dinsdag in zijn begroting 250 miljoen euro vrijgemaakt voor meer treinen en toegankelijkere stations. Ook voor een renaissance van de nachttreinen zal dat geld dienen. Maar hoe zit het eigenlijk met wifi op onze treinen? Daar is het al jarenlang muisstil rond. Business AM vroeg het aan Kim Buyst (Groen), Kamerlid […] Lees dit artikel: Waarom is er nog steeds geen wifi op Belgische treinen? “Eerst stiptere en goedkopere treinen” [naar artikel]
De treinen op het Belgische spoorwegennet reden in februari opnieuw iets stipter. In totaal reed vorige maand 90,2 procent van de treinen op tijd,... [naar artikel]
In juli reed 92,9 procent van de passagierstreinen op tijd of met een vertraging van minder dan 6 minuten. De stiptheid lag daarmee net onder die van juli vorig jaar, toen die nog 93,2 procent bedroeg. [naar artikel]
In België haalden passagierstreinen vorig jaar een gemiddelde snelheid van 84 kilometer per uur. Dat betekende een vertraging met 2,9 kilometer per uur tegenover twee jaar voordien. Dat blijkt uit cijfers van François Bellot, federaal minister van mobiliteit. De traagste verbinding van het hele Belgische spoornet werd opgetekend op de lijn Brussel-Charleroi, waar slechts een […] The post Belgische treinen rijden minder snel appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.