Federgon, de federatie die de dienstenchequebedrijven vertegenwoordigt, waarschuwt dat de bedrijven de oprukkende inflatie niet meer de baas kunnen. ‘Per indexering zou er 12 cent bij moeten komen’, aldus Federgon. [naar artikel]
De bedrijven die personeel met dienstencheques tewerkstellen, vragen meer geld voor de cheques die ze inleveren. Dat is nodig om de komende loonindexeringen voor hun werknemers op te vangen, zeggen ze. Per indexering willen ze 12 cent extra. In de eerste plaats van de overheid, "maar die kan de gebruikers gerust wat meer laten betalen." [naar artikel]
De sector van de dienstenchequebedrijven vraagt meer geld en kijkt daarvoor niet alleen naar de overheid. Ook de gebruiker mag best wat dieper in de buidel tasten, vindt de sectorfederatie. Ongelijkheidsexpert Ive Marx (Universiteit Antwerpen) is het daarmee eens. ‘Met de belachelijk lage prijs van de dienstencheques zijn wij rotverwend.’ The post Moeten dienstencheques duurder worden? ‘In geen enkel ander land subsidieert de overheid gestreken hemden’ appeared first on Knack. [naar artikel]
Hasselaren die nog op zoek zijn naar feestelijke cadeaus voor familie of vrienden, kunnen sinds kort terecht in de Sint-Jozefsstraat bij de speciaalzaak ‘Stuff-U-Luv’. Ex-profvoetballer Thomas Buffel baat de nieuwe winkel uit. Zijn doel? Populaire producten van onder meer Peppe’s, Roger Van Damme en Cent Pur Cent in de vorm van geschenkmanden naar de Hasselaren en hun geliefden brengen. [naar artikel]
Vorige week hielden de Belgische vakbonden een actiedag om hogere lonen te eisen. Tegelijk klagen werkgevers dat de lonen in ons land te hoog zijn om te kunnen concurreren met het buitenland. De lonen zijn dus zowel te laag als te hoog, hoe kan dat nu? Daar heeft Vadertje staat alles mee te maken. Die zorgt er, via allerlei belastingen op arbeid, voor dat er tussen wat de werkgever betaalt en wat de werknemer daarvan overhoudt een enorme kloof bestaat. Hoe komt dat die zo hoog ligt in België? En hoe kan je zelf als werknemer toch meer overhouden? Onze werkexpert Stijn Baert legt uit. [naar artikel]
De communities van de minerale make-uplijnen Cent Pur Cent en i.am. klean verzamelden maar liefst 6.000 euro bij elkaar voor 'SAMEN voor Limburg in nood', het project waarmee Een Hart voor Limburg de door watersnood getroffen gezinnen steunt. [naar artikel]
Ze hebben beiden Limburgse roots en zijn steeds op zoek naar de lichtste en efficiëntste formules in hun eigen beautytak. Wanneer Cent Pur Cent en Nomige de krachten bundelen, kan het resultaat niet anders dan potten breken. [naar artikel]
Gezondheidscoach Martine Prenen en de Hasseltse zakenvrouw Caroline Rigo hebben de handen ineen geslagen. Prenen ontwierp voor Cent Pur Cent, het minerale make-upmerk van Rigo, een eigen cosmeticalijn met enkele basics. [naar artikel]
Ze heeft niet alleen een neus voor beautyproducten, maar ook eentje voor lekker eten. Van de lekkerste cappuccino tot de beste hapjes en tapjes: de Hasseltse onderneemster Caroline Rigo van Cent pur Cent en Café Beauté tipt haar favorietjes. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.