Als we willen dat onze winkelrekken ook in de toekomst gevuld blijven en we niet willen evolueren naar toestanden zoals in Groot-Brittannië waar winkels en benzinestations niet meer bevoorraad kunnen worden, heeft de sector vijfduizend extra vrachtwagenchauffeurs nodig. Sectororganisatie Febetra trekt aan de alarmbel. “Een van de redenen waarom vrachtwagenchauffeur een knelpuntberoep is geworden, is dat Oost-Europese chauffeurs tegenwoordig liever in hun eigen land rijden omdat de arbeidsvoorwaarden daar fors verbeterd zijn.” [naar artikel]
Als we willen dat onze winkelrekken ook in de toekomst gevuld blijven en we niet willen evolueren naar toestanden zoals in Groot-Brittannië waar winkels en benzinestations niet meer bevoorraad kunnen worden, heeft de sector vijfduizend extra vrachtwagenchauffeurs nodig. Sectororganisatie Febetra trekt aan de alarmbel. “Een van de redenen waarom vrachtwagenchauffeur een knelpuntberoep is geworden, is dat Oost-Europese chauffeurs tegenwoordig liever in hun eigen land rijden omdat de arbeidsvoorwaarden daar fors verbeterd zijn.” [naar artikel]
In ons land zijn er momenteel vijfduizend vacatures voor vrachtwagenchauffeurs. Dat meldt Febetra, de federatie van Belgische transporteurs en logistieke dienstverleners, daags voor het weekend van de klant. “Als we willen dat de winkelrekken ook in de toekomst gevuld blijven, dan zijn er dringend extra chauffeurs nodig”, klinkt het. [naar artikel]
In ons land zijn er momenteel vijfduizend vacatures voor vrachtwagenchauffeurs. Dat meldt Febetra, de federatie van Belgische transporteurs en logistieke dienstverleners. “Als we willen dat de winkelrekken ook in de toekomst gevuld blijven, dan zijn er dringend extra chauffeurs nodig”, klinkt het. [naar artikel]
Winkels hebben het moeilijk om dit jaar geschenkartikelen in hun rekken te krijgen. Door de coronapandemie is de hele aanvoerketen grondig verstoord en zijn transport- en containerkosten verveelvoudigd. Met de feestdagen in het verschiet leidt dat tot chaotische situaties: webshops draaien op volle toeren, want mensen willen zeker zijn dat ze hun cadeautje tegen de feestdagen in huis hebben. [naar artikel]
Het merk Uncle Ben’s, bekend van onder meer rijst en sauzen, verdwijnt mogelijk binnenkort uit de winkelschappen. Het merk en het logo wordt door... [naar artikel]
Het merk Uncle Ben’s, bekend van onder meer rijst en sauzen, verdwijnt mogelijk binnenkort uit de winkelschappen. Het merk en het logo wordt door sommigen als racistisch ervaren omdat de bijnaam ‘Uncle’ zou verwijzen naar slavernij. Voor hoofdmerk Mars is dat reden om de naam en het logo van Uncle Ben’s te herzien. [naar artikel]
In de eerste acht maanden van dit jaar telde Vlaanderen 4.821 vacatures voor vrachtwagenchauffeur. Daarmee lijkt het recordaantal vacatures van 2019 (5.504) opnieuw te sneuvelen. “We letten maar beter op, want het zou me echt niet verwonderen moesten ook hier de winkelrekken en tankstations straks niet gevuld geraken”, waarschuwt Gino Withofs, voorzitter van Scholing vzw dat opleidingen voor de transportsector organiseert. [naar artikel]
De autobiografie van prins Harry, eerder al omschreven als “het boek dat de Britse monarchie stevig door elkaar zal schudden”, is klaar. Een ghostwriter heeft het manuscript afgewerkt en het werd ook al nagekeken door enkele juristen. Bedoeling is om de memoires tegen eind dit jaar in de winkelrekken te hebben. [naar artikel]
Lotus Bakeries, de koekjesfabrikant uit Lembeke bij Kaprijke, roept de appeltaartjes van Tartélice terug. Mogelijk zitten er stukjes glas in de cakejes [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.