Opvallende bekentenis van wielrenner Sonny Colbrelli in La Gazzetta dello Sport van dinsdag: de Italiaanse winnaar van Parijs-Roubaix bleek tijdens de koers twee keer lek te zijn gereden, maar moest naar eigen zeggen dankzij zijn ‘tubeless’ banden geen enkele keer stoppen. “Ik kwam aan met lekke banden”, vertelt hij. [naar artikel]
Opvallende bekentenis van wielrenner Sonny Colbrelli in La Gazzetta dello Sport van dinsdag: de Italiaanse winnaar van Parijs-Roubaix bleek tijdens de koers twee keer lek te zijn gereden, maar moest naar eigen zeggen dankzij zijn ‘tubeless’ banden geen enkele keer stoppen. “Ik kwam aan met lekke banden”, vertelt hij. [naar artikel]
Parijs-Roubaix winnen: voor Yves Lampaert bleef het vorig najaar bij een droom, voor Sonny Colbrelli werd het werkelijkheid. Het verschil tussen de twee? Gewone binnenbandjes versus tubeless banden, want vergis u niet: ook Colbrelli reed twee keer ‘lek’. Waarom kon de Italiaan dan blijven verder koersen zonder bandenwissel? En wat is nu de ideale bandendruk om op kasseien te rijden? U ontdekt het in deze nieuwe aflevering van onze reeks de Marginal Gain. “Met tubeless is alles eigenlijk beter.” [naar artikel]
In de derde aflevering van onze wielerpodcast ‘Wuyts & Boonen’ kwam ook even het relatieve gebrek aan lekke banden in de voorbije Strade Bianche ter sprake. Dat ligt onder meer aan het gebruik van tubeless-banden. Tom Boonen: “Gewone tubes worden bijna niet meer vermarkt.” [naar artikel]
118 edities zijn er al verreden, maar de succesformule voor een vlekkeloze Parijs-Roubaix heeft nog niemand uitgepluisd. Dokker je nu best wél of niet met binnenbandjes over kasseien? Waarom komt die tubeless band steeds meer aan het oppervlak? En wat is nu de ideale bandendruk om Carrefour de l’Arbre te bedwingen? U ontdekt het in deze nieuwe aflevering van onze reeks de Marginal Gain. “Quick-Step heeft super materiaal voor Roubaix, maar vorig jaar maakten ze de verkeerde keuze.” [naar artikel]
Nieuw bij het Nieuwsblad dit voorjaar: columnist Niki Terpstra. Na een carrière van twintig jaar in de koers spreekt en schrijft hij straks met kennis van zaken over alles wat bij het wielrennen hoort: winnen, vallen, omgaan met druk. Vandaag: de grote drie favorieten voor de Ronde van Vlaanderen. [naar artikel]
De ervaren Britse renner van INEOS Grenadiers Luke Rowe (33) heeft een eigen verklaring voor de vele valpartijen in Parijs-Roubaix. In zijn gezamenlijke podcast met ploegmakker Geraint Thomas waarschuwt hij voor het gevaar van het tubeless rijden, de nieuwe norm in het peloton. Als je op kasseien lek rijdt, riskeert je band te ontploffen waardoor je meteen op je velg zit en je fiets oncontroleerbaar wordt. In afdalingen noemt Rowe tubeless rijden levensgevaarlijk. Maar hij heeft ook een oplossing: liners of inserts. Alleen gebruiken lang niet alle renners die insteekvormen omdat je er een paar watt door verliest. [naar artikel]
Nico Rosberg en Lewis Hamilton bikkelen dit weekend om de wereldtitel in de Formule 1. De koninginnenklasse van de autosport kende in het verleden al enkele spectaculaire omwentelingen. [naar artikel]
De keuze van Wout van Aert om met de oude groene banden van ploegleider Niels Albert te rijden, inspireerde ex-veldrijder Sven Nys tot een grapje. De Kannibaal van Baal probeert via sociale media zijn oude groene tuben van 20 jaar geleden nog aan de man te brengen. “Te koop, tuben type Dugast Michelin. Goede staat, bouwjaar 1997. Ik doe ze weg wegens met pensioen”, gekscheert de Kannibaal van Baal. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.