Het is nog bijzonder onduidelijk hoe de regering jaarlijks 30 miljoen euro kan verdienen aan de ‘inscheeptaks’, die vanaf volgend jaar betaald moet worden voor vluchten van minder dan 500 km. Dat zegt luchtvaartexpert Luk De Wilde. [naar artikel]
De regering wil een CO2-compensatie invoeren op korte vliegreizen van minder dan 500 kilometer. Maar hoeveel die zal bedragen en welke passagiers die zullen moeten betalen is compleet onduidelijk, hekelde de oppositie woensdag in de Kamer. “Slecht bestuur”, sneerde N-VA-Kamerlid Theo Francken. “U brengt de concurrentiepositie van Brussels Airport in gevaar.” [naar artikel]
De regering wil een CO2-compensatie invoeren op korte vliegreizen van minder dan 500 kilometer. Maar hoeveel die zal bedragen en welke passagiers die zullen moeten betalen is compleet onduidelijk, hekelde de oppositie in de Kamer. “Slecht bestuur”, sneerde N-VA-Kamerlid Theo Francken. “U brengt de concurrentiepositie van Brussels Airport in gevaar.” [naar artikel]
De maatregelen van de regering gaan een impact hebben op het dagelijkse leven, en vooral het budget, van de Vlamingen. Hoe ver strekken de begrotingsregels concreet? En hoe tevreden, of ontevreden, zijn de mensen die direct getroffen zijn? [naar artikel]
Lees dit artikel: Regering tast met vliegtaks in het duister Er heerst nog onduidelijkheid over de vliegtaks. Vorige week presenteerde de regering de vliegtaks als een extra heffing op korteafstandsvluchten. Maar bedraagt de taks nu 5 of 20 euro? Gaat het over vluchten van 500 kilometer of 750 kilometer? De regeringspartners raken het niet eens. 5 of 20 euro? Met het vliegtuig van Brussel naar […] Lees dit artikel: Regering tast met vliegtaks in het duister [naar artikel]
Tien euro extra voor vluchten korter dan 500 kilometer, twee euro voor andere vluchten binnen Europa en vier euro voor al wat verder is. Dat voorstel heeft de regering uitgewerkt voor de vliegtaks. [naar artikel]
De kern heeft een akkoord bereikt over de vliegtaks. Ook wie een vlucht buiten Europa neemt, zal een taks moeten betalen. [naar artikel]
Tien euro extra voor vluchten korter dan 500 kilometer, twee euro voor andere vluchten binnen Europa en vier euro voor al wat verder is. Dat voorstel heeft de regering uitgewerkt voor de vliegtaks. [naar artikel]
Tien euro extra voor vluchten korter dan 500 kilometer, twee euro voor andere vluchten binnen Europa en vier euro voor al wat verder is. Dat voorstel heeft de regering uitgewerkt voor de vliegtaks. Wat de energiefactuur betreft is er geen doorbraak. [naar artikel]
De federale regeringspartijen hebben een akkoord bereikt over de vliegtaks. Die belasting zal niet enkel gelden voor korte vluchten. Ook wie buiten Europa vliegt, zal meer moeten betalen voor zijn vliegticket. Tijdens de begrotingsopmaak werd afgesproken om de bijzondere bijdrage voor de sociale zekerheid stelselmatig af te schaffen. Dit jaar staat er al een verlaging […] [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.