12:23 Na 'Squid Game' blijkt nu ook een andere Koreaanse serie, 'My name', een kijkcijferhit. [naar artikel]
Later deze maand verschijnt Squid Game: The Challenge op Netflix. Het gaat om de realityversie van de razend populaire Zuid-Koreaanse Netflixreeks Squid Game, waarin 456 deelnemers het tegen elkaar zullen opnemen in de opdrachten uit de reeks én ook enkele nieuwe uitdagingen. De set van Squid Game werd voor The Challenge volledig nagebouwd en die […] The post ‘Squid Game’-maker Hwang Dong-hyuk brengt met acteur Anupam Tripathi (Ali) bezoek aan set ‘Squid Game: The Challenge’ appeared first on Newsmonkey. [naar artikel]
Zo’n hit dat zelfs de mond van de grote baas van Netflix ervan openvalt. Dat is de Koreaanse fictiereeks ‘Squid game’. Het plot is innemend, maar bijwijlen ronduit gruwelijk. Toch is de reeks wereldwijd het best bekeken op de streamingdienst en een van de drukst besproken onderwerpen op sociale media. “Het is zeer herkenbaar en dat maakt het net nog griezeliger”, verklaart Charlotte Gryson van het Korean Cultural Center in Brussel. [naar artikel]
Na streamingkanon BTS, Oscar-winnaar Parasite en tv-programma The Masked Singer was de honger niet gestild. Netflix-hype Squid Game is de zoveelste Koreaanse masterclass in het exporteren van popcultuur. Hoe is die K-cultuur zo invloedrijk kunnen worden? [naar artikel]
‘Squid Game' is nu officieel de best bekeken Netflix-serie ooit. Exportproducten uit Korea slagen er tegenwoordig ook bij ons in om potten te breken. Hoe is die K-cultuur zo invloedrijk kunnen worden? En hoe is die geëvolueerd? “Als je een grammofoonplaat uitbracht, moest minstens één nummer ‘gezond’ zijn.” [naar artikel]
Met het succes van de Netflix-serie “Squid game” wordt het opnieuw duidelijk dat Koreaanse populaire cultuur ook ons land aan het veroveren is. Het ene na het andere Koreaanse cultuurproduct verschijnt op onze televisies, onze radio’s en zelfs op ons bord. Hoe is die populariteit ontstaan en over welke muziek en series gaat het zoal? De Koreaanse golf of “Hallyu” uitgelegd. [naar artikel]
Lees dit artikel: Koreaanse werknemers komen verkleed als ‘Squid Game’-bewakers op straat om betere werkomstandigheden te eisen Gisteren kwamen in Zuid-Korea meer dan een half miljoen werknemers op straat om betere werkomstandigheden te vragen. Ze deden dat in verschillende steden over het volledige land. Tijdens de betoging hadden velen zich verkleed als de werknemers uit Squid Game en ook dat had een reden. Op woensdag 20 oktober vond in Zuid-Korea een dag […] Lees dit artikel: Koreaanse werknemers komen verkleed als ‘Squid Game’-bewakers op straat om betere werkomstandigheden te eisen [naar artikel]
In ‘Squid Game’, de hitreeks van Netflix, speelt HoYeon Jung (27) speler nummer 067 ofwel Kang, een deelneemster aan enkele moorddadige kinderspelletjes. Kang is één van de populairste personages, met een tragische achtergrond. “Maar 067 is ook heel sexy”, aldus de vele ‘Squid Game’-fans. “Ze geeft de serie net dat tikkeltje méér.” En dat heeft de wereld geweten. HoYeon Jung ging in een mum van tijd van nobele onbekende naar dé rijzende ster van het moment. [naar artikel]
Goed nieuws voor fans van de razend populaire Koreaanse Netflixreeks "Squid game": er komt een tweede seizoen. Dat meldt regisseur en bedenker Hwang Dong-hyuk in elk geval. "Ik heb het verhaal al in mijn hoofd. Ik ben het nu aan het plannen", zegt hij aan persagentschap AP. [naar artikel]
De nieuwe Zuid-Koreaanse fantasy-horrorserie ‘Hellbound’ van Netflix is in één nacht tijd een wereldwijd fenomeen geworden. Daardoor ziet het ernaar uit dat ‘Hellbound’ zijn voorganger ‘Squid Game’ van de troon heeft gestoten als meest bekeken tv-show op het streamingplatform. Volgens FlixPatrol had de serie slechts één dag nodig om de populairste show te worden in 24 verschillende landen, waaronder Korea, Hongkong, Mexico en Saoedi-Arabië. Ook in ons land staat de nieuwe serie al op nummer twee. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.