Sinds de invoering van de lage-emissiezone (LEZ) in het Brusselse Gewest in 2018 gaat de luchtkwaliteit er steeds meer op vooruit. Dat is de conclusie van de monitoring 2020, een onderzoek dat vandaag wordt gepubliceerd door Leefmilieu Brussel. [naar artikel]
Aangezien het aantal dieselwagens in België stelselmatig afneemt, zal de luchtkwaliteit aan scholen op termijn sowieso verbeteren. Dat stelt automobielfederatie Febiac in een reactie op het onderzoek van Greenpeace naar de luchtkwaliteit op scholen. [naar artikel]
Lees dit artikel: Dieselgate in Frankrijk: onderzoek ingesteld tegen Peugeot wegens verkoop van bijna 2 miljoen frauduleuze dieselwagens Meer dan vijf jaar nadat het sjoemelschandaal aan het licht kwam, krijgt Dieselgate een nieuwe wending. Na Volkswagen en Renault, wordt nu ook Peugeot in Frankrijk aangeklaagd. Volgens een gerechtelijke bron loopt er een onderzoek tegen Peugeot wegens ‘bedrog dat een gevaar vormt voor de gezondheid van mens of dier’. Net als Volkswagen en Renault […] Lees dit artikel: Dieselgate in Frankrijk: onderzoek ingesteld tegen Peugeot wegens verkoop van bijna 2 miljoen frauduleuze dieselwagens [naar artikel]
2029 is niet zo veraf. De doelstelling van de Vlaamse overheid om dan geen nieuwe auto’s met een verbrandingsmotor meer te verkopen, is dat wel. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van Transport & Mobility Leuven, in opdracht van Bond Beter Leefmilieu. Wat moet er nog gebeuren? Hoe kan het vlotter? En welke doelstelling is wel al gehaald? [naar artikel]
Brussel krijgt in navolging van onder meer Parijs en Antwerpen een lage-emissiezone. Dat kondigde Brussels minister van Leefmilieu Céline Fremault (cdH) aan. Koester geen te hoge verwachtingen, stelt hoogleraar ruimtelijke planning Luuk Boelens (UGent). 'Het effect van zo'n zone durft tegen te vallen.' [naar artikel]
Vanaf 1 januari geldt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een lage-emissiezone (LEZ). De meest vervuilende dieselwagens zullen er in 2018 niet... [naar artikel]
07:49 Vanaf Nieuwjaar geldt in het Brusselse Hoofdstedelijke Gewest een lage-emissiezone. De meest vervuilende dieselwagens mogen er vanaf 2018 niet meer rijden. [naar artikel]
Het volledige Brussels Hoofdstedelijk Gewest is voortaan een lage-emissiezone. Elk jaar wordt de norm strenger. Wie toch met een vervuilende auto binnenrijdt, riskeert een boete van 350 euro. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.