Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Laatste Nieuws

Spanje verbiedt reclame over snoep en frisdrank voor kinderen

28/10/2021 - 18:38
"Spanje voert een verbod in op reclame voor ongezonde voedingsmiddelen en dranken zoals chocolade, koekjes ijs gericht op kinderen. Daarmee wil het land helpen om obesitas bij jongeren te bestrijden, deelt de minister van consumentenzaken vandaag mee."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Spanje verbiedt reclame over snoep en frisdrank voor kinderen (28/10/2021 - Het Laatste Nieuws)

Spanje voert een verbod in op reclame voor ongezonde voedingsmiddelen en dranken zoals chocolade, koekjes ijs gericht op kinderen. Daarmee wil het land helpen om obesitas bij jongeren te bestrijden, deelt de minister van consumentenzaken vandaag mee. [naar artikel]


2. Spanje verbiedt reclame voor gesuikerde producten gericht op kinderen (28/10/2021 - Het Belang van Limburg)

De Spaanse overheid heeft donderdag bekendgemaakt dat zij reclame voor gesuikerde voedingsmiddelen en drankjes die zich richt op kinderen zal verbieden. Op die manier willen ze de toenemende overgewichtsproblemen bij kinderen tegengaan. [naar artikel]


3. Maakt Kendall Jenner hier stiekem reclame voor frisdrank? (20/06/2019 - Het Belang van Limburg)

In Amerika moeten celebrities hun publiek altijd op de hoogte brengen wanneer ze betaald reclame maken voor een merk. Foto’s van Kendall Jenner doen nu vermoeden dat ze deze richtlijn op gewiekste wijze wilde omzeilen door zich door de paparazzi te laten fotograferen met een blikje frisdrank in de hand. [naar artikel]


4. Spanje verbiedt genderstereotypen in reclame voor kinderspeelgoed: “Niet enkel roze meer voor meisjes” (29/04/2022 - Het Laatste Nieuws)

Spanje komt met een nadrukkelijk verbod op de aanwezigheid van stereotypen in reclame voor kinderspeelgoed. De speelgoedfabrikanten in het land zullen dus geen advertenties meer maken waarin meisjes bijvoorbeeld enkel met poppen spelen en jongens eerder voor autootjes kiezen. Volgens de Spaanse minister van Consumentenzaken Alberto Garzón moet de reclame van de speelgoedindustrie “gelijkwaardiger, meer waarheidsgetrouw en constructiever” zijn. [naar artikel]


5. Gepersonaliseerde reclame evolueert naar reclame die gezichten herkent (26/05/2018 - Knack)

In deze tijden van digitalisering en onlinereclame gaat ook de klassieke gepersonaliseerde reclame mee met zijn tijd. [naar artikel]


6. "Choquerende reclame verandert ons gedrag niet" "Choquerende reclame verandert ons gedrag niet" (13/06/2018 - Het Belang van Limburg)

Met beelden van een geënsceneerde treincrash wil Infrabel spoorlopers afschrikken. Maar volgens professor persuasieve communicatie Tim Smits (KULeuven) zal de campagne ons gedrag niet veranderen. Zijn we, 25 jaar nadat Luc Beaucourt de boer opging met zijn gruwelvoordrachten, immuun geworden voor choquerende beelden uit het verkeer? [naar artikel]


7. VRT gaat deontologische code ontwikkelen voor reclame: "Kijken welke reclame nog aanstootgevend kan zijn" (28/06/2018 - VRT NWS)

De VRT gaat een deontologische code ontwikkelen voor reclame. Dat heeft de openbare omroep vandaag afgesproken met Vlaams minister van Media Sven Gatz (Open VLD). De VRT kreeg afgelopen dagen kritiek omdat er reclame te zien was voor online gokken voor en na wedstrijden van het wereldkampioenschap voetbal.  [naar artikel]


8. Raad voor de Reclame: influencers moeten duidelijk aangeven wanneer ze #reclame maken (08/10/2018 - VRT NWS)

Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de woorden reclame, advertentie of sponsoring of de hashtags #spon, #adv, #prom of #reclame te vermelden. Dat staat in een reeks aanbevelingen van de Raad voor de Reclame. [naar artikel]


9. Stijn Meuris maakt reclame voor reclame (28/03/2019 - De Morgen)

De Belgische reclamemakers zijn hot in het buitenland en rijgen de prijzen op festivals aaneen, alleen hebben ze het moeilijk om dat in eigen land verkocht te krijgen. Daar wil Stijn Meuris iets aan veranderen in Belpub. [naar artikel]


10. Ook tv-reclame is gepersonaliseerd. Heb je een hoog salaris? Dan krijg je extra reclame voor de nieuwe BMW (19/10/2020 - Het Laatste Nieuws)

Gepersonaliseerde reclame op Facebook bent u al gewend, maar ook op tv zijn steeds meer advertenties specifiek aan u aangepast. Tot wel vier boodschappen per reclameblok. Als u veel verdient, krijgt u extra reclame voor de nieuwe BMW. Als u koters heeft rondlopen, reclame voor de JBC-kindercollectie. Zo werkt het. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!