Spanje voert een verbod in op reclame voor ongezonde voedingsmiddelen en dranken zoals chocolade, koekjes ijs gericht op kinderen. Daarmee wil het land helpen om obesitas bij jongeren te bestrijden, deelt de minister van consumentenzaken vandaag mee. [naar artikel]
De Spaanse overheid heeft donderdag bekendgemaakt dat zij reclame voor gesuikerde voedingsmiddelen en drankjes die zich richt op kinderen zal verbieden. Op die manier willen ze de toenemende overgewichtsproblemen bij kinderen tegengaan. [naar artikel]
In Amerika moeten celebrities hun publiek altijd op de hoogte brengen wanneer ze betaald reclame maken voor een merk. Foto’s van Kendall Jenner doen nu vermoeden dat ze deze richtlijn op gewiekste wijze wilde omzeilen door zich door de paparazzi te laten fotograferen met een blikje frisdrank in de hand. [naar artikel]
Spanje komt met een nadrukkelijk verbod op de aanwezigheid van stereotypen in reclame voor kinderspeelgoed. De speelgoedfabrikanten in het land zullen dus geen advertenties meer maken waarin meisjes bijvoorbeeld enkel met poppen spelen en jongens eerder voor autootjes kiezen. Volgens de Spaanse minister van Consumentenzaken Alberto Garzón moet de reclame van de speelgoedindustrie “gelijkwaardiger, meer waarheidsgetrouw en constructiever” zijn. [naar artikel]
In deze tijden van digitalisering en onlinereclame gaat ook de klassieke gepersonaliseerde reclame mee met zijn tijd. [naar artikel]
Met beelden van een geënsceneerde treincrash wil Infrabel spoorlopers afschrikken. Maar volgens professor persuasieve communicatie Tim Smits (KULeuven) zal de campagne ons gedrag niet veranderen. Zijn we, 25 jaar nadat Luc Beaucourt de boer opging met zijn gruwelvoordrachten, immuun geworden voor choquerende beelden uit het verkeer? [naar artikel]
De VRT gaat een deontologische code ontwikkelen voor reclame. Dat heeft de openbare omroep vandaag afgesproken met Vlaams minister van Media Sven Gatz (Open VLD). De VRT kreeg afgelopen dagen kritiek omdat er reclame te zien was voor online gokken voor en na wedstrijden van het wereldkampioenschap voetbal. [naar artikel]
Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de woorden reclame, advertentie of sponsoring of de hashtags #spon, #adv, #prom of #reclame te vermelden. Dat staat in een reeks aanbevelingen van de Raad voor de Reclame. [naar artikel]
De Belgische reclamemakers zijn hot in het buitenland en rijgen de prijzen op festivals aaneen, alleen hebben ze het moeilijk om dat in eigen land verkocht te krijgen. Daar wil Stijn Meuris iets aan veranderen in Belpub. [naar artikel]
Gepersonaliseerde reclame op Facebook bent u al gewend, maar ook op tv zijn steeds meer advertenties specifiek aan u aangepast. Tot wel vier boodschappen per reclameblok. Als u veel verdient, krijgt u extra reclame voor de nieuwe BMW. Als u koters heeft rondlopen, reclame voor de JBC-kindercollectie. Zo werkt het. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.