Vanaf 2027 kan je geen nieuwe wagen op diesel, benzine of met een hybride motor meer inschrijven. Dat voorstel ligt op tafel van de Vlaamse regering. Vanaf 2030 volgen de tweedehandswagens. ‘We moeten ambitieus zijn.’ [naar artikel]
De nieuwe Zweedse regering wil tegen 2030 de verkoop van nieuwe diesel- en benzinewagens verbieden. Dat heeft Stefan Löfven, de nieuwe premier, vandaag aangekondigd bij de voorstelling van zijn nieuwe regering. [naar artikel]
De nieuwe Zweedse regering wil tegen 2030 de verkoop van nieuwe diesel- en benzinewagens verbieden. Dat heeft Stefan Löfven, de nieuwe premier, maandag aangekondigd bij de voorstelling van zijn nieuwe regering. [naar artikel]
De Franse regering wil tegen 2040 de verkoop van alle diesel- en benzinewagens verbieden. Dat maakte de minister bevoegd voor ecologische [naar artikel]
Japan wil de verkoop van nieuwe diesel- of benzinewagens over een vijftiental jaar verbieden. Dat melden verschillende Japanse media. De plannen zouden volgende week officieel worden aangekondigd en kaderen in de klimaatambities van Tokio. [naar artikel]
De Britse regering zal woensdag aankondigen dat ze de verkoop van diesel- en benzinewagens op de Britse markt wil verbieden tegen 2040. De maatregel kadert in een nieuw plan van de Britse regering om de luchtvervuiling aan te pakken, zo melden Britse media. [naar artikel]
Japan wil de verkoop van nieuwe diesel- of benzinewagens over een vijftiental jaar verbieden. Dat melden verschillende Japanse media donderdag. De plannen zouden volgende week officieel worden aangekondigd en kaderen in de klimaatambities van Tokio. [naar artikel]
De Spaanse regering wil de verkoop van diesel- en benzinewagens verbieden vanaf 2040. Dat heeft ze dinsdag bekendgemaakt. [naar artikel]
Vanaf 2035 zullen er zo goed als geen nieuwe diesel- en benzinewagens meer verkocht mogen worden in de Europese Unie. De wet die dat voornemen in de praktijk moet omzetten, is vandaag definitief goedgekeurd in het Europees Parlement. De Europese autosector is klaar voor de uitdaging om het hele wagenpark te elektrificeren, maar vraagt Europa om werk te maken van genoeg laadinfrastructuur. De consument mag dan weer hopen op goedkopere elektrische wagens. [naar artikel]
De Brusselse regering heeft beslist om diesel- en benzinewagens te verbieden in het Brussels gewest tegen 2035. Dat is een van de maatregelen die in de definitieve versie van het klimaatplan staat. Dit zou de Brusselse wegen ‘koolstofvrij’ moeten maken en de CO2-uitstoot met 40 procent doen dalen. [naar artikel]
Japan heeft plannen om de verkoop van diesel- en benzinewagens stop te zetten binnen vijftien jaar. Daarmee trekt het land... The post Japan wil diesel-en benzinewagens bannen tegen 2035 appeared first on Business AM. [naar artikel]
Het werd al opgenomen in het Brusselse regeerakkoord, maar nu is het er dus ook echt. Fossiele brandstofwagens - benzine of diesel - zijn er in het Hoofdstedelijk Gewest niet meer welkom vanaf 2035. Voor diesel geldt dat zelfs al vanaf 2030. “Mensen hebben nu genoeg tijd om die omschakeling te maken”, klinkt het. Mag je als pendelaar nog binnen? En wat met andere lage-emissiezones (LEZ) in Vlaanderen? [naar artikel]
Het werd al opgenomen in het Brusselse regeerakkoord, maar nu is het er dus ook echt. Fossiele brandstofwagens - benzine of diesel - zijn er in het Hoofdstedelijk Gewest niet meer welkom vanaf 2035. Voor diesel geldt dat zelfs al vanaf 2030. “Mensen hebben nu genoeg tijd om die omschakeling te maken”, klinkt het. Mag je als pendelaar nog binnen? En wat met andere lage-emissiezones (LEZ) in Vlaanderen? [naar artikel]
Vanaf 2027 zouden nieuwe wagens in Vlaanderen alleen nog elektrisch mogen zijn. Althans: dat is het ambitieuze voorstel van Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld), dat momenteel op tafel ligt van de Vlaamse regering. “Vanaf 2025-2026 zal een elektrische wagen ongeveer dezelfde kostprijs hebben als een wagen op benzine of diesel.” [naar artikel]
Lees dit artikel: Verenigd Koninkrijk wil nieuwe diesel- en benzinevrachtwagens tegen 2040 verbieden In het Verenigd Koninkrijk zal de verkoop van vrachtwagens op diesel of benzine ten laatste vanaf 2040 verboden zijn. Dat staat in het “transport decarbonisation plan†van de Britse regering, waarmee ze uitstoot van de transportsector, inclusief luchtvaart, tegen 2050 op nul wil brengen. Het verkoopverbod komt er in verschillende fases. De Britse premier Boris […] Lees dit artikel: Verenigd Koninkrijk wil nieuwe diesel- en benzinevrachtwagens tegen 2040 verbieden [naar artikel]
Vanaf 2027 zouden nieuwe wagens in Vlaanderen alleen nog elektrisch mogen zijn. Althans: dat is het ambitieuze voorstel van Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld), dat momenteel op tafel ligt van de Vlaamse regering. “Vanaf 2025-2026 zal een elektrische wagen ongeveer dezelfde kostprijs hebben als een wagen op benzine of diesel.” [naar artikel]
Als we willen vermijden dat de aarde tegen het einde van de eeuw met meer dan 1,5 graden Celsius opwarmt, dan mag er na 2028 geen enkele diesel-, benzine- of hybridewagen meer verkocht worden. Dat valt af te leiden uit een studie die het Duitse Lucht- en Ruimtevaartcentrum DLR heeft uitgevoerd in opdracht van Greenpeace. De milieuorganisatie grijpt de studie aan om te pleiten voor een verbod op de verkoop van dergelijke wagens vanaf 2028. [naar artikel]
De grootste oliebedrijven ter wereld hebben vorig jaar recordwinsten geboekt. En toch dreigt ‘Koning Olie’ stilaan van zijn vervuilende troon te vallen. Europa verbiedt bijvoorbeeld de verkoop van nieuwe diesel- en benzinewagens vanaf 2035. En met stookolie verwarmen is vanaf dit jaar in Vlaanderen verboden voor alle nieuwbouwwoningen. Is de afbrokkeling van het wereldwijde olierijk in aantocht? Ja. Maar nog niet in de eerste tien jaar. [naar artikel]
Samen met tien andere Europese landen roept Denemarken vandaag op tot een Europees verbod op de verkoop van diesel- en benzinewagens tegen 2040 in... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.