De Raad van State formuleert geen negatief advies over een slimme kilometerheffing in het Brussels Gewest. Dat laat het kabinet van Brussels minister van Financiën Sven Gatz (Open Vld) weten. Voor bepaalde gevoeligheden in het dossier dringt de Raad van State wel aan op een samenwerkingsakkoord tussen de verschillende gewesten. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) is nog altijd vast van plan om een slimme kilometerheffing voor personenwagens te finaliseren zodat... [naar artikel]
De Brusselse regering kan de volgende horde nemen in haar plannen om een slimme kilometerheffing in te voeren. Op het Overlegcomité tussen de verschillende regeringen is afgesproken dat de Brusselse regering haar plannen mag voorleggen aan de Raad van State. Dat heeft Belga uit verschillende bronnen vernomen. [naar artikel]
De Brusselse regering denkt eraan om nog deze legislatuur een stadstol in te voeren voor wie de hoofdstad met de auto binnenrijdt. Brussel hoopt dat er samen met de andere gewesten een nationale kilometerheffing komt. Maar als die er niet doorkomt in Vlaanderen en Wallonië, wil het Brussels Gewest die alleen doorvoeren. Dat laat Brussels minister van Mobiliteit Elke Van den Brandt (Groen) althans verstaan. Over de concrete uitwerking ervan staat evenwel nog niets vast. Brussels minister van Financiën Sven Gatz (Open VLD) vindt de verklaringen van zijn groene collega-minister "voorbarig". [naar artikel]
De Brusselse regering heeft donderdag de definitieve versie van haar klimaatplan goedgekeurd. Een van de opvallende maatregelen is dat het gebruik van de auto in Brussel binnenkort zal worden belast. ‘We gaan niet blijven wachten op de andere gewesten’, zei Sven Gatz (Open VLD), Brussels minister van Financiën. [naar artikel]
De Brusselse regering is donderdag tot een akkoord gekomen over Smart Move, de slimme kilometerheffing die ze vanaf 2022 wil invoeren. Het model werd goedgekeurd voor overleg, wat betekent dat de dialoog met de verschillende overheden op federaal en regionaal niveau en met de socio-economische partners kan worden opgestart. [naar artikel]
De Brusselse regering is donderdag tot een akkoord gekomen over Smart Move, de slimme kilometerheffing die ze vanaf 2022 wil invoeren. Het model werd goedgekeurd voor overleg, wat betekent dat de dialoog met de verschillende overheden op federaal en regionaal niveau en met de socio-economische partners kan worden opgestart. [naar artikel]
Wie in Brussel met de auto rijdt, moet vanaf 2022 een kilometerheffing betalen, zo is vandaag bekendgemaakt. In Singapore, Londen, Stockholm en Milaan betalen bestuurders van auto’s, bestelwagens en vrachtwagens al langer voor het gebruik van de weg. Hoe pakken ze dat daar aan? In vergelijking met de andere steden zijn de Brusselse plannen behoorlijk ambitieus, zo blijkt, maar overleven ze ook de politieke strijd die vandaag al tussen onze gewesten is losgebarsten? [naar artikel]
Brussels minister-president Rudi Vervoort is niet van plan om het werkschema voor het project SmartMove in vraag te stellen. SmartMove voorziet de invoering van een slimme kilometerheffing na overleg met een aantal actoren en de andere regeringen. "Ik staat borg voor het regeerakkoord en het is in die context dat ik mijn functie als minister-president uitoefen", zei Vervoort vanmiddag tijdens het vragenuurtje in het Brussels Parlement. [naar artikel]
16:58 In een advies erkent de Raad Van State dat Brussel autonoom bevoegd is om een slimme kilometerheffing in te voeren, maar hij dringt wel aan op verder overleg met Vlaanderen en Wallonië. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.