Lees dit artikel: Reclamewereld op weg naar 1 biljoen dollar omzet De wereldwijde reclamemarkt realiseert dit jaar een omzet van 771 miljard dollar. Dat betekent een stijging met 23,8 procent tegenover het jaar voordien. Dat blijkt uit een rapport van consulent Warc, gebaseerd op een analyse van honderd reclamemarkten over de hele wereld. De onderzoekers maken daarbij gewag van de sterkste groei sinds Warc vier decennia […] Lees dit artikel: Reclamewereld op weg naar 1 biljoen dollar omzet [naar artikel]
Twee Amerikaanse bedrijven – Google en Facebook – en 3 Chinese – Tencent, Baidu en Alibaba – absorberen samen twee derde van al het advertentiegeld dat online wordt gespendeerd. 50% van alle digitale reclame gaat naar Facebook en Google, een combinatie die in de meest recente PriceWaterhouseCooper’s Entertainment and Media Global Outlook het Amerikaanse “duopolie” wordt […] The post 5 bedrijven vreten de globale reclamewereld op en de cijfers zijn duizelingwekkend appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
Meer en meer merken maken gebruik van "influencers" om hun producten aan te prijzen. Ze proberen ons - zonder dat uitdrukkelijk te tonen - te verleiden om iets te kopen. Er is veel mee te verdienen. Maar wie zijn de goede "influencers"? Bestaat er ook zoiets als valse "influencers"? [naar artikel]
De sms-actie die voor baby Pia genoeg geld inzamelde, is bedacht op een bankje op de speelplaats. Tot daar de improvisatie, want voor de rest was de campagne strategisch aangepakt. Met dank aan de getalenteerde vriendenkring van mama Ellen en papa Tim. Zelfs over het antwoord dat zou worden gestuurd naar de afzenders van een sms werd lang gediscussieerd. Die aanpak noemen ze zelfs in de reclamewereld “du jamais vu”. [naar artikel]
Reclameboegbeeld André Duval stapt op bij Duval Union, het reclame- en marketingcollectief dat hij oprichtte in 2012. “Ik heb te lang te hard gewerkt, dat besef ik steeds meer. Zeker nu mijn vrouw recent de diagnose van kanker kreeg”, vertelt hij in de wekelijkse Techmag-blog van Magali De Reu. [naar artikel]
We eten met onze ogen, wordt gezegd. Maar hóren hoe iemand hapt in een hamburger of lepel yoghurt wordt steeds belangrijker in de tv-reclame. Zelfs wanneer lipgloss wordt aangeprezen, is dat tegenwoordig met de ‘ssh’-klank van het borsteltje. Hebben gefluister, geritsel en gehijg echt zoveel effect op ons? Leen Renders van Het Geluidshuis legt uit. [naar artikel]
16:00 Slack, de specialist in zakelijke chat, heeft zijn prospectus ingediend voor zijn nakende beursgang. Voor het eerst krijgen beleggers inzage in de financiële cijfers. [naar artikel]
Twee nieuwe Amerikaanse studies duiden op het enorme kostenplaatje voor de VS van de inmiddels vijftien jaar oude ‘war on terror’ én op de weinige resultaten die er in die oorlog geboekt werden. [naar artikel]
In het begrotingsontwerp dat de regering-Trump dinsdag heeft voorgelegd, en dat onder de bombastisch klinkende naam 'A New Foundation for American Greatness' een eerste stap moet zijn in het project 'Make America great again', is met dubbel krijt geschreven. Dat moet blijken uit een rapport van de site Axios. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.