Vier grote modemerken gaan niet deelnemen aan de grote top over de textielsector die zaterdag begint in het Aziatische land Bangladesh, één van de grootste producenten van kleding ter wereld. H&M, C&A, Tchibo en Inditex, het moederbedrijf van het Spaanse merk Zara. Ze doen dat uit protest tegen de onderdrukking van arbeidersprotest in de textielsector in Bangladesh. [naar artikel]
Twee mensen zijn om het leven gekomen bij verkiezingsgeweld in het zuidoosten van Bangladesh, toen activisten van de oppositie een stembureau aanvielen. Dat meldt de politie. Volgens politiewoordvoerder Abdus Salam probeerden de activisten tijdens de nacht stembiljetten te stelen in het bureau in Banshkhali, in het zuiden van het land. De politie werd aangevallen en […] Het bericht Verkiezingen Bangladesh – Twee doden bij verkiezingsgeweld in Bangladesh verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Enkele bekende Franse modemerken gaan te magere modellen bannen. Maat 32 voor vrouwen en maat 42 voor mannen zijn niet langer welkom, schrijven ze in een charter. Is dat een belangrijk signaal of niet meer dan windowdressing? [naar artikel]
Een groep grote modehuizen, warenhuizen en kledingketens heeft een pact gesloten om zich in te zetten voor het milieu. Onder andere Chanel, H&M,... [naar artikel]
13:43 Meer dan dertig grote mode- en winkelmerken als Gucci, Nike, H&M en Carrefour engageren zich in een pact om zich harder in te zetten voor het milieu en het klimaat. [naar artikel]
Een model met het Syndroom van Down kom je niet zo vaak tegen, maar de 18-jarige Ellie Goldstein bewijst dat het kan. Ze poseerde onlangs voor een campagne van Gucci Beauty en binnenkort komt er nog een fotoshoot aan voor Vogue Italia. Daarmee is ze de eerste mannequin met een handicap dat voor zo’n grote […] Het bericht Tiener met Syndroom van Down wordt eerste model voor grote modemerken zoals Gucci en Vogue Italia verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het Europese bedrijf Vinted nam zonet het Nederlandse tweedehandsplatform United Wardrobe over voor een paar miljoenen euro’s. Het is duidelijk: tweedehandskleding is big business nu. Denk niet langer aan muffe winkels of stoffige omastukken. Ook de grootste merken springen mee op de kar. “Dit is echt wel de toekomst van mode”, zegt Gino Van Ossel, retailexpert aan de Vlerick Business School, op Radio 1. [naar artikel]
Belgische modemerken springen op de tweedehandstrein. Van JBC tot Bellerose: oude kleren die je daar binnenbrengt, geven zij een tweede leven. Dat klinkt allemaal mooi en duurzaam. Tot je in ruil voor je afdankertjes een kortingsbon krijgt voor nieuwe aankopen. Een duurzaamheidsexpert helpt je de ‘valsspelers’ te ontmaskeren. [naar artikel]
Het Spaanse Zara is het populairste merk in Europa. Dat blijkt uit een onderzoek van online marktplaats Sqetch, waarbij gekeken werd naar zoekopdrachten in Google. De Zweedse modeketen H&M staat op de tweede plaats in de Europese ranglijst. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.