Tien euro extra voor vluchten korter dan 500 kilometer, twee euro voor andere vluchten binnen Europa en vier euro voor al wat verder is. Dat voorstel heeft de regering uitgewerkt voor de vliegtaks. [naar artikel]
De vliegtaks die de regering wil invoeren, en die aanvankelijk gericht zou worden op korteafstandsvluchten, zou er uiteindelijk komen voor alle vluchten. Dat schrijven La Libre Belgique en La Dernière Heure vrijdag. [naar artikel]
De vliegtaks die de regering wil invoeren, en die aanvankelijk gericht zou worden op korteafstandsvluchten, zou er uiteindelijk komen voor alle vluchten. Dat schrijven La Libre Belgique en La Dernière Heure vandaag. [naar artikel]
Het kernkabinet heeft een akkoord bereikt over de vliegtaks. Wie een vlucht neemt van minder dan 500 kilometer zal 10 euro inschepingstaks moeten betalen, voor langere vluchten binnen Europa bedraagt de taks 2 euro. De invoering van de vliegtaks moet 30 miljoen euro in het laatje brengen. [naar artikel]
De vliegtaks die de regering wil invoeren, en die aanvankelijk gericht zou worden op korteafstandsvluchten, zou er uiteindelijk komen voor alle vluchten. Dat schrijven La Libre Belgique en La Dernière Heure vrijdag. [naar artikel]
Lees dit artikel: Regering tast met vliegtaks in het duister Er heerst nog onduidelijkheid over de vliegtaks. Vorige week presenteerde de regering de vliegtaks als een extra heffing op korteafstandsvluchten. Maar bedraagt de taks nu 5 of 20 euro? Gaat het over vluchten van 500 kilometer of 750 kilometer? De regeringspartners raken het niet eens. 5 of 20 euro? Met het vliegtuig van Brussel naar […] Lees dit artikel: Regering tast met vliegtaks in het duister [naar artikel]
Tien euro extra voor vluchten korter dan 500 kilometer, twee euro voor andere vluchten binnen Europa en vier euro voor al wat verder is. Dat voorstel heeft de regering uitgewerkt voor de vliegtaks. [naar artikel]
Tien euro extra voor vluchten korter dan 500 kilometer, twee euro voor andere vluchten binnen Europa en vier euro voor al wat verder is. Dat voorstel heeft de regering uitgewerkt voor de vliegtaks. [naar artikel]
Tien euro extra voor vluchten korter dan 500 kilometer, twee euro voor andere vluchten binnen Europa en vier euro voor al wat verder is: vanaf 1 april is de vliegtaks een feit. Vliegen wordt dus duurder, maar wat is het effect op de kosten en ons reisgedrag? Pierre Fivet, woordvoerder van de Belgische Vereniging van Reisorganisatoren (ABTO), geeft zijn visie op de nabije toekomst en de gevolgen ervan voor onze reizen en portemonnee. [naar artikel]
Tien euro extra voor vluchten korter dan 500 kilometer, twee euro voor andere vluchten binnen Europa en vier euro voor al wat verder is. Dat voorstel heeft de regering uitgewerkt voor de vliegtaks. Wat de energiefactuur betreft is er geen doorbraak. [naar artikel]
De kern heeft een akkoord bereikt over de vliegtaks. Ook wie verder dan Europa vliegt, zal een taks moeten betalen. [naar artikel]
De door de federale regering geplande “vliegtaks” zal gelden voor alle passagiers- en privévluchten. Dat heeft minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V) gezegd in de bevoegde Kamercommissie. Hij bevestigt daarmee informatie die begin januari al in de media verscheen. [naar artikel]
Minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V) heeft zijn vliegtaks klaar: elke vlucht wordt 2 tot 10 euro duurder. Maar het voorstel stuit op verzet van de MR. Voorzitter Georges-Louis Bouchez wil dat enkel korte vluchten belast worden. [naar artikel]
De kern heeft een akkoord bereikt over de vliegtaks. Ook wie een vlucht buiten Europa neemt, zal een taks moeten betalen. [naar artikel]
09:56 De 'vliegtaks' van de federale regering zou mogelijk ook voor lange vluchten worden ingevoerd. Dat staat in het plan dat minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V) aan de regering heeft voorge... [naar artikel]
Jong Groen kan zich niet achter de vliegtaks scharen waarover moederpartij Groen en de andere coalitiepartners begin deze week een akkoord bereikten binnen de federale regering. “De extra kosten die vandaag voorgesteld worden, zijn het vernoemen gewoon niet waard”, schrijven co-voorzitters Jordy Sabels en Paola Travella en politiek secretaris Stien Buts in een opiniebijdrage op Knack.be. [naar artikel]
Frankrijk wil vanaf 2020 een vliegtaks van 1,5 tot 18 euro heffen op vliegtuigtickets van vertrekkende vluchten. Het moet de EU over streep trekken om dat voorbeeld te volgen. [naar artikel]
Gisteren stelde de federale regering haar begrotingsakkoord voor. Een van de maatregelen die in het oog sprong, is de invoering van een vliegtaks voor korte vluchten onder de 500 kilometer. Die zou in eerste instantie 30 miljoen euro moeten opleveren. Maar wat betekent die vliegtaks precies? "Een heel voorzichtig probeersel om iets te doen", zegt journalist Riadh Bahri, die voor VRT NWS de luchtvaartsector volgt. [naar artikel]
Nederland voert in 2021 een vliegtaks in van 7 euro per ticket, ongeacht de reisbestemming. Het gaat om één vast bedrag om het de Belastingdienst niet te moeilijk te maken. Bronnen in Den Haag bevestigen berichtgeving van RTL Nieuws hierover. Eerder overwoog het kabinet nog een heffing van 3,80 euro voor vluchten binnen Europa en […] Het bericht Nederland voert vliegtaks in van 7 euro per ticket verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Daar is de vliegtaks weer. Op gezette tijden duikt hij op: een extra heffing om de onnatuurlijke spotprijs van ons vlieggedrag aan banden te leggen. Nederland stevent af op een extra taks, soloslim nu het Europees niet lukt. [naar artikel]
De kern heeft een akkoord bereikt over de vliegtaks. Neem je straks een vlucht naar een bestemming binnen een straal van 500 kilometer, dan moet je 10 euro neertellen. Ook wie verder dan Europa vliegt, zal moeten betalen. Dat schrijft De Standaard en is aan onze redactie bevestigd. [naar artikel]
Sinds de coronacrisis is het aantal zakenvluchten op Deurne fors gestegen, tot negentien per dag. Ook het aantal toeristische vluchten komt stilaan op het niveau van voor corona. De vliegtaks krijgt onze vlieglust dus niet kleiner. [naar artikel]
De federale regeringspartijen hebben een akkoord bereikt over de vliegtaks. Die belasting zal niet enkel gelden voor korte vluchten. Ook wie buiten Europa vliegt, zal meer moeten betalen voor zijn vliegticket. Tijdens de begrotingsopmaak werd afgesproken om de bijzondere bijdrage voor de sociale zekerheid stelselmatig af te schaffen. Dit jaar staat er al een verlaging […] [naar artikel]
Na gisteravond mogen nog wat meer landen hun vliegtickets naar Qatar boeken. 27 van de 32 WK-deelnemers zijn intussen gekend. In Noord- en Midden-Amerika volgen er donderdag nog kwalificatieduels. Pas in juni kennen we alle WK-gangers, want dan neemt de winnaar van Schotland-Oekraïne het op tegen Wales en staan er ook nog intercontinentale play-offs op het programma. Maar welke toplanden kunnen de Rode Duivels al zeker niet treffen? En welke wél? Een overzicht. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.