Dag op dag 20 jaar geleden kregen de arbeiders van Renault Vilvoorde te horen dat hun fabriek dicht ging. Aan de Vuist in Vilvoorde, dat is het monument voor de werknemers van Renault, hebben zo'n 200 oude Renault-arbeiders nog eens getoond dat ze nu nog steeds solidair zijn. [naar artikel]
Carlos Ghosn, de topman van de automerken Renault, Nissan en Mitsubishi is gearresteerd in Tokio. De CEO verzweeg 40 miljoen euro inkomsten. Carlos Ghosn was de man achter de sluiting van Renault Vilvoorde. “Hij was een kleine Napoleon”, zegt Tony Verhellen van Autogids. [naar artikel]
Het is vandaag exact 20 jaar geleden dat de Renault-directie totaal onverwacht de sluiting aankondigde van haar assemblagefabriek in Vilvoorde. [naar artikel]
20:43 Bijna een kwarteeuw na de sluiting van de autofabriek Renault in Vilvoorde is er een akkoord tussen de gemeentebesturen en de provincie over de reconversie van de industriële twilightzone van 240 hect... [naar artikel]
Precies 25 jaar geleden werd de sluiting van de Renaultfabriek in Vilvoorde aangekondigd. Plots viel het doek over de auto-assemblagefabriek en verloren meer dan drieduizend werknemers hun baan. Aan De Vuist kwamen zondag honderd ex-werknemers en vakbondsmensen samen om die zwarte dag te herdenken en iedereen in de bloemetjes te zetten die na 27 februari 1997 strijd bleef voeren voor het voortbestaan van Renault Vilvoorde. [naar artikel]
Het is vandaag exact 20 jaar geleden dat de Renault-directie totaal onverwacht de sluiting aankondigde van haar assemblagefabriek in Vilvoorde. [naar artikel]
Vandaag exact 25 jaar geleden werd de sluiting van de autofabriek Renault Vilvoorde aangekondigd. Meer dan 3.000 medewerkers verloren toen hun job. Vanmiddag wordt de aankondiging van de sluiting herdacht. "We gaan een groet brengen aan het monument, onze vuist, en we kunnen elkaar nog eens terugzien en terugdenken aan dat verschrikkelijke moment en onze mooie syndicale acties", zegt Karel Gacoms van ABVV. [naar artikel]
Oppositiepartij CD&V en vakbondsvereniging ACV betreuren dat de stad niet alle vakbondsverenigingen samenbracht voor het herdenkingsweekend, twintig jaar na de sluiting van Renault Vilvoorde. Tal van ACV'ers zullen afwezig tekenen op de herdenking. [naar artikel]
België was midden jaren 90 een koploper in de autoproductie. De sluiting van Renault Vilvoorde in 1997 was het begin van een forse neergang, gevolgd door die van Opel Antwerpen en Ford Genk. Om de sector in België te laten overleven is blijven innoveren het parool. [naar artikel]
Op 27 februari is het 25 jaar geleden dat de Franse directie van Renault uit het niets haar fabriek in Vilvoorde sloot. Het werd een sociaal bloedbad, maar ook een syndicale krachttoer die tot vandaag vruchten afwerpt. Een reconstructie, met zeven hoofdrolspelers van toen. [naar artikel]
De sluiting van de Renaultfabriek in Vilvoorde in 1997 is zondag precies 25 jaar geleden. Het was een donderslag bij heldere hemel voor de 3.000 werknemers, maar niet voor Raymond Smeulders, hoofdafgevaardigde voor ABVV bij Renault. Hij blikt met ons terug op de woelige periode. “Na al die tijd spreken de werknemers nog vaak met elkaar af, via Facebook”, vertelt hij. “We blijven één grote familie, daar heeft de sluiting niks aan veranderd.” [naar artikel]
Op 27 februari 1997 werd aangekondigd dat Renault Vilvoorde de deuren zou sluiten. Wij gingen kijken hoe het, bijna 20 jaar later, met de gebouwen gesteld is. [naar artikel]
Exact 25 jaar geleden werd de sluiting van de Renaultfabriek in Vilvoorde aangekondigd. Plots viel het doek over de autoassemblagefabriek en verloren meer dan 3.000 werknemers hun baan. Aan De Vuist kwam zondag een 100-tal ex-werknemers en vakbondsmensen samen om die gitzwarte dag te herdenken en om iedereen in de bloemetjes te zetten die na 27 februari 1997 strijd bleef voeren voor het voortbestaan van Renault Vilvoorde. [naar artikel]
14:10 Op de voormalige parking van Renault in Vilvoorde moet een nieuwe wijk met 2.500 woningen en 3.900 kantoorplekken komen. De toekomst van de naburige werkwinkelwijk Broeklin blijft onzeker. [naar artikel]
De sluiting van de Renault-fabriek heeft in 1997 de werkgelegenheid in ons land een stevige tik toegebracht. Maandag 27 februari is het dag op dag 20 jaar geleden dat België plots in rep en roer stond door de brute melding dat het licht zou uitgaan in de vestiging in Vilvoorde, waardoor in één klap duizenden mensen op straat kwamen te staan. Maar de sluiting had ook andere gevolgen. [naar artikel]
Van de 3.097 werknemers van Renault Vilvoorde vonden er uiteindelijk 4 geen nieuwe baan. Dat blijkt uit cijfers van Ascento, een onderdeel van de VDAB, die de werkloze Renault-personeelsleden begeleidde bij het zoeken naar ander werk. [naar artikel]
07:02 Drie jaar al zit België grotendeels onder terreurdreiging drie, wat betekent dat een aanslag 'mogelijk en waarschijnlijk' geacht wordt. Een chronologie. [naar artikel]
Sikh-tempel Gurdware Guru Nanak Sahib in de Lange Molenstraat in Vilvoorde mag na een sluiting door burgemeester Hans Bonte (sp.a), die meer dan twee jaar aansleepte, opnieuw de deuren openen vanaf het ogenblik dat de werken die de brandweer heeft opgelegd klaar zijn. Dat zal volgens Bonte over een paar weken het geval zijn. In Vilvoorde woont slechts een klein aantal Sikhs, maar de tempel wordt bezocht door honderden geloofsgenoten uit de brede regio. [naar artikel]
H&M sluit haar winkel op de hoek van de Leuvensestraat en de J.B. Nowélei in Vilvoorde. Een van de redenen voor de sluiting is: ‘een veranderend consumentengedrag’, waardoor klanten meer online kopen. Op 25 juli gaat de winkel definitief dicht [naar artikel]
Bij grote herstructureringen moeten bedrijven in België de richtlijnen van de Wet-Renault volgen, maar bijzonder veel resultaten hebben die operaties niet opgeleverd. Dat heeft de krant De Tijd gemeld naar aanleiding van de twintigste verjaardag van de beslissing van de Franse autobouwer Renault om zijn fabriek in Vilvoorde te sluiten. De Belgische regering nam na […] The post Wet-Renault redt uiteindelijk niet zoveel banen appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
Premier Elio Di Rupo (PS) liet gistermiddag verstaan dat de consultatiefase in de Renault-procedure is opgestart. Minister van Financiën Steven Vanackere (CD&V) concludeert daaruit dat 'de beslissing om Genk te sluiten nog niet definitief is'. Intussen werd in het Vlaams Parlement gedebatteerd over een sluiting. [naar artikel]
Renault is het eerste automerk dat modellen met geïntegreerde navigatie van Waze aanbiedt. Deze functie is beschikbaar voor de nieuwe Renault Austral en de 100% elektrische Renault Megane E-Tech electric met het multimediasysteem OpenR Link met Google-integratie. Dankzij de integratie in het multimediasysteem van Renault zijn alle navigatiefuncties direct toegankelijk via de verticale 12-inch touchscreen. […] [naar artikel]
De Franse autobouwer Renault heeft plannen om wereldwijd zo’n 15.000 banen te schrappen, melden bronnen dichtbij het dossier. Renault zit... The post Renault zet wereldwijd 15.000 jobs op de tocht appeared first on Business AM. [naar artikel]
Energiebedrijf Eneco heeft een vergunning op zak voor een gascentrale in Manage, nabij Charleroi. Dat betekent dat, als de gascentrale van Vilvoorde niet op tijd een vergunning krijgt, Manage een rol kan gaan spelen in de plannen om de sluiting van de kerncentrales op te vangen. Samen trouwens met de centrale van Luminus, in Seraing. Er zitten straks dus twee Waalse centrales op de reservebank om de gascentrale van Vilvoorde te vervangen. [naar artikel]
Het Zweede snoepbedrijf Cloetta wil een Belgische vestiging sluiten. Ook in Nederland gaan er twee fabrieken dicht. De Belgische werknemers werden pas op de hoogte gebracht van de plannen na een bericht op de site van de onderneming. Echter verplicht de wet-Renault bedrijven om eerst de werknemers op de hoogte te brengen tijdens een bijzondere […] [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.