Hoewel de rust op de energiemarkt stilaan is weergekeerd, vielen bij Luminus-klanten Stefan Lemmens en Jef Smeets onlangs torenhoge eindafrekeningen in de bus. De twee Limburgers zijn lang niet de enige, zo klinkt het bij Test-Aankoop en de ombudsman voor energie. Die bekijken of de energieleverancier juridisch in de fout ging. [naar artikel]
Heel wat gedupeerden van het faillissement van de Vlaamse Energieleverancier krijgen dezer dagen ook nog eens een gepeperde factuur van noodleverancier Fluvius. “54 euro voor 3 dagen gas”, “145 euro voor een week”. Hallucinante bedragen. Hoe kan zoiets? [naar artikel]
Een factuur van 145 euro voor een weekje gas. Of nog: 522,78 euro voor nog geen maand energie. Verschillende oud-klanten van de failliete Vlaamse Energieleverancier (VEL) krijgen de laatste dagen een torenhoge factuur van noodleverancier Fluvius in de bus. Al krijgen ze die niet altijd terecht. De federale ombudsman voor energie ontvangt tientallen klachten per dag. Fluvius erkent het probleem. [naar artikel]
De brandstofhandelaars doen een noodoproep. “Veel klanten trekken zelf al 200 euro af van de factuur voor de levering van hun stookolie. Maar dat mag niet. Later zullen ze van de overheid wel die cheque van 200 euro krijgen. Nu moeten ze de factuur volledig betalen.” [naar artikel]
De brandstofhandelaars doen een noodoproep. “Veel klanten trekken zelf al 200 euro af van de factuur voor de levering van hun stookolie. Maar dat mag niet. Later zullen ze van de overheid wel die cheque van 200 euro krijgen. Nu moeten ze de factuur volledig betalen.” [naar artikel]
De brandstofhandelaars doen een noodoproep. “Veel klanten trekken zelf al 200 euro af van de factuur voor de levering van hun stookolie. Maar dat mag niet. Later zullen ze van de overheid wel die cheque van 200 euro krijgen. Nu moeten ze de factuur volledig betalen.” [naar artikel]
Cathy Bulens (53) uit Zandhoven kan weer met een geruster hart koken en haar gaskachel aanzetten. Hoewel ze van een invaliditeitsuitkering van 1.229,58 euro leeft, kreeg ze van Luminus het voorstel om haar voorschotfactuur voor gas en elektriciteit te verhogen van 35,04 euro naar 4.201 euro. Ze had onverklaarbare piekverbruiken. Haar vermoeden dat het lag aan een technisch probleem door de misvatting bij Luminus dat ze over een slimme meter beschikt, blijkt nu te kloppen. “Ik ben dit al maandenlang aan het zeggen, maar vond geen gehoor”, zegt de vrouw, die nu wel opgelucht is. [naar artikel]
Ruim 70.000 klanten van de Vlaamse Energieleverancier hebben via de media moeten vernemen dat hun stroomleverancier de kraan dicht draait. En dat betreuren ze. “We wisten dat er iets scheelde, maar dat een stroomleverancier failliet kon gaan, geloofden we niet”, zegt Clara uit Sint-Niklaas. [naar artikel]
Cathy Bulens (53) uit Zandhoven kan weer met een geruster hart koken en haar gaskachel aanzetten. Hoewel ze van een invaliditeitsuitkering van 1.229,58 euro leeft, kreeg ze van Luminus het voorstel om haar voorschotfactuur voor gas en elektriciteit te verhogen van 35,04 euro naar 4.201 euro. De energieleverancier laat nu weten dat het probleem gevonden is. “Ik ben dit al maandenlang aan het zeggen, maar vond geen gehoor.” [naar artikel]
Ruim 70.000 klanten van de Vlaamse Energieleverancier hebben via de media moeten vernemen dat hun stroomleverancier de kraan dicht draait. En dat betreuren ze. “We wisten dat er iets scheelde, maar dat een stroomleverancier failliet kon gaan dat geloofden we niet”, zegt Clara uit Sint-Niklaas. [naar artikel]
Ruim 70.000 klanten van de Vlaamse Energieleverancier hebben via de media moeten vernemen dat hun stroomleverancier de kraan dicht draait. En dat betreuren ze. “We wisten dat er iets scheelde, maar dat een stroomleverancier failliet kon gaan dat geloofden we niet”, zegt Clara uit Sint-Niklaas. [naar artikel]
Het Britse ministerie van Buitenlandse Zaken biedt zijn “diepste excuses” aan de Deense koninklijke familie aan. De verontschuldigingen komen er nadat kroonprinses Mary “per ongeluk” een uitnodiging ontving voor de begrafenis van Queen Elizabeth, waarna de invitatie plots weer werd ingetrokken. De Deense pers noemt de fout “onhandig en beschamend” en spreekt van “een vernedering”. [naar artikel]
Het Britse ministerie van Buitenlandse Zaken biedt zijn “diepste excuses” aan de Deense koninklijke familie aan. De verontschuldigingen komen er nadat kroonprinses Mary “per ongeluk” een uitnodiging ontving voor de begrafenis van Queen Elizabeth, waarna de invitatie plots weer werd ingetrokken. De Deense pers noemt de fout “onhandig en beschamend” en spreekt van “een vernedering”. [naar artikel]
De lidstaten van de Europese Unie moeten “een duidelijk signaal” uitsturen dat ze “zullen doen wat nodig is om gezinnen en bedrijven te beschermen en voldoende energie tegen betaalbare prijzen te garanderen”. Dat heeft de Tsjechische EU-voorzitter vrijdag verklaard voor aanvang van spoedberaad van de energieministers in Brussel. Hij wil tegen eind deze maand een akkoord over concrete maatregelen die de torenhoge factuur kunnen milderen. [naar artikel]
Duizenden klanten van het failliete Vlaamse Energieleverancier BV vinden tegenwoordig nog een factuur in hun mailbox. “Het bedrijf is toch failliet, moet ik dit nog betalen?” vraagt een lezer zich af. “Het gaat om de eindafrekening die door de curator is verstuurd. En ja, die moet betaald worden”, zegt de Ombudsman voor Energie. [naar artikel]
De federale energiewaakhond Creg heeft in De Kamer energieleverancier Luminus zwaar op de korrel genomen. Die hanteerde vorig jaar op haar energiecontracten marges tot 1.700 euro, terwijl diezelfde marge bij de concurrentie maar zo’n 150 euro bedroeg. “Luminus wilde zich verrijken, in plaats van klanten te helpen”, oordeelt de partij Vooruit. Merkwaardig: toen de Creg Luminus om uitleg vroeg, daalden de marges weer. [naar artikel]
De topman van Thalys biedt in een e-mail aan klanten zijn oprechte excuses aan voor recente incidenten met de internationale treinen van het vervoersbedrijf. “Dit is zeker niet het niveau van dienstverlening, dat we onze klanten willen bieden.” [naar artikel]
Federale energiewaakhond Creg heeft in De Kamer energieleverancier Luminus zwaar op de korrel genomen. Die hanteerde vorig jaar op haar energiecontracten marges tot 1.700 euro, terwijl diezelfde marge bij de concurrentie maar zo’n 150 euro bedroeg. “Luminus wilde zich verrijken, in plaats van klanten te helpen”, oordeelt Vooruit. Merkwaardig: toen de Creg Luminus om uitleg vroeg, daalden de marges weer. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.