Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Laatste Nieuws

Luminus geeft fout met noodleverancier toe en biedt klanten “habbekrats” om torenhoge factuur te compenseren: “Ga hier niet op in”

02/02/2022 - 17:39
"Het regende afgelopen dagen klachten van oud-klanten van de failliete Vlaamse Energieleverancier (VEL) die onterecht torenhoge facturen kregen van noodleverancier Fluvius, omdat hun overstap naar een nieuwe energieleverancier niet goed geregeld was. Luminus erkent het probleem en biedt hun klanten nu een eenmalige compensatie van 40 euro. Een “habbekrats”, volgens de klanten zelf."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Torenhoge eindafrekeningen voor Luminus-klanten met vast contract: “Factuur van 6.094 euro is buitensporig” (07/11/2023 - Gazet van Antwerpen)

Hoewel de rust op de energiemarkt stilaan is weergekeerd, vielen bij Luminus-klanten Stefan Lemmens en Jef Smeets onlangs torenhoge eindafrekeningen in de bus. De twee Limburgers zijn lang niet de enige, zo klinkt het bij Test-Aankoop en de ombudsman voor energie. Die bekijken of de energieleverancier juridisch in de fout ging. [naar artikel]


2. “145 euro voor een week gas”: tientallen getuigenissen over torenhoge facturen Fluvius (31/01/2022 - Het Belang van Limburg)

Heel wat gedupeerden van het faillissement van de Vlaamse Energieleverancier krijgen dezer dagen ook nog eens een gepeperde factuur van noodleverancier Fluvius. “54 euro voor 3 dagen gas”, “145 euro voor een week”. Hallucinante bedragen. Hoe kan zoiets? [naar artikel]


3. 145 euro voor een weekje gas: tientallen klachten over facturen van noodleverancier Fluvius (31/01/2022 - Het Laatste Nieuws)

Een factuur van 145 euro voor een weekje gas. Of nog: 522,78 euro voor nog geen maand energie. Verschillende oud-klanten van de failliete Vlaamse Energieleverancier (VEL) krijgen de laatste dagen een torenhoge factuur van noodleverancier Fluvius in de bus. Al krijgen ze die niet altijd terecht. De federale ombudsman voor energie ontvangt tientallen klachten per dag. Fluvius erkent het probleem. [naar artikel]


4. Stookolieleveranciers slaan noodkreet: “Trek zelf niet die 200 euro van je factuur af. Betaal ze integraal!” (17/03/2022 - Het Nieuwsblad)

De brandstofhandelaars doen een noodoproep. “Veel klanten trekken zelf al 200 euro af van de factuur voor de levering van hun stookolie. Maar dat mag niet. Later zullen ze van de overheid wel die cheque van 200 euro krijgen. Nu moeten ze de factuur volledig betalen.” [naar artikel]


5. Stookolieleveranciers slaan noodkreet: “Trek zelf niet die 200 euro van je factuur af. Betaal ze integraal!” (17/03/2022 - Het Belang van Limburg)

De brandstofhandelaars doen een noodoproep. “Veel klanten trekken zelf al 200 euro af van de factuur voor de levering van hun stookolie. Maar dat mag niet. Later zullen ze van de overheid wel die cheque van 200 euro krijgen. Nu moeten ze de factuur volledig betalen.” [naar artikel]


6. Stookolieleveranciers slaken noodkreet: “Trek zelf niet die 200 euro van je factuur af. Betaal ze integraal!” (17/03/2022 - Gazet van Antwerpen)

De brandstofhandelaars doen een noodoproep. “Veel klanten trekken zelf al 200 euro af van de factuur voor de levering van hun stookolie. Maar dat mag niet. Later zullen ze van de overheid wel die cheque van 200 euro krijgen. Nu moeten ze de factuur volledig betalen.” [naar artikel]


7. Luminus vindt fout voor torenhoge voorschotfactuur Cathy (53): “Technisch probleem dat we gaan rechtzetten” (04/01/2023 - Gazet van Antwerpen)

Cathy Bulens (53) uit Zandhoven kan weer met een geruster hart koken en haar gaskachel aanzetten. Hoewel ze van een invaliditeitsuitkering van 1.229,58 euro leeft, kreeg ze van Luminus het voorstel om haar voorschotfactuur voor gas en elektriciteit te verhogen van 35,04 euro naar 4.201 euro. Ze had onverklaarbare piekverbruiken. Haar vermoeden dat het lag aan een technisch probleem door de misvatting bij Luminus dat ze over een slimme meter beschikt, blijkt nu te kloppen. “Ik ben dit al maandenlang aan het zeggen, maar vond geen gehoor”, zegt de vrouw, die nu wel opgelucht is. [naar artikel]


8. Klanten Vlaamse Energieleverancier getuigen na faillissement: “Noodleverancier is de duurste van allemaal” (07/12/2021 - Het Belang van Limburg)

Ruim 70.000 klanten van de Vlaamse Energieleverancier hebben via de media moeten vernemen dat hun stroomleverancier de kraan dicht draait. En dat betreuren ze. “We wisten dat er iets scheelde, maar dat een stroomleverancier failliet kon gaan, geloofden we niet”, zegt Clara uit Sint-Niklaas. [naar artikel]


9. Luminus vindt fout voor torenhoge voorschotfactuur van Cathy (53): “Maar ik zeg dit zélf al maandenlang” (04/01/2023 - Het Nieuwsblad)

Cathy Bulens (53) uit Zandhoven kan weer met een geruster hart koken en haar gaskachel aanzetten. Hoewel ze van een invaliditeitsuitkering van 1.229,58 euro leeft, kreeg ze van Luminus het voorstel om haar voorschotfactuur voor gas en elektriciteit te verhogen van 35,04 euro naar 4.201 euro. De energieleverancier laat nu weten dat het probleem gevonden is. “Ik ben dit al maandenlang aan het zeggen, maar vond geen gehoor.” [naar artikel]


10. Klanten Vlaamse Energieleverancier getuigen na faillissement: “Noodleverancier die ons tijdelijk van energie moet voorzien, is de duurste van allemaal” (07/12/2021 - Gazet van Antwerpen)

Ruim 70.000 klanten van de Vlaamse Energieleverancier hebben via de media moeten vernemen dat hun stroomleverancier de kraan dicht draait. En dat betreuren ze. “We wisten dat er iets scheelde, maar dat een stroomleverancier failliet kon gaan dat geloofden we niet”, zegt Clara uit Sint-Niklaas. [naar artikel]


11. Klanten Vlaamse Energieleverancier getuigen na faillissement: “Noodleverancier die ons tijdelijk van energie moet voorzien, is de duurste van allemaal” (07/12/2021 - Het Nieuwsblad)

Ruim 70.000 klanten van de Vlaamse Energieleverancier hebben via de media moeten vernemen dat hun stroomleverancier de kraan dicht draait. En dat betreuren ze. “We wisten dat er iets scheelde, maar dat een stroomleverancier failliet kon gaan dat geloofden we niet”, zegt Clara uit Sint-Niklaas. [naar artikel]


12. Na “vernedering” van prinses Mary: Brits ministerie biedt Deense royals “diepste excuses” aan (21/09/2022 - Het Laatste Nieuws)

Het Britse ministerie van Buitenlandse Zaken biedt zijn “diepste excuses” aan de Deense koninklijke familie aan. De verontschuldigingen komen er nadat kroonprinses Mary “per ongeluk” een uitnodiging ontving voor de begrafenis van Queen Elizabeth, waarna de invitatie plots weer werd ingetrokken. De Deense pers noemt de fout “onhandig en beschamend” en spreekt van “een vernedering”. [naar artikel]


13. Na “vernedering” van kroonprinses Mary: Brits ministerie biedt Deense royals “diepste excuses” aan (21/09/2022 - Het Laatste Nieuws)

Het Britse ministerie van Buitenlandse Zaken biedt zijn “diepste excuses” aan de Deense koninklijke familie aan. De verontschuldigingen komen er nadat kroonprinses Mary “per ongeluk” een uitnodiging ontving voor de begrafenis van Queen Elizabeth, waarna de invitatie plots weer werd ingetrokken. De Deense pers noemt de fout “onhandig en beschamend” en spreekt van “een vernedering”. [naar artikel]


14. Europese energieministers beraden zich over actie tegen torenhoge prijzen: “Duidelijk signaal geven” (09/09/2022 - Het Belang van Limburg)

De lidstaten van de Europese Unie moeten “een duidelijk signaal” uitsturen dat ze “zullen doen wat nodig is om gezinnen en bedrijven te beschermen en voldoende energie tegen betaalbare prijzen te garanderen”. Dat heeft de Tsjechische EU-voorzitter vrijdag verklaard voor aanvang van spoedberaad van de energieministers in Brussel. Hij wil tegen eind deze maand een akkoord over concrete maatregelen die de torenhoge factuur kunnen milderen. [naar artikel]


15. Duizenden klanten krijgen nog factuur van failliete energieleverancier in mailbox, en die kunnen ze best betalen (09/04/2022 - Het Belang van Limburg)

Duizenden klanten van het failliete Vlaamse Energieleverancier BV vinden tegenwoordig nog een factuur in hun mailbox. “Het bedrijf is toch failliet, moet ik dit nog betalen?” vraagt een lezer zich af. “Het gaat om de eindafrekening die door de curator is verstuurd. En ja, die moet betaald worden”, zegt de Ombudsman voor Energie. [naar artikel]


16. Marges tot 1.700 euro op energiecontracten, bij de concurrentie maar zo’n 150 euro: “Luminus wilde zich verrijken in plaats van klanten te helpen” (25/03/2023 - Gazet van Antwerpen)

De federale energiewaakhond Creg heeft in De Kamer energieleverancier Luminus zwaar op de korrel genomen. Die hanteerde vorig jaar op haar energiecontracten marges tot 1.700 euro, terwijl diezelfde marge bij de concurrentie maar zo’n 150 euro bedroeg. “Luminus wilde zich verrijken, in plaats van klanten te helpen”, oordeelt de partij Vooruit. Merkwaardig: toen de Creg Luminus om uitleg vroeg, daalden de marges weer. [naar artikel]


17. Baas Thalys biedt excuses aan voor grote problemen: “Dit is niet het niveau dat we willen bieden” (09/08/2022 - Het Laatste Nieuws)

De topman van Thalys biedt in een e-mail aan klanten zijn oprechte excuses aan voor recente incidenten met de internationale treinen van het vervoersbedrijf. “Dit is zeker niet het niveau van dienstverlening, dat we onze klanten willen bieden.” [naar artikel]


18. Marges tot 1.700 euro op energiecontracten, bij concurrentie 150 euro: “Luminus wilde zich verrijken” (25/03/2023 - Het Belang van Limburg)

Federale energiewaakhond Creg heeft in De Kamer energieleverancier Luminus zwaar op de korrel genomen. Die hanteerde vorig jaar op haar energiecontracten marges tot 1.700 euro, terwijl diezelfde marge bij de concurrentie maar zo’n 150 euro bedroeg. “Luminus wilde zich verrijken, in plaats van klanten te helpen”, oordeelt Vooruit. Merkwaardig: toen de Creg Luminus om uitleg vroeg, daalden de marges weer. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!