De werken aan de bovenkant van de zogenoemde "brokkelbrug" in Gentbrugge zitten er zo goed als op en dat betekent een pak minder hinder op de E17. Vanaf vandaag kan je weer op alle rijstroken richting Kortrijk, en morgen komt ook de baan richting Antwerpen vrij. Ook de afrit van Gentbrugge is opnieuw open. [naar artikel]
Het E17-viaduct in Gentbrugge is gebouwd in de jaren '60, net zoals het Morandi-viaduct in Genua, en zelfs met gelijkaardige materialen. "Schrik voor instorting hebben we niet meteen", zegt vzw ViaduKaduk, "maar het viaduct in Gentbrugge vertoont toch gebreken waar dringend een oplossing voor nodig is". [naar artikel]
Een jaar na de explosie in Beiroet in Libanon worstelen inwoners nog steeds met fysieke en mentale littekens. Fotograaf Tarek Moukaddem bracht drie mensen in beeld die die dag getroffen werden. "Ik wilde laten zien dat hun lichamen nog steeds mooi zijn", zegt Moukaddem. "Hun littekens vertellen het verhaal van ieder van ons." [naar artikel]
"Liefde en horror in 1 beeld", zo omschreef iemand het treffend op sociale media. Met "Hardship of Life" ("Ontbering van het leven") won de Turkse fotograaf Mehmet Aslan de wedstrijd voor "foto van het jaar" van de prestigieuze Siena International Photo Awards. De krant The Washington Post ging praten met de hoofdrolspelers: Syrische vader Munzir en zijn 5-jarige zoon Mustafa. [naar artikel]
"Het is een gekend probleem en het blijft maar gebeuren", zegt Frederik Van Nespen. Hij reed vandaag op de Land van Rodelaan in Gentbrugge toen hij... [naar artikel]
"Het is een gekend probleem en het blijft maar gebeuren", zegt Frederik Van Nespen. Hij reed vandaag op de Land van Rodelaan in Gentbrugge toen hij... [naar artikel]
Het viaduct van Gentbrugge, ook bekend als de "brokkelbrug", krijgt een grondige opknapbeurt. Dat heeft het Agentschap Wegen en Verkeer zaterdag meegedeeld. De werken zullen in 2020 en 2021 uitgevoerd worden, telkens van het voorjaar tot het najaar. [naar artikel]
Na de ramp met de snelwegbrug in Italië kijken ook in ons land veel burgers bezorgd omhoog, bijvoorbeeld onder het viaduct in Gentbrugge. Volgens de Vlaamse overheid is het bouwwerk een van de ongeveer 30 bruggen die verscherpte aandacht nodig hebben. "Ik zou mijn auto hier niet parkeren." [naar artikel]
In de Gentse deelgemeente Gentbrugge zorgen 2 bevers voor veel bekijks. Het is dan ook heel uitzonderlijk dat ze daar voorkomen, volgens Natuurpunt Gent. De vereniging roept op om de dieren niet te benaderen. "Bekijk ze alleen van ver. En gun ook andere mensen de kans om de bevers eens te zien." [naar artikel]
De klok van de Sint-Simon en Sint-Judaskerk in Gentbrugge, bij Gent, wijst al 4 dagen het foute tijdstip aan. "Er is een menselijke fout gebeurd tijdens een begrafenisdienst", klinkt het bij de parochie. "We zetten het meteen recht." [naar artikel]
In de buurt van Gent is betoogd tegen de onveiligheid onder het E17-viaduct van Gentbrugge. Zo'n 90 buurtbewoners protesteerden tegen de erbarmelijke toestand van het viaduct, dat door hen "de brokkelbrug" werd gedoopt. Deze week viel nog een groot brokstuk op een bus van de Lijn. Er was alleen materiële schade, maar uit voorzorg mag er voortaan niet meer geparkeerd worden onder het viaduct. [naar artikel]
Bakkerij Bernard uit Gentbrugge bij Gent maakt de lekkerste mastellen. 20 Gentse bakkers dongen mee voor de prijs van de "Geiwene Foersjet" (= dialect voor de "gouden vork") tijdens de Week van het Gents. Het zachte broodje met suiker en kaneel werd goed gesmaakt door de jury én voor het eerst door 2.000 mastelleneters. [naar artikel]
De actiegroep ViaduKaduk wil dat de maximumsnelheid van 90 kilometer per uur op de E17 ter hoogte van Gentbrugge verlaagd wordt. Er zijn momenteel werken aan het viaduct en daarom mag je er niet sneller rijden dan 50km/u. Dat heeft volgens de actiegroep een positief effect op de geluidsoverlast. Volgens Agentschap Wegen en Verkeer is een verlaging niet mogelijk: "Het is te onveilig om daar trager te rijden", klinkt het. [naar artikel]
"Ik heb heel lang voor mezelf gehouden dat ik eierstok- en baarmoederkanker heb", vertelde de actrice in "Van Gils & Gasten". Ze doet nu haar verhaal, "want dan dient die kanker misschien toch nog voor iets". [naar artikel]
Het pas gerenoveerd wegdek van het viaduct van de E17 in Gentbrugge is nu al beschadigd, waardoor herstellingswerken nodig zijn. Vervelend nieuws voor de buurtbewoners. Van 8 tot en met 10 mei zullen ze in het weekend en vooral 's nachts moeten afrekenen met opnieuw extra geluidshinder. [naar artikel]
In de vierde aflevering van "Het verhaal van Vlaanderen" vanavond staat de Guldensporenslag centraal. "Op zijn minst de meest omstreden veldslag uit de Vlaamse geschiedenis", klinkt het uit de mond van presentator Tom Waes. "De Guldensporenslag, dat verhaal is een pak complexer dan dat ik het destijds op school heb geleerd." Hoe complex? In "De zevende dag" krijgen we meer tekst en uitleg van historicus Jan Dumolyn en taalwetenschapper Kevin Absilis. [naar artikel]
In Gentbrugge duiken er opvallende opsporingsberichten op die aankaarten dat een S-trein er is geschrapt. Een actiegroep verspreidt er affiches om de NMBS op te roepen om opnieuw vaker halt te houden in de Gentse deelgemeente. "Het is echt absurd, er stoppen nu meer treinen in het weekend dan in de week." De NMBS erkent het probleem, maar zegt dat er voorlopig geen oplossing is door een aanhoudend personeelstekort. [naar artikel]
De foorkramers in Gentbrugge Flora zijn woedend. Amper een dag nadat ze het fiat kregen om de foor op te zetten, kregen ze te horen dat de kermis vrijdagavond niet mag doorgaan, door de strengere coronamaatregelen. Uit protest blijven ze nu toch staan. De stad Gent zegt dat ze de beslissing niet vroeger kon nemen, en betreurt ook zelf de gang van zaken. [naar artikel]
"Kursk" is de naam van de Russische nucleaire onderzeeër die in de zomer van 2000 verging in de Barentszee. Het verhaal is nu verfilmd met in de hoofdrol Matthias Schoenaerts. Hij is een Russische marinier die zijn kompanen in leven tracht te houden. Maar omdat de Russische autoriteiten buitenlandse hulp weigeren, tekenen ze uiteindelijk het doodvonnis van alle 118 opvarenden. "Eerst en vooral is het een verhaal over mensen in uitzichtloze situaties", vertelt Schoenaerts. "Het is een verhaal over politieke onverschilligheid, over hypocrisie en misplaatste trots. Maar het is ook verhaal over de wil om te leven, te overleven." [naar artikel]
De laatste aflevering van "Tabula rasa" op Eén ligt al twee weken achter ons, maar de fictiereeks rolt nog over de tongen. Hier en daar luidt de kritiek dat het beeld van de psychiatrie te stereotiep of te negatief was in de reeks. Psychiater Stéphane Pirsoul (PZ Duffel) bevestigt dat in het Radio 1-programma "Hautekiet": "Het liet te wensen over." De VRT spreekt van een "spijtige misvatting". [naar artikel]
De oorzaak van de scheuren in het vernieuwde wegdek van het viaduct over de E17 in Gentbrugge is gekend. Het probleem zit in de voegen van het wegdek dat richting Kortrijk loopt. Volgens Jef Schoenmaeckers van Wegen en Verkeer is het gebruik van een nieuw soort voegen een oplossing. [naar artikel]
In de reeks "13 reasons why" maakt een 16-jarig meisje een einde aan haar leven. Dat wordt ook expliciet in beeld gebracht. Experten vinden dat zeer verontrustend. "We zijn zeer bezorgd." [naar artikel]
Een vijftienjarige jongen is vanmiddag door het ijs gezakt op de vijver aan het park "De Vijvers" in Gentbrugge. De tiener kon zelf naar een eiland zwemmen, waar de brandweer hem met een ladderwagen kon evacueren. “Hij wilde avontuurlijk doen”, vertelt getuige Rudi, die de hulpdiensten verwittigde. [naar artikel]
De slotrace in Formule 4 op Hockenheim heeft een grappig beeld opgeleverd. Na een crash wil de ene rijder verhaal halen bij zijn collega, die het ook op een lopen zet. [naar artikel]
Een groene vrachtwagen die op enkele meters van de afgrond stilstaat, het lijkt nu al een iconisch beeld van de brugramp in Genua. De chauffeur deed ondertussen zijn verhaal in de Italiaanse krant Corriere della Sera: "Alles begon te daveren." [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.