Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Gazet van Antwerpen

RECENSIE. The Dead South bouwt een volksfeest in een uitverkochte Roma

04/03/2022 - 00:47
"Met exact een jaar vertraging streek The Dead South gisteravond neer in De Roma. De timing was perfect, want de muziek van dit Canadese viertal is niet van die aard dat je ze zittend aan je stoel gekluisterd met een mondmasker op wil ondergaan. En ook al hoor je dit anachronistische gezelschap zelden op de radio, toch liep de grote zaal moeiteloos vol voor wat je alleen maar een groot volksfeest kon noemen."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. RECENSIE. The Dead South bouwt een volksfeest in een uitverkochte Roma (04/03/2022 - Gazet van Antwerpen)

Met exact een jaar vertraging streek The Dead South gisteravond neer in De Roma. De timing was perfect, want de muziek van dit Canadese viertal is niet van die aard dat je ze zittend aan je stoel gekluisterd met een mondmasker op wil ondergaan. En ook al hoor je dit anachronistische gezelschap zelden op de radio, toch liep de grote zaal moeiteloos vol voor wat je alleen maar een groot volksfeest kon noemen. [naar artikel]

2. RECENSIE. Elbow in een uitverkochte Lotto Arena: warmer dan een winterjas (28/02/2018 - Gazet van Antwerpen)

Twee uitverkochte concerten –Elbow in de Lotto Arena, Kendrick Lamar een huisnummer verderop in het Sportpaleis- in combinatie met stakend openbaar vervoer: het blijft een klassiek recept voor chaos en frustratie. Gelukkig drapeerden Guy Garvey en zijn vrienden een kalmerende arm over de schouder van hun publiek, zodat de doorstane ontberingen zo weer vergeten waren. [naar artikel]

3. RECENSIE. Smiths-legende Johnny Marr in uitverkochte Trix: historisch verleden, vitale toekomst (08/12/2018 - Gazet van Antwerpen)

Het was een drukke concertavond in Antwerpen, vrijdag, met passages van The War On Drugs in het Sportpaleis en A Perfect Circle in de Lotto Arena. Eén van de meest invloedrijke figuren in de hedendaagse popmuziek stond evenwel in een al maanden van tevoren uitverkochte Trix. Daar speelde immers Johnny Marr, gitarist én stichtend lid van The Smiths. En bijgevolg één van de belangrijkste muzikanten van zijn generatie. [naar artikel]

4. RECENSIE. Van vraagteken naar uitroepteken: Hooverphonic sluit concertjaar af in uitverkochte Lotto Arena (29/12/2018 - Gazet van Antwerpen)

Op papier was het een gewaagde onderneming om het concertjaar af te sluiten tussen Kerstmis en Nieuwjaar, maar Hooverphonic spreekt na drieëntwintig jaar carrière dusdanig tot de verbeelding dat de Lotto Arena vrijdagavond moeiteloos uitverkocht geraakte voor de Waaslandse band, die in één moeite door ook haar nieuwe zangeres Luka Cruysberghs voorstelde. [naar artikel]

5. RECENSIE. Joe Jackson blikt terug in een uitverkochte Roma (17/03/2019 - Gazet van Antwerpen)

Joe Jackson staat tijdens zijn huidige tournee stil bij veertig jaar carrière, en doet dat door songs te spelen uit de platen die de Brit zélf als de hoogtepunten in zijn omvangrijke catalogus beschouwd. Een origineel idee, dat wel, al bleek zaterdagavond in een volledig uitverkochte Roma dat het plan met een halve wereldtournee achter de rug alweer enigszins was bijgesteld. [naar artikel]

6. RECENSIE. Wilco speelt in uitverkochte Roma: folk, soul, country en pop perfect in balans (25/09/2019 - Gazet van Antwerpen)

Sinds De Roma haar nieuwe geluidsinstallatie in gebruik heeft genomen vinden alsmaar meer mooie namen de weg naar de schoonste zaal van ’t Stad. Gisteren was opnieuw een hoogdag met de komst van Wilco, en de band rond zanger Jeff Tweedy loste de verwachtingen moeiteloos in. [naar artikel]

7. RECENSIE. Calexico en Iron & Wine gezamenlijk (maar niet altijd coherent) in een uitverkochte Roma (08/11/2019 - Gazet van Antwerpen)

Het is geen geheim dat België een innige liefde onderhoudt met Calexico en andersom. Het gezelschap uit Tucson, Arizona trekt hier keer op keer volle zalen, en ook in Antwerpen –“We love coming to De Roma”, zei zanger Joey Burns bij aanvang van het concert- was de zaak al ver vantevoren uitverkocht. Toch werd het dit keer een bijzonder optreden, want de groep was in het land om haar duoplaat met Iron & Wine te promoten. [naar artikel]

8. RECENSIE. Hooverphonic met orkest in uitverkochte De Roma: een kippenvelconcert (23/02/2022 - Gazet van Antwerpen)

Hooverphonic met groot orkest? De laatste concertreeks in de Koningin Elisabethzaal dateert intussen alweer van twee zangeressen geleden. Hoog tijd dus om het concept nieuw leven in te blazen, en waar kon dat beter dan in De Roma in Borgerhout, een zaal die de grandeur van hun meest filmische songs het kleurrijkst in de verf zet? De band had bovendien een primeur mee, want het was de eerste keer dat frontvrouw Geike Arnaert met het Belgian Session Orchestra op het podium stond. [naar artikel]

Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.