Elke supermarkt heeft tegenwoordig een zeer uitgebreid gamma van producten onder haar eigen huismerk in de rekken liggen. Deze producten duiken doorgaans ver onder de prijs van bekende merken. Maar zijn al die huismerkalternatieven wel even goed als de A-merken? We vroegen het aan retailexpert Stefan Van Rompaey van RetailDetail én maakten een prijsvergelijking. [naar artikel]
Alle producten werden blind getest door drie proefpersonen op de redactie: Eva De Poorter, Christine De Herdt en Jan Claeys. Elk product gaven ze een score op tien en per productgroep werd hen ook gevraagd welke ze dachten dat het A-merk was. [naar artikel]
Verschillende supermarktketens hebben de voorbije weken honderden producten in prijs verlaagd. Maar van die prijsverlagingen merken de meeste consumenten amper iets op hun kassaticket. Integendeel zelfs, meer producten lijken net duurder geworden te zijn. De prijzen in onze HLN-winkelkar bevestigen dat. Hoe kan dat? Els Breugelmans, retailexpert en professor Marketing aan KU Leuven, neemt de promoties onder de loep: “Als consument is het niet eenvoudig om profijt te doen.” [naar artikel]
Producten van A-merken waren vorig jaar in de Belgische supermarkten duurder dan in de buurlanden. Dat blijkt uit een studie van het Prijzenobservatorium in opdracht van minister van Economie Pierre-Yves Dermagne (PS). Huismerkproducten waren dan weer goedkoper in België. [naar artikel]
Voedingsprijzen swingen vandaag de pan uit en één van de gevolgen daarvan is dat we met zijn allen proberen te besparen door meer huismerken in onze winkelkar te leggen. Maar waar komen die huismerken vandaan? En hoe kan het dat die altijd zoveel goedkoper zijn dan A-merken? Onze journalist ging op onderzoek uit bij producenten en supermarkten. Retailexperts Els Breugelmans en Gino Van Ossel leggen uit: “Het grootst bewaarde geheim is vanwaar Cara Pils nu écht komt.” [naar artikel]
Voedingsprijzen swingen vandaag de pan uit en één van de gevolgen daarvan is dat we met zijn allen proberen te besparen door meer huismerken in onze winkelkar te leggen. Maar waar komen die huismerken vandaan? En hoe kan het dat die altijd zoveel goedkoper zijn dan A-merken? Onze journalist ging op onderzoek uit bij producenten en supermarkten. Retailexperts Els Breugelmans en Gino Van Ossel leggen uit: “Sommige huismerken van verschillende winkels zijn ook hetzelfde.” [naar artikel]
Voedingsprijzen swingen vandaag de pan uit en één van de gevolgen daarvan is dat we met zijn allen proberen te besparen door meer huismerken in onze winkelkar te leggen. Maar waar komen die huismerken vandaan? Hoe kan het dat die zoveel goedkoper zijn dan A-merken? En hoe herken je dezelfde producten zodat je het goedkoopste exemplaar kiest? Retailexperts Els Breugelmans en Gino Van Ossel leggen uit: “Sommige huismerken van verschillende winkels zijn ook hetzelfde.” [naar artikel]
Geneesmiddelen, vitaminesupplementen of verzorgingsproducten blijken bij de fysieke apotheek doorgaans een pak duurder te zijn dan online. HLN vergeleek de prijzen van 10 populaire medicijnen en verzorgingsproducten, en zag het prijsverschil tussen de goedkoopste online apotheek en de fysieke apotheek soms zelfs oplopen tot ruim vijftig procent. “Maar let op”, zegt Michael Storme van de Algemene Pharmaceutische Bond (APB). “Wat beter is voor de portemonnee, is niet altijd beter voor je gezondheid.” [naar artikel]
In vergelijking met juni is onze winkelkar tot een zes procent goedkoper geworden, zo blijkt uit onze Winkelkarwatch. Maar op veel verdere dalingen hoeven we blijkbaar niet meer te rekenen. [naar artikel]
In Auchan in Roncq, net over de grens, spreekt men West-Vlaams. Al jaar en dag is dat zo, maar met de huidige energie- en prijzencrisis zie je er nóg meer winkelkarren vol cola, water of wijn richting kustprovincie vertrekken. Is het verschil dan echt zo groot, met de minder sterke inflatie bij onze zuiderburen? En kan je met de huidige brandstofprijzen alleen al je rit uitsparen vanuit Veurne, Zeebrugge of Tielt? Wij deden de test op dezelfde dag in Frankrijk en in vier West-Vlaamse supermarkten. En kregen er nog een resem tips van expert Gino Van Ossel bovenop. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.