15:02 Meta, het bedrijf boven Facebook, Instagram en WhatsApp, gaat ouders in staat stellen toezicht te houden op de virtualrealityheadset Quest. Ook op Instagram krijgen ouders middelen om hun kroost in de... [naar artikel]
Met één virtueel concert bereikt Camille evenveel fans als in vijf volle Lotto Arena’s. Naar een concert in de VS, zonder dat u zich verplaatst: onmogelijk? Zulke virtuele realiteit is dichterbij dan we denken. Herinner u Pokémon Go, waarbij mensen de straat op gingen om Pokémon te vangen. Of Fortnite. En dat is nog maar ’n begin. “De metaverse is nu al ’n miljoenen-business”, vertelt Pieter Van Leugenhagen aan ‘Dag Allemaal’. [naar artikel]
Het Amerikaanse tech-bedrijf Apple zegt dat er enkele maatregelen in de pijplijn zitten die ouders moeten helpen om de toestellen van hun kroost te controleren. Het bedrijf gaat daarmee in op de verzuchtingen van aandeelhouders. [naar artikel]
Tegenwoordig heeft bijna elk kind een eigen smartphone. Dat leidt bij ouders soms tot bezorgdheid. Hoe ben je er zeker van dat je kind zijn smartphone op een veilige manier gebruikt? Hoe hou je de schermtijd in de gaten? En hoe zorg je ervoor dat je kind geen risico loopt op bijvoorbeeld pesterijen of zich laat verleiden tot online challenges? Independer.be tipt enkele apps waarmee je al een heel eind komt. [naar artikel]
Lees dit artikel: Toezicht op telewerk: een nachtmerrie voor werknemers, maar realiteit voor steeds meer werkgevers Toetsenborden en toetsaanslagen volgen, schermopnames, gezichtsherkenning en webcamobservatie: er is geen tekort aan systemen om telewerkers te volgen, vooral niet in de VS. Door de pandemie werden ze wijdverspreid, om ervoor te zorgen dat werknemers hun dossiers afwerkten, in plaats van te loungen op een streaming TV-platform. Na de pandemie zal werken op afstand waarschijnlijk […] Lees dit artikel: Toezicht op telewerk: een nachtmerrie voor werknemers, maar realiteit voor steeds meer werkgevers [naar artikel]
Ooit was Japan dé pionier, bakermat en voortrekker van de videogame-industrie. Sony, SEGA, Nintendo, Atari en Namco veroverden de wereld. Eerst [naar artikel]
Consumenten die één keer met virtuele realiteit in contact zijn gekomen, zijn meestal overtuigd van de waarde van het product. Dat blijkt uit een enquête van het bedrijf YuMe bij meer dan achthonderd consumenten in de Verenigde Staten, waarin gepolst werd naar de interesse voor immersieve technologie, die de grenzen tussen reële en gesimuleerde werelden […] The post Consument raakt makkelijk in de ban van virtuele realiteit appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
08:14 Met BeVirtual is nu ook in Gent een VR-arcade geopend. De voorbije maanden doken meerdere van die speelruimtes op om in groep of alleen een virtuele realiteit te ontdekken. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.