Einde verhaal voor Louis van Gaal en Nederland op het WK in Qatar. Oranje ging er in de kwartfinales uit tegen Argentinië en dat zorgde natuurlijk voor teleurstelling in de Nederlandse pers. De kritiek op het geleverde spel was nooit veraf, nu is het hek van de dam. Niet alleen Van Gaal, maar ook de spelers moeten het ontgelden. “Oranje liet niets achter op het wereldtoneel. Iets ergers valt niet te bedenken voor voetballand Nederland.” [naar artikel]
Ook wielrenners van wielerploeg Sky zouden overwegen om aan teambaas Dave Brailsford te vragen of hij snel wil vertrekken. Dat meldt Cyclingnews [naar artikel]
Ze waren gisteren alle vier aan het werk in het centrum van Brussel toen de rellen uitbraken die de stad op stelten zetten en getuigen anoniem aan VRT NWS, want “anders kunnen we een nieuwe job gaan zoeken.” Maar er ging wel degelijk heel wat mis gisteravond, en dat willen ze niet onbenoemd laten. [naar artikel]
Een nieuwe Pano-reportage biedt een inkijk achter de schermen bij de Belgische spoorwegen. [naar artikel]
Het initiatief voor de reportage die het VRT-programma ‘Pano’ woensdagavond uitzendt over de vierkant draaiende werking bij de Belgische spoorwegen, kwam van spoorwegbeheerder Infrabel. De makers kregen van de NMBS en Infrabel dan ook “een unieke kijk” achter de schermen. Maar uit talloze anonieme getuigenissen die de makers ook verzamelden, blijkt dat er nog bijzonder veel spaak loopt bij de spoorwegen. “Ik heb nog altijd het gevoel dat het een oud bedrijf is waar de dingen heel traag veranderen”, vat een anonieme getuige het mooi samen. [naar artikel]
De luchtverkeersleiders bij skeyes, het vroegere Belgocontrol, voeren vandaag opnieuw actie. Ze doen dat uit onvrede over de werkdruk. VRT NWS stelde een aantal onder hen 10 vragen, dit zijn hun antwoorden. Ze willen graag uitleggen waarom ze actievoeren en een aantal (volgens hen) misverstanden uit de wereld helpen. [naar artikel]
Vrijdag keurde het paritair comité bij Skeyes een akkoord goed dat een einde moet maken aan de maandenlange malaise bij de luchtverkeersleiding. Maar of dat ook effectief zal lukken, is lang niet zeker: de wonden zijn misschien wel te diep geslagen. Enkele verkeersleiders getuigden anoniem bij VRT NWS over de moeilijke werkomstandigheden. “Mensen komen hier aan het einde van hun krachten.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.