Videostreamingdienst YouTube, onderdeel van techgigant van Google, heeft een nieuwe manier onthuld waarmee makers van korte video’s (Shorts) geld kunnen verdienen. Daarmee wil het makers aan zich binden, terwijl TikTok aan populariteit wint. Er zullen advertenties worden geïntroduceerd in YouTube Shorts. Makers die aan bepaalde criteria voldoen zullen 45 procent van die reclame-inkomsten krijgen. [naar artikel]
11:46 Het videoplatform YouTube brengt YouTube Shorts uit in België en meerdere andere landen. Shorts is een directe concurrent van TikTok. [naar artikel]
TikTok is dé app van het moment en dat hebben de grote socialemediabedrijven ook in de gaten. Onlangs kwam Instagram... The post YouTube komt met eigen versie van TikTok: YouTube Shorts appeared first on Business AM. [naar artikel]
Lees dit artikel: YouTube brengt eigen versie TikTok naar België YouTube Shorts komt naar België. Het is een functie binnen de YouTube-app waarmee gebruikers korte video’s op kunnen nemen, zoals dat al langer kan met de populaire app TikTok. Het gaat vooralsnog om een bètaversie, laat Google weten in een persbericht. YouTube is vorig jaar al begonnen met Shorts. Daarmee kunnen gebruikers filmpjes van 15 […] Lees dit artikel: YouTube brengt eigen versie TikTok naar België [naar artikel]
YouTube wil de concurrentie aangaan met TikTok als streamingplatform voor korte filmpjes. Daarom lanceert het in de VS vandaag de nieuwe dienst Shorts. [naar artikel]
14:58 YouTube begint in de VS met een concurrent voor de videodienst TikTok. De nieuwe dienst heet Shorts en wordt geleidelijk ook in andere landen beschikbaar. [naar artikel]
Het videoplatform YouTube heeft het voorbije jaar uit reclame 19,78 miljard dollar inkomsten ontvangen. Dat komt overeen met een bedrag van 54 miljoen dollar per dag. Dat blijkt uit een rapport dat Alphabet, het moederbedrijf van YouTube, over zijn resultaten het voorbije jaar heeft gepubliceerd. Het jaar voordien had reclame YouTube 15,15 miljard dollar inkomsten […] The post Reclame levert YouTube bijna 55 miljoen dollar inkomsten per dag op appeared first on Business AM. [naar artikel]
09:46 YouTube keert de makers van 'snackable' videocontent op zijn TikTok-rivaal Shorts voortaan 45 procent van de advertentie-inkomsten uit. Door hen te laten delen in de reclamekoek, wil de videodienst he... [naar artikel]
19:29 Een jaar na de lancering van Shorts heeft het Google-videoplatform YouTube al 1,5 miljard maandelijkse gebruikers verzameld voor zijn TikTok-rivaal. Die gebruikers wil het bedrijf nu dieper in zijn ap... [naar artikel]
Lees dit artikel: Reclame-inkomsten YouTube overtreffen gezamenlijke omzet grote muzieklabels Het videoplatform YouTube heeft tijdens het derde kwartaal van dit jaar bijna 7,21 miljard dollar inkomsten uit reclame gegenereerd. Dat betekende een stijging met 43 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit een analyse van de nieuwssite Music Business Worldwide, gebaseerd op cijfers van het Amerikaanse technologiebedrijf Alphabet, het moederconcern van YouTube. “Dergelijke […] Lees dit artikel: Reclame-inkomsten YouTube overtreffen gezamenlijke omzet grote muzieklabels [naar artikel]
In de directe aanloop naar de Amerikaanse presidentsverkiezingen zullen YouTube-surfers in de Verenigde Staten enkel geconfronteerd worden met advertenties van één man. President Donald Trump heeft er alle reclameruimte opgekocht. Het is persagentschap Bloomberg dat de deal tussen het campagneteam van Trump en videoplatform YouTube aan het licht brengt. Om in de dagen voor de […] The post Amerikaanse kiezer ziet op verkiezingsdag op YouTube enkel Trump-reclame appeared first on Business AM. [naar artikel]
Vanaf deze week kunnen Belgen korte filmpjes met verticale video delen op Youtube Shorts. De gelijkenis met Tiktok is niet toevallig. [naar artikel]
Sinds enkele dagen kunnen veel gebruikers reclame op Youtube niet meer vermijden met een adblocker. Talloze internetgebruikers gooien hun adblocker eruit. [naar artikel]
YouTube gaat met een eigen muziekstreamingdienst de concurrentie aan met onder meer Spotify. Daarin zijn ook nog muziekvideo’s te zien, maar ligt de nadruk meer op het luisteren van muziek. YouTube start met ‘YouTube Music’ op 22 mei. Met de app wil het bedrijf muziek een eigen platform geven, net zoals concurrent Spotify. Er komen […] Het bericht YouTube komt met aparte muziek-app verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
YouTube gaat met een eigen muziekstreamingdienst de concurrentie aan met onder meer Spotify. Dat meldt het dochterbedrijf van Google. [naar artikel]
YouTube doet dienst als een uitstalraam voor pedoseksuelen. Dat blijkt uit een onderzoek van de Britse krant The Times. Zij ontdekten dat er enkele kinderpornoverdelers ongestoord reclame konden maken via het videoplatform. YouTube zou bovendien te weinig actie ondernemen om dergelijke “grijzezonekinderporno” aan te pakken, zo reageert Child Focus aan De Morgen. [naar artikel]
YouTube gaat volgende week YouTube Music lanceren, een app waarop u muziek kan streamen. Hiermee lanceert de dochter van techgigant Google een rechtstreekste aanval op Spotify en Apple Music. YouTube Music zal voorlopig nog niet beschikbaar zijn in ons land. [naar artikel]
YouTube poogt Hollywoodsterren over te halen om hun naam aan de videowebsite te binden. Op die manier willen ze de surfer langer op de site houden en de reclame-inkomsten verhogen. [naar artikel]
In België zijn er ondertussen 300 YouTube-kanalen met meer dan ‘100k’ – of 100.000 – abonnees. Na jaren van achterlopen op de buurlanden, wordt YouTube ook hier volwassen. ‘Of het nu gaat over longboarden of gewone vlogs, allerlei onderwerpen hebben succes.’ [naar artikel]
YouTube Rewind 2018, het jaaroverzicht van de videowebsite zelf, heeft al meer dan 11 miljoen dislikes en dat is een record. Het filmpje krijgt vernietigende reacties op YouTube. De videowebsite zou niet meer luisteren naar de mensen die elke dag miljoenen filmpjes maken. Dat zegt ook YouTube-ster PewDiePie. [naar artikel]
Grote bedrijven als Disney en Nestlé hebben hun reclame op YouTube even op pauze gezet. Onlangs is aan het licht gekomen dat pedofielen het socialemediaplatform gebruiken om met elkaar in contact te komen. [naar artikel]
Lees dit artikel: Vanaf deze kerst wordt YouTube ook een winkelplatform Elke dag komen miljoenen kijkers naar YouTube om de nieuwste gadgets en schoonheidsproducten te bekijken die de makers van de site promoten. De meesten van hen gaan dan weg om een aankoop te doen. Nu wil YouTube een deel zijn van dat proces. “YouTube heeft een enorme winkelopportuniteit”, zegt David Katz, vicevoorzitter van YouTube Shopping. […] Lees dit artikel: Vanaf deze kerst wordt YouTube ook een winkelplatform [naar artikel]
Wat moet u doen als uw kinderen 8 euro vragen om naar een boksmatch op YouTube te kijken? Verscheidene overheden willen strengere regels voor online-inkomsten en -reclame. [naar artikel]
YouTube brengt zijn eigen muziekstreamingdienst naar België. YouTube Music is een concurrent van onder meer Spotify. De streamingdienst is beschikbaar als app voor Android en iOS en via music.youtube.com. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.