Zo’n 78 procent van de consumenten in ons land past zijn of haar huishoudelijke uitgaven aan als gevolg van de huidige crisis en de daaropvolgende prijsstijgingen. Dat blijkt uit een online bevraging van 1.000 Belgen door consumentenorganisatie Test Aankoop. Meer dan drie op de vier Belgen zouden minder energie gebruiken of besparen op kosten aan de woning. De helft van de consumenten koopt goedkopere producten in de supermarkt. Een op de vijf past dan weer zijn of haar vakantieplannen aan of ruilt de auto voor de fiets. [naar artikel]
Ongeveer twee derde van de consumenten is voorstander van de invoering van statiegeld op blikjes en plastic flessen. Dat zegt consumentenorganisatie Test-Aankoop, op basis van een eigen bevraging bij 1.150 mensen, zowel leden als niet-leden. Test-Aankoop pleit in een open brief naar de gemeentebesturen voor het statiegeld, als maatregel tegen zwerfvuil. [naar artikel]
Test-Aankoop krijgt jaarlijks tal van klachten van consumenten die slachtoffer zijn geworden van de illegale doorverkoop van concerttickets. Met... [naar artikel]
De consumentenorganisatie Test-Aankoop ontvangt almaar meer klachten van klanten die iets hebben besteld bij Chinese webwinkels, zoals AliExpress... [naar artikel]
De consumentenorganisatie Test-Aankoop ontvangt almaar meer klachten van klanten die iets bestelden bij Chinese webwinkels, zoals AliExpress en Wish. Uit een onderzoek van de organisatie, waarover De Standaard vandaag bericht, blijkt dat er verschillende problemen en risico’s opduiken. [naar artikel]
Test Aankoop eist dat er een “basisbankdienst” wordt ingevoerd voor mensen die door de digitalisering uit de boot vallen. De dienst bestaat al voor mensen met een slechte financiële situatie, maar de consumentenorganisatie wil dat die wordt uitgebreid voor digitaal zwakkere consumenten. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.