Om ‘laadpaalklevers’ af te schrikken, wordt het verplicht om effectief te laden wanneer je met je elektrische auto op een parkeerplaats met laadpaal parkeert. Minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) voert die verplichting in. Dat schrijven Het Nieuwsblad, Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen. [naar artikel]
Wie op een laadparking parkeert, moet vanaf 1 oktober zijn voertuig aansluiten op een laadpaal. Daarmee wil de overheid ‘creatief gratis parkeren’ sanctioneren. Maar moet je ook een GAS-boete van 58 euro betalen wanneer je auto volgeladen op het laadpunt blijft staan? We zochten uit hoe ‘laadpaalkleven’ nu precies wordt aangepakt. [naar artikel]
In verscheidene gemeenten, maar vooral in Antwerpen, zijn er klachten over elektrische deelwagens die parkeerplaatsen met laadpalen soms hele dagen bezet houden. “We kennen dat fenomeen en er wordt aan gewerkt, maar het probleem is in de eerste plaats het beperkt aantal laadplaatsen”, luidt het bij autodelen.net. [naar artikel]
Tesla, de Amerikaanse fabrikant van elektrische wagens, laat vanaf nu ook eigenaars van elektrische wagens van andere merken toe aan Tesla-superchargerstations in ons land. In minder dan een half uur halen e-auto’s er al snel een extra rijbereik van enkele honderden kilometers. Maar er zijn ook nadelen. [naar artikel]
De gemeente Willebroek neemt maatregelen tegen het fenomeen van de ‘laadpaalklevers’, bestuurders die hun wagen opladen aan publieke laadpaal en hun wagen er een hele dag laten staan. “Zo kunnen veel mensen geen gebruikmaken van de paal. Omdat de voorkomen is het vanaf nu verplicht om de parkeerschijf te leggen tijdens het opladen”, zegt schepen Thierry Serrien (Groen). [naar artikel]
Eindelijk is de eerste laadpaal gehomologeerd waarmee een particulier zijn elektrische wagen als extra krachtige thuisbatterij kan gebruiken. Zo kan je niet alleen zonnepanelen optimaal inzetten, maar ook stroom op het werk opladen en thuis verbruiken, mits je baas dat toelaat en je over de juiste technologie beschikt. Aan Tim Briers van Watt’s Next, dat zo’n laadpalen installeert, vragen we hoe dat werkt en hoeveel het kost. “Met 5.000 Watt kan je al wel een en ander van elektriciteit voorzien, doorgaans is dat zelfs voldoende voor een gemiddeld gezin.” [naar artikel]
Zweden neemt in 2025 een stuk snelweg in gebruik waarop elektrische voertuigen zichzelf tijdens het rijden kunnen opladen. En ook op andere plaatsen in de wereld zijn er grote plannen rond ‘geëlektrificeerde snelwegen’. Hoe werkt die technologie en vormt die binnenkort overal een aanvulling op de klassieke laadpalen? [naar artikel]
Dronken bestuurders krijgen vanaf de zomer van 2017 verplicht een alcoholslot opgelegd. [naar artikel]
Dronken bestuurders krijgen vanaf de zomer van 2017 verplicht een alcoholslot opgelegd. Dat staat in een wetsontwerp van federaal minister van [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.