Fluvius, de beheerder van ons elektriciteitsnet, heeft een investeringsplan van 4 miljard euro voorgesteld. De investeringen moeten ons elektriciteitsnetwerk klaarstomen voor de lawine aan elektrische auto's en warmtepompen de komende jaren. Energieregulator VREG moet de knoop doorhakken. [naar artikel]
Zonder investeringen slibt het Belgisch elektriciteitsnet dicht. Maatregelen om het efficiënter te gebruiken, lossen niet alles op. [naar artikel]
Netbeheerder Fluvius gaat de volgende 10 jaar 4 miljard euro extra investeren in het stroomnetwerk in Vlaanderen, om dat toekomstbestendig te maken met de komst van steeds meer elektrische wagens en warmtepompen. De investering komt bovenop de reguliere investeringen van 7 miljard euro en zorgt voor een meerkost op de factuur van op termijn 25 euro per jaar voor een gemiddeld gezin. [naar artikel]
Ruwweg de helft van alle steden en gemeenten in Vlaanderen wil ingaan op het aanbod van Fluvius om de straatverlichting tussen 11 uur ’s avonds en 5 uur ’s ochtends te doven. Het zou een derde besparen op de energiefactuur. Maar de vraag van Vlaams minister van mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) om de lampen op gewestwegen wél aan te houden, maakt de operatie ‘a hell of a job’. [naar artikel]
Vanaf volgende week riskeert Fluvius een boete van een miljoen euro plus dagelijks nog eens 10.000 euro. De netbeheerder haalde een deadline niet die de regulator stelde om maandelijks verbruiksgegevens van klanten naar leveranciers te sturen. [naar artikel]
17:45 De netbeheerder haalde een deadline niet die de regulator stelde om maandelijks verbruiksgegevens van klanten naar leveranciers te sturen. [naar artikel]
De Vlaamse energieregulator VREG legt netbeheerder Fluvius een boete op van 1 miljoen euro. Ondanks eerdere beloftes blijkt Fluvius er niet in te slagen de maandelijkse verbruiksgegevens van klanten met een digitale meter door te sturen aan de energieleveranciers. Daardoor betalen die klanten soms meer dan ze zouden moeten. Als het probleem niet opgelost raakt, dreigt Fluvius ook nog eens een dwangsom van 10.000 euro per dag te moeten betalen. [naar artikel]
“Ik heb het nu gemerkt omdat ik er fel mee bezig ben, maar dat is bij lang niet iedereen het geval.” Tijs (42) uit Sint-Katelijne-Waver stootte op een opmerkelijk probleem: een digitale meter die niet altijd alle gegevens doorstuurt. Het zorgt voor heel wat onzekerheid. Hoe komt dat? Waarom hanteert Fluvius een schatting van je verbruik, in plaats van je échte gegevens? De netbeheerder geeft antwoord. [naar artikel]
De uitrol van de digitale meter in Vlaanderen loopt een stevige vertraging op. Dat bevestigt de CEO van Fluvius. De reden? Er doken te veel problemen op na de installatie ervan. Nu heeft de netbeheerder de procedure aangepast. Wat was er precies mis? En wat is de impact? “80% tegen eind dit jaar, dat gaan we niet halen.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.