Tegen 2035 mogen er in de Europese Unie geen nieuwe wagens verkocht worden die rijden op benzine of diesel. Het Europees Parlement heeft daarover een wetsvoorstel goedgekeurd van de Europese Commissie. Daarmee lijkt er een einde te komen aan het tijdperk van fossiele brandstofmotoren in Europa. [naar artikel]
Japan heeft plannen om de verkoop van diesel- en benzinewagens stop te zetten binnen vijftien jaar. Daarmee trekt het land... The post Japan wil diesel-en benzinewagens bannen tegen 2035 appeared first on Business AM. [naar artikel]
De Brusselse regering heeft beslist om diesel- en benzinewagens te verbieden in het Brussels gewest tegen 2035. Dat is een van de maatregelen die in de definitieve versie van het klimaatplan staat. Dit zou de Brusselse wegen ‘koolstofvrij’ moeten maken en de CO2-uitstoot met 40 procent doen dalen. [naar artikel]
Vanaf 2035 zullen er zo goed als geen nieuwe diesel- en benzinewagens meer verkocht mogen worden in de Europese Unie. De wet die dat voornemen in de praktijk moet omzetten, is vandaag definitief goedgekeurd in het Europees Parlement. De Europese autosector is klaar voor de uitdaging om het hele wagenpark te elektrificeren, maar vraagt Europa om werk te maken van genoeg laadinfrastructuur. De consument mag dan weer hopen op goedkopere elektrische wagens. [naar artikel]
De Britse premier Boris Johnson schokt de auto-industrie door zelfs hybrides uit de Britse straten te weren tegen 2035. Groot-Brittannië wil klimaatneutraal zijn tegen 2050. Daar zijn extra inspanningen voor nodig, vinden ze in Downing Street. En dus komt er een totaalverbod op diesel- én benzinewagens over vijftien jaar. Dat is vijf jaar vroeger dan […] The post Groot-Brittannië bant de diesel- en benzinewagen volledig tegen 2035 appeared first on Business AM. [naar artikel]
Het verbod op de verkoop van nieuwe diesel- en benzinevoertuigen in het Verenigd Koninkrijk wordt vervroegd naar 2035. Dat zal premier Boris... [naar artikel]
De nieuwe Zweedse regering wil tegen 2030 de verkoop van nieuwe diesel- en benzinewagens verbieden. Dat heeft Stefan Löfven, de nieuwe premier, vandaag aangekondigd bij de voorstelling van zijn nieuwe regering. [naar artikel]
Vanaf 2030 zijn dieselvoertuigen niet langer welkom in de lage-emissiezone (LEZ) in Brussel. Vanaf 2035 volgen dan ook voertuigen met benzine/lpg-motoren. Dat heeft de Brusselse regering vandaag bekendgemaakt. [naar artikel]
Vanaf 2035 zullen in de Europese Unie geen auto’s meer mogen worden verkocht die op benzine of diesel rijden. Ook hybride wagens zullen in de ban geslagen worden, ten voordele van 100% elektrische wagens. Dat zou de Europese Commissie woensdag voorstellen in het kader van haar klimaatpakket. [naar artikel]
Vanaf 2035 zullen in de Europese Unie geen auto’s meer mogen worden verkocht die op benzine of diesel rijden. Ook hybride wagens zullen in de ban geslagen worden, ten voordele van 100 procent elektrische wagens. Dat zou de Europese Commissie woensdag voorstellen in het kader van haar klimaatpakket. [naar artikel]
Vanaf 2030 zijn dieselvoertuigen niet langer welkom in de lage-emissiezone (LEZ) in Brussel. Vanaf 2035 volgen dan ook voertuigen met benzine/lpg-motoren. Dat heeft de Brusselse regering vandaag bekendgemaakt. [naar artikel]
Vanaf 2035 mogen er geen nieuwe diesel- en benzinewagens meer verkocht worden in de Europese Unie. Die drastische ingreep moet Europa op weg helpen om tegen 2050 klimaatneutraal te worden. Betekent dat dat iedereen tegen dan elektrisch moet rijden? En wat als je pas een nieuwe dieselwagen hebt gekocht? [naar artikel]
De Vlaamse regering komt met een ambitieus energiebeleid. Tegen 2035 mogen er alleen uitstootneutrale auto's verkocht worden, dus geen wagens op fossiele brandstoffen als diesel, benzine en aardgas meer, of hybride modellen. Autofederatie Febiac reageert positief. [naar artikel]
Het werd al opgenomen in het Brusselse regeerakkoord, maar nu is het er dus ook echt. Fossiele brandstofwagens - benzine of diesel - zijn er in het Hoofdstedelijk Gewest niet meer welkom vanaf 2035. Voor diesel geldt dat zelfs al vanaf 2030. “Mensen hebben nu genoeg tijd om die omschakeling te maken”, klinkt het. Mag je als pendelaar nog binnen? En wat met andere lage-emissiezones (LEZ) in Vlaanderen? [naar artikel]
De Britse regering zal woensdag aankondigen dat ze de verkoop van diesel- en benzinewagens op de Britse markt wil verbieden tegen 2040. De maatregel kadert in een nieuw plan van de Britse regering om de luchtvervuiling aan te pakken, zo melden Britse media. [naar artikel]
De winnaars zijn bekend, de awards zijn uitgereikt, en de Rubiks kubussen zijn weer ingepakt. Een terugblik op een meer dan geslaagde netwerk- en gala-avond in het teken van cybersecurity. The post In beeld: CIO of the Year 2023 appeared first on DataNews. [naar artikel]
In Parijs is maandag het Salon Mondial de l’Automobile geopend. De Franse president Macron zegt nu in de Franse krant Les Echos dat hij ernaar streeft tegen 2035 in Frankrijk enkel nog elektrische voertuigen (EV) te verkopen . De essentie De Europese verbrandingsmotor blijft een fundament van de Europese industrie. In 2021 bedroeg de jaarlijkse export van voertuigen en auto-onderdelen: […] [naar artikel]
Samen met tien andere Europese landen roept Denemarken vandaag op tot een Europees verbod op de verkoop van diesel- en benzinewagens tegen 2040 in... [naar artikel]
In de provincie West-Vlaanderen ligt zowel de goedkoopste als de duurste gemeente om een woning te kopen. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van de notarissen. The post Dit zijn de duurste en de goedkoopste vastgoedgemeenten per provincie appeared first on Trends. [naar artikel]
De acute crisis waar we vandaag (en zeker ook komende winter) door moeten, zal geen tien jaar duren. Maar het ziet er wel nu al naar uit dat we nog makkelijk tien jaar geconfronteerd zullen worden met de implicaties van deze crisis op het vlak van de energietransitie, de loonhandicap, de overheidsfinanciën en de geopolitieke […] [naar artikel]
Het werd al opgenomen in het Brusselse regeerakkoord, maar nu is het er dus ook echt. Fossiele brandstofwagens - benzine of diesel - zijn er in het Hoofdstedelijk Gewest niet meer welkom vanaf 2035. Voor diesel geldt dat zelfs al vanaf 2030. “Mensen hebben nu genoeg tijd om die omschakeling te maken”, klinkt het. Mag je als pendelaar nog binnen? En wat met andere lage-emissiezones (LEZ) in Vlaanderen? [naar artikel]
Gedaan met naar naft meurende handen na een tankbeurt. Vanaf 2035 mogen er geen nieuwe diesel- en benzinewagens meer worden verkocht, zo heeft het Europees parlement beslist. Maar wat betekent dat voor de 3.000 tankstations in ons land? Zes kenners ter zake - van een kleine zelfstandige tot de verantwoordelijke van 300 stations - geven hun kijk op het tankstation van de toekomst. “Eén ding is zeker: het zal er helemaal anders uitzien dan dat van vandaag.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.