Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Gazet van Antwerpen

RECENSIE. Zaz in een volle Roma: van buurmeisje tot superster

28/06/2022 - 12:15
"Dat Zaz razend populair is in Vlaanderen, kan je niet anders dan een understatement noemen. De Franse zangeres – 42, intussen – begon maandag aan het eerste van drie uitverkochte concerten in De Roma, en kondigde meteen ook een extra concert aan in de Lotto Arena op 9 november. Geen enkele Française deed haar dat ooit voor, en eerlijk: die eerste show in de Roma was ronduit uitstekend."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. RECENSIE. Zaz in een volle Roma: van buurmeisje tot superster (28/06/2022 - Gazet van Antwerpen)

Dat Zaz razend populair is in Vlaanderen, kan je niet anders dan een understatement noemen. De Franse zangeres – 42, intussen – begon maandag aan het eerste van drie uitverkochte concerten in De Roma, en kondigde meteen ook een extra concert aan in de Lotto Arena op 9 november. Geen enkele Française deed haar dat ooit voor, en eerlijk: die eerste show in de Roma was ronduit uitstekend. [naar artikel]

2. RECENSIE. The Tallest Man On Earth pakt in zijn eentje een volle Roma in (27/09/2018 - Gazet van Antwerpen)

In tegenstelling tot wat zijn artiestennaam suggereert is Kristian Matsson niet van de grootste. Als The Tallest Man On Earth heeft de Zweedse singer/songwriter de voorbije jaren een aanzienlijk publiek opgebouwd zonder dat zijn muziek écht tot de mainstream hoefde door te dringen. Meer nog: in het begin van zijn carrière vertikte Matsson het om foto’s van zichzelf vrij te geven, en bleven interviews uit. Maar dat was toen. In een volle Roma keerde hij zijn ziel meermaals binnenstebuiten. [naar artikel]

3. Het is morgen volle maan en die beïnvloedt onze slaap. Maar hoe? “Astrologisch gezien is een volle maan op volle kracht” (26/02/2021 - Het Laatste Nieuws)

Al eeuwenlang doen er zich verhalen de ronde over de volle maan en haar invloed. Vaak wordt ze geassocieerd met hocus pocus, weerwolven en andere bedenkelijke onderwerpen. Toch is er één gegeven waar iedereen, ook wetenschappers, het mee eens lijkt: de volle maan heeft invloed op hoe we slapen. Onderzoekers zoeken naar verklaringen, maar dat gaat moeizaam. Wij polsen bij Nele Costers, astroloog, en Annelies Smolders, slaapexpert en psycholoog. [naar artikel]

4. “Volle melk, volle yoghurt, Griekse yoghurt, volle platte kaas en room zijn geen aanrader": wat eet en drink je best om je hart gezond te houden? (27/10/2022 - Het Laatste Nieuws)

Hartfalen is de tweede belangrijkste doodsoorzaak in ons land, maar wie hartproblemen wil voorkomen, kan wel degelijk preventief aan de slag. Door zoveel mogelijk te bewegen, maar ook door gezond te eten. “Gezonde voeding sluit niet uit dat je ooit een hartziekte krijgt, maar het verkleint het risico wel”, zegt voedingsdeskundige Sanne Mouha. Maar wat eet en drink je dan best om je hart zo lang mogelijk gezond te houden? [naar artikel]

5. RECENSIE. Billie Eilish betovert Sportpaleis met show zonder toeters en bellen: gewoon, een superster (29/06/2022 - Gazet van Antwerpen)

Meer dan twintigduizend fans hadden, geduldig de dagen van de kalender afstrepend, de komst van Billie Eilish naar Antwerpen afgewacht. En gisteren (of nóg vroeger) hadden ze uren van tevoren staan wachten aan het Sportpaleis. Al dat geduld werd beloond met een simpele show waarin de Amerikaanse zich een stuk gewoner toonde dan je van een 20-jarige superster zou verwachten. En dat was helemaal prima zo. [naar artikel]

6. Franse superster Zaz, na drie uitverkochte Roma’s straks extra concert in Lotto Arena: “Het was hypercool om met Triggerfinger op het podium te staan” (09/07/2022 - Gazet van Antwerpen)

Zaz is een fenomeen. Sinds de Franse zangeres in 2010 haar eerste plaat uitbracht, is ze uitgegroeid tot één van de meest succesvolle popsterren van haar generatie. Ze is één van de weinige Françaises die ook buiten haar eigen taalgebied op handen wordt gedragen. Vorig weekend speelde ze liefst drie keer in een volledig uitverkochte Roma en ook nadien bleef de vraag naar kaartjes zodanig aanhouden dat inmiddels een extra concert in de Lotto Arena werd toegevoegd. “De mensen die niet verstaan wat ik zing, voelen wél wat ik wil zeggen.” [naar artikel]

7. Charlie Brown rouwt om overleden buurmeisje (23/08/2016 - De Morgen)

Het buurmeisje van Charlie Brown, the Little Red-Haired Girl, is overleden. Op dat meisje was de hoofdfiguur uit de stripreeks van Charles Schultz razend verliefd. Aangezien stripfiguren nooit sterven, geldt het overlijden de dame waarop Schultz zich baseerde. Dat was een zekere Donna Mae Wold-Johnson, wier kaarsje begin deze maand reeds werd uitgeblazen. Zij werd 87 en overleed nabij Minneapolis aan diabetes en een hartaanval, zo is de krant Star Tribune met enige vertraging te weten gekomen. [naar artikel]

8. Kindje sterft voor ogen van buurmeisje na val uit raam (12/09/2016 - Het Nieuwsblad)

Een kind van vier is zondag om het leven gekomen nadat het uit een raam viel in Harelbeke. De kleuter zat door het open raam met een buurmeisje te praten, toen het vliegenraam het begaf. Een spijtig ongeval, concludeert het parket. [naar artikel]

9. Kleutertje (4) slaat praatje met buurmeisje en maakt dodelijke val uit raam (12/09/2016 - Het Laatste Nieuws)

Een kindje van vier jaar is gisteravond om het leven gekomen nadat het van de tweede verdieping uit een appartementsgebouw naar beneden viel. Het [naar artikel]

Vers van de pers.