In Wallonië krijgt de hervorming van de verkeersbelasting felle kritiek. Bevoegd minister Philippe Henry (Ecolo) kwam met het plan voor de hervorming, die stelt dat eigenaars van grote auto’s vanaf 2023 meer zullen moeten betalen dan eigenaars van kleinere auto’s. “Het doel is om mensen aan te moedigen om minder vervuilende, maar ook minder dure automodellen te kopen”, legde Henry eerder uit bij ‘RTL Info’. FEBIAC, de federatie van de auto- en tweewielerindustrie, berekende in samenwerking met ‘SudInfo’ het verschil tussen de bedragen die Walen en Vlamingen moeten betalen, en legt daarmee een enorme prijskloof bloot. [naar artikel]
Oppositiepartij Les Engagés (het vroegere cdH) laakt dat de hervorming van de Waalse verkeersbelasting een heffing van 50 euro voorziet die de Waalse bestuurders zouden moeten betalen voor het gebruik van de Waalse wegen. Bevoegd minister Philippe Henry (Ecolo) ontkent en zegt dat de partij de tekst verkeerd interpreteert, maar Les Engagés houdt voet bij stuk. [naar artikel]
Zowat 10.000 mensen in Vlaanderen hebben het aanslagbiljet voor hun verkeersbelasting dubbel gekregen. Dat meldt de Vlaamse Belastingdienst (Vlabel). Volgens Vlabel is er sprake van een "menselijke fout in het drukproces" waardoor 10.000 aanslagbiljetten dubbel verstuurd werden. "Natuurlijk hoeft het bedrag maar één keer te worden betaald", zegt Vlabel. [naar artikel]
Reizigers van De Lijn maken zich zorgen over de hervorming van het openbaar vervoer die op 6 januari een nieuwe fase ingaat. “Mijn pluszoon gaat naar school in Hasselt, maar hier passeert enkel nog een bus naar Genk. Hier is echt niet goed over nagedacht.” [naar artikel]
Eén op de drie Vlamingen ziet maandelijks niet genoeg geld binnenkomen om alle kosten te betalen, zo blijkt uit De Grote Geldenquête van ‘Het Laatste Nieuws’ en ‘VTM Nieuws’. Om toe te komen, moeten vier op de tien aan het spaargeld knabbelen. Eén op de tien Vlamingen gaat daarvoor zelfs lenen. Als oplossing willen we massaal besparen, en ook wat meer werken. [naar artikel]
“We kunnen niet onderhandelen over een fiscale hervorming indien er tegelijkertijd geen ambitieuze hervorming van de arbeidsmarkt komt.” Dat heeft MR-voorzitter Georges-Louis Bouchez verklaard op de website van de Franstalige liberalen, op een moment dat de begrotingsgesprekken stilaan van start gaan. [naar artikel]
Het federale kernkabinet komt zondagmiddag samen in het kader van de begrotingscontrole. De budgettaire situatie in België is ‘dramatisch’, loste Bouchez zondag een schot voor de boeg. ‘De budgettaire parameters zijn slechter dan de Griekse (…), maar in de regering klopt alleen de MR op tafel’, zei hij. Zo zijn er hervormingen van de arbeidsmarkt […] The post Bouchez wil geen fiscale hervorming zonder hervorming pensioenen en arbeidsmarkt appeared first on Knack. [naar artikel]
De titel is een citaat van professor Mark Delanote, architect van een teloorgegane fiscale hervorming. Hij wijst ermee op de noodzaak van die hervorming, en drukt hij de hoop uit dat afstel slechts uitstel is. Toen minister van Financiën Vincent Van Peteghem op basis van de voorstellen van Delanote tot zijn "blauwdruk voor een bredere … The post De hervorming is dood, leve de hervorming appeared first on Trends. [naar artikel]
Wie zich een Mercedes GL aanschaft, betaalt op vijf jaar 22.737 euro verkeersbelasting. Eigenaars van de hybridevariant, de Mercedes GLE500e, betalen slechts 2.702 euro. "Onverantwoord", vindt Björn Rzoska van Groen. Want de hybridemotor is niet meer dan een excuus om minder belastingen te betalen, en wordt amper gebruikt. [naar artikel]
Wie zich een Mercedes GL aanschaft, betaalt op vijf jaar 22.737 euro verkeersbelasting. Eigenaars van de hybridevariant, de Mercedes GLE500e, betalen slechts 2.702 euro. "Onverantwoord", vindt Björn Rzoska van Groen. Want de hybridemotor is niet meer dan een excuus om minder belastingen te betalen, en wordt amper gebruikt. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.