Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Nieuwsblad

Deze firma ‘verhuurt’ bekende Vlamingen om reclame te maken op social media

15/03/2017 - 22:21
"Van Ian Thomas tot ­Marleen Merckx: een hele reeks BV’s en bloggers rijdt met dezelfde auto rond, kijkt naar dezelfde tv-zender en heeft ook nog eens dezelfde scooter. En dat is geen bizar toeval. Ze maken deel uit van The Booming Squad, een collectief van een dertigtal ‘personality’s’ dat bedrijven kunnen inhuren om op sociale media hun product aan de man te brengen. “Ja, ze maken reclame. Maar ­jongeren vinden dat niet erg. Ze willen kopen wat hun goden hebben.”"

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Deze firma ‘verhuurt’ bekende Vlamingen om reclame te maken op social media (15/03/2017 - Het Nieuwsblad)

Van Ian Thomas tot ­Marleen Merckx: een hele reeks BV’s en bloggers rijdt met dezelfde auto rond, kijkt naar dezelfde tv-zender en heeft ook nog eens dezelfde scooter. En dat is geen bizar toeval. Ze maken deel uit van The Booming Squad, een collectief van een dertigtal ‘personality’s’ dat bedrijven kunnen inhuren om op sociale media hun product aan de man te brengen. “Ja, ze maken reclame. Maar ­jongeren vinden dat niet erg. Ze willen kopen wat hun goden hebben.” [naar artikel]


2. Bekende Vlamingen schakelen hun kinderen in om reclame te maken op Instagram: “Spelen met de grens van kinderarbeid” (05/12/2017 - Het Belang van Limburg)

Er is een nieuwe trend in BV-land: ouders die foto’s van hun kinderen posten op sociale media en terwijl producten of merken promoten. Tanja Dexters, Siska Schoeters, Tiany Kiriloff en Erika Van Tielen doen het allemaal, maar ze willen er niet op reageren als we er naar vragen. “Er moet een duidelijkere wetgeving komen rond arbeid op internetplatforms, want nu zijn de regels veel te vaag. Sommige van deze foto’s kunnen gekwalificeerd worden als kinderarbeid”, klinkt het bij professor arbeidsrecht Frank Hendrickx. [naar artikel]


3. 13 jaar als leeftijdsgrens voor social media – “Zal ook ouders helpen om bewuster met social media om te gaan” (13/02/2018 - Metro)

Het voorstel van staatssecretaris voor Privacy Philippe De Backer (Open Vld) om de onderste leeftijdsgrens voor het gebruik van social media op 13 jaar te leggen, kan op de goedkeuring rekenen van de Vlaamse Jeugdraad en pedagoog Pedro De Bruyckere (Arteveldehogeschool). Al plaatst die laatste wel een kanttekening. “We moeten ook de werkelijkheid onder ogen […] [naar artikel]


4. 13 jaar als leeftijdsgrens voor social media "zal ook ouders helpen om bewuster met social media om te gaan" (13/02/2018 - Het Laatste Nieuws)

Het voorstel van staatssecretaris voor Privacy Philippe De Backer (Open Vld) om de onderste leeftijdsgrens voor het gebruik van social media op 13... [naar artikel]


5. Gratis reclame voor "Anti-social" dankzij prins Harry's vriendin Meghan Markle (17/11/2016 - De Redactie)

Regisseur en scenarist Reg Traviss brengt een herwerkte versie uit van de film met Meghan Markle. Net nu de actrice met arendsogen door de pers wordt gevolgd. [naar artikel]


6. Social influencers die geld of producten krijgen, moeten berichten voortaan beginnen met 'reclame' (15/05/2018 - Het Laatste Nieuws)

De Federale Overheidsdienst Economie stelt nieuwe richtlijnen voor die duidelijk moeten maken dat bepaalde posts of video’s op sociale media... [naar artikel]


7. Gepersonaliseerde reclame evolueert naar reclame die gezichten herkent (26/05/2018 - Knack)

In deze tijden van digitalisering en onlinereclame gaat ook de klassieke gepersonaliseerde reclame mee met zijn tijd. [naar artikel]


8. "Choquerende reclame verandert ons gedrag niet" "Choquerende reclame verandert ons gedrag niet" (13/06/2018 - Het Belang van Limburg)

Met beelden van een geënsceneerde treincrash wil Infrabel spoorlopers afschrikken. Maar volgens professor persuasieve communicatie Tim Smits (KULeuven) zal de campagne ons gedrag niet veranderen. Zijn we, 25 jaar nadat Luc Beaucourt de boer opging met zijn gruwelvoordrachten, immuun geworden voor choquerende beelden uit het verkeer? [naar artikel]


9. VRT gaat deontologische code ontwikkelen voor reclame: "Kijken welke reclame nog aanstootgevend kan zijn" (28/06/2018 - VRT NWS)

De VRT gaat een deontologische code ontwikkelen voor reclame. Dat heeft de openbare omroep vandaag afgesproken met Vlaams minister van Media Sven Gatz (Open VLD). De VRT kreeg afgelopen dagen kritiek omdat er reclame te zien was voor online gokken voor en na wedstrijden van het wereldkampioenschap voetbal.  [naar artikel]


10. Raad voor de Reclame: influencers moeten duidelijk aangeven wanneer ze #reclame maken (08/10/2018 - VRT NWS)

Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de woorden reclame, advertentie of sponsoring of de hashtags #spon, #adv, #prom of #reclame te vermelden. Dat staat in een reeks aanbevelingen van de Raad voor de Reclame. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!