Van Ian Thomas tot Marleen Merckx: een hele reeks BV’s en bloggers rijdt met dezelfde auto rond, kijkt naar dezelfde tv-zender en heeft ook nog eens dezelfde scooter. En dat is geen bizar toeval. Ze maken deel uit van The Booming Squad, een collectief van een dertigtal ‘personality’s’ dat bedrijven kunnen inhuren om op sociale media hun product aan de man te brengen. “Ja, ze maken reclame. Maar jongeren vinden dat niet erg. Ze willen kopen wat hun goden hebben.” [naar artikel]
Er is een nieuwe trend in BV-land: ouders die foto’s van hun kinderen posten op sociale media en terwijl producten of merken promoten. Tanja Dexters, Siska Schoeters, Tiany Kiriloff en Erika Van Tielen doen het allemaal, maar ze willen er niet op reageren als we er naar vragen. “Er moet een duidelijkere wetgeving komen rond arbeid op internetplatforms, want nu zijn de regels veel te vaag. Sommige van deze foto’s kunnen gekwalificeerd worden als kinderarbeid”, klinkt het bij professor arbeidsrecht Frank Hendrickx. [naar artikel]
Het voorstel van staatssecretaris voor Privacy Philippe De Backer (Open Vld) om de onderste leeftijdsgrens voor het gebruik van social media op 13 jaar te leggen, kan op de goedkeuring rekenen van de Vlaamse Jeugdraad en pedagoog Pedro De Bruyckere (Arteveldehogeschool). Al plaatst die laatste wel een kanttekening. “We moeten ook de werkelijkheid onder ogen […] [naar artikel]
Het voorstel van staatssecretaris voor Privacy Philippe De Backer (Open Vld) om de onderste leeftijdsgrens voor het gebruik van social media op 13... [naar artikel]
Regisseur en scenarist Reg Traviss brengt een herwerkte versie uit van de film met Meghan Markle. Net nu de actrice met arendsogen door de pers wordt gevolgd. [naar artikel]
De Federale Overheidsdienst Economie stelt nieuwe richtlijnen voor die duidelijk moeten maken dat bepaalde posts of video’s op sociale media... [naar artikel]
In deze tijden van digitalisering en onlinereclame gaat ook de klassieke gepersonaliseerde reclame mee met zijn tijd. [naar artikel]
Met beelden van een geënsceneerde treincrash wil Infrabel spoorlopers afschrikken. Maar volgens professor persuasieve communicatie Tim Smits (KULeuven) zal de campagne ons gedrag niet veranderen. Zijn we, 25 jaar nadat Luc Beaucourt de boer opging met zijn gruwelvoordrachten, immuun geworden voor choquerende beelden uit het verkeer? [naar artikel]
De VRT gaat een deontologische code ontwikkelen voor reclame. Dat heeft de openbare omroep vandaag afgesproken met Vlaams minister van Media Sven Gatz (Open VLD). De VRT kreeg afgelopen dagen kritiek omdat er reclame te zien was voor online gokken voor en na wedstrijden van het wereldkampioenschap voetbal. [naar artikel]
Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de woorden reclame, advertentie of sponsoring of de hashtags #spon, #adv, #prom of #reclame te vermelden. Dat staat in een reeks aanbevelingen van de Raad voor de Reclame. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.