Aan een rotvaart de Meir oversteken op een deelstep is verleden tijd. De scooters vertragen er nu tussen 11 en 19u vanzelf naar 8 km per uur. Op begraafplaatsen en binnen bepaalde natuurgebieden zijn ze zelfs niet meer welkom. Stad Antwerpen stelde in samenwerking met deelstepaanbieders Bird, Lime en Poppy vorige week een nieuw reglement voor dat via verschillende zones de overlast moet beperken. Maar waar mag je nu niet meer scooteren, parkeren of moet het rustiger aan? [naar artikel]
Na onder meer Brussel en Parijs onderzoekt ook Antwerpen of het aantal zones waar je niet mag parkeren met een elektrische deelstep kan worden uitgebreid. [naar artikel]
Na de heisa over het borstvoedingsverbod voor een moeder in een zwembad in Leuven is de discussie over borstvoeding in de publieke ruimte alweer opgelaaid. Zowel professor Ann Eerdekens als kinderarts Jan Marchand pleiten in "De wereld vandaag" voor nuance over borstvoeding in een zwembad, maar ze verdedigen het recht op borstvoeding geven in de publieke ruimte met vuur. [naar artikel]
Acht jaar lang werkte Richard Plaud zich uit de naad om ’s werelds hoogste Eiffeltoren te bouwen in lucifers. Met succes. Maar de feestvreugde was van korte duur, toen bleek dat de Fransman een cruciaal detail over het hoofd had gezien. [naar artikel]
Zo’n negen maanden na het losbarsten van ‘Qatargate’ heeft het Europees Parlement vandaag ingestemd met een aanscherping van zijn intern reglement. Zo zullen alle parlementsleden hun bijeenkomsten met vertegenwoordigers van derde landen en belangengroepen publiekelijk moeten bekendmaken. [naar artikel]
In Brussel komen er maatregelen tegen het wildparkeren van elektrische deelsteps. Dat schrijft De Morgen en wordt bevestigd aan onze redactie. Er zullen binnenkort verboden zones ingesteld worden, waar de steps niet achtergelaten mogen worden. Als dat toch gebeurt, kunnen de verhuurbedrijven een boete krijgen. [naar artikel]
Voorbijrazende en rondslingerende deelsteps: u hebt ze ongetwijfeld opgemerkt in het straatbeeld en ook bij de stad Antwerpen regent het klachten. Om komaf te maken met de nonchalance waarmee gebruikers met dit vervoersmiddel in de binnenstad omgaan, bepaalde de stad in samenwerking met de aanbieders beperkingen in de vorm van drie zones: “Als blijkt dat 8 kilometer per uur te traag is, kunnen we de snelheid herevalueren.” [naar artikel]
De invoering van de verplichte dropzones voor deelsteps en -fietsen in Elsene loopt nog niet van een leien dakje. Fietsers klagen over plaatsgebrek aan bestaande fietsenstallingen, aangezien verschillende dropzones er nu mee samenvallen. "Indien nodig zullen we bepaalde dropzones vergroten of nieuwe parkeerplekken creëren", reageert schepen van Mobiliteit Yves Rouyet (Ecolo). [naar artikel]
Troty laat op 29 juni vijftig elektrische deelsteps op Brussel los. Al meer dan 2.500 Brusselaars schreven zich in voor Troty. Maar er zijn kapers op de kust: rijke concurrenten uit de Verenigde Staten bereiden hun sprong naar Europa voor. [naar artikel]
Vanaf nu is het mogelijk een deelsysteem met elektrische steps te exploiteren in Antwerpen. De elektrische step is immers als vijfde categorie van deelvoertuigen toegevoegd aan het reglement voor de exploitatie van deelsystemen zonder vaste stations. Bedrijven kunnen dus een aanvraag doen om hun vloot aan te bieden in Antwerpen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.